Violence Posted October 3, 2006 Posted October 3, 2006 (edited) Har en 84modell 2liter sierra forgasser motor uten elektronikk, men med tenningsmodul...Skal kjøpe kabel sett på biltema, har jeg DIN eller SAE tilkobling på fordelern??Eventuelt bilder av de to typene Edited October 3, 2006 by Violence
D.Toft Posted October 3, 2006 Posted October 3, 2006 ta av lokket og se, men tema sitt kabelsett suger..
morty999 Posted October 3, 2006 Posted October 3, 2006 kabelsett fra tema suger da ikke.. noe av de bedre på is'n hvertfall.. med tanke på varme så holder de bra... is har SAE og gasser har DIN kobling
SierraCL Posted October 3, 2006 Posted October 3, 2006 Om det er sånne man setter klips på sjøl, så suger dem. Bra med overslag og visner når motorn blir varm.
Violence Posted October 3, 2006 Author Posted October 3, 2006 ta av lokket og se, men tema sitt kabelsett suger..Ser jo hvordan pluggen er, men aner ikke om det er DIN eller SAE...
Violence Posted October 3, 2006 Author Posted October 3, 2006 kabelsett fra tema suger da ikke.. noe av de bedre på is'n hvertfall.. med tanke på varme så holder de bra... is har SAE og gasser har DIN koblingTakk....
D.Toft Posted October 3, 2006 Posted October 3, 2006 (edited) kabelsett fra tema suger da ikke.. noe av de bedre på is'n hvertfall.. med tanke på varme så holder de bra... is har SAE og gasser har DIN kobling is mk1 har SAE. mens is mk2 har DIN, gasser mk2 har DIN... husk årsskifte og fordeler skifte Morten Edit: mk1 med gasser har å din.. har du en is med stor og gro fordeler som ligger like under slangen fra LMM og innsug, da har du SAE på fordeleren I tvil? legg ut bilde av motor rommet ditt.. Edited October 3, 2006 by Combatkit
Violence Posted October 3, 2006 Author Posted October 3, 2006 Hmmm, såpass! Får ta et bilde da... Nok med pluggen som går inn på fordelern sikkert?
D.Toft Posted October 3, 2006 Posted October 3, 2006 ta bilde av fordeleren du her er standard tilkopling (DIN) http://www.biltema.no/Archive/ProductCat/b...6rdelarlock.jpg se i temakatalogen på side 85, og oppe til høyre, der er bilder..
D.Toft Posted October 3, 2006 Posted October 3, 2006 (edited) litt leiting så fant eg en fordeler som er lik den fra 86 is, men denne har flere plugger, men er en SAE fordeler http://www.mattsauto.com/images/distributor.jpg Edit: ett til http://www.jeepdoc.com/catalog/partspix/33004024.jpg Edited October 3, 2006 by Combatkit
Violence Posted October 3, 2006 Author Posted October 3, 2006 Skjønner ikke helt dette jeg.... Den SAE tilkoblinga, mener man da på tennpluggene eller "pluggene" som står i fordelern?? På tennpluggene må jeg skru på den metalhylsa, den som er lik SAE på side 85 i katalogen... Skal jeg da ha kabler med SAE??
D.Toft Posted October 3, 2006 Posted October 3, 2006 men hvilken fordeler lokk har du? det røde? har du det røde lokket som eg har linket til tema sin side, så skal du ha art nr: 57-862
Guest Troya Posted October 3, 2006 Posted October 3, 2006 (edited) da mener man at fordeler lokket har tapper opp *(SAE) i steden for at du dytter plugg kabel'n neddi lokket (DIN) om du skjønner? Edited October 4, 2006 by Troya
Violence Posted October 4, 2006 Author Posted October 4, 2006 (edited) Ok! Har det røde ja, er slik du har linka til... Da er det DIN jeg skal ha da.... EDIT : Så ikke det andre innlegget ditt før idag, har ikke sett SAE tilkobling på fordelerlokk før, derfor jeg begynte å lure... Da vet jeg det.... Edited October 4, 2006 by Violence
Recommended Posts