Jump to content

Kan du trafikkreglene ?


Guest Sonic_N

Recommended Posts

Guest mazdafun

:P

 

Du fikk 37 av totalt 39 poeng

 

 

Du har svært god oversikt over trafikkreglene og kan vurdere å søke jobb ved en trafikkskole!

 

 

:P

Link to comment
Share on other sites

Guest Sonic_N

Her er det noen flere små tester.....

 

Kan du trafikkskiltene ?

Finn ut om du er nabolagets skiltkonge eller om det er på tide å sende førerkortet i retur.

 

Testen finner du her.

 

 

Jeg selv fikk 33 av 40 riktige.. :mellow:

 

 

Er du en råner ?

 

Ta testen her

 

Jeg fikk 36 av 38 poeng på rånertesten. "Gratulerer! Hver kveld er for deg en fest - en vaskeekte råner som du er. Antakelig lukter det ikke bare Wonderbaum av bilen din, det lukter nok det av deg også"

 

 

Veien til førerkortet

Testen er utarbeidet av DinSide i samarbeid med Autoriserte Trafikkskolers Landsforbund (ATL). Prøven inneholder 45 spørsmål med tilsammen 186 svaralternativer. Test deg selv, og se om du ville klart teoriprøven til førerkort klasse B.

 

Ta testen her

 

 

 

Er du en sportsbilekspert ?

Kjenner du igjen en sportsbil når du ser den?

 

Ta testen her

 

 

 

Er du en bilkjenner?

 

Ta testen her

 

 

Er du en bilbølle?

"Vi ser stadig mer aggresiv kjøring"..sier UP.

 

Ta testen her

 

 

 

Jeg har ikke tatt alle testene ennda..men jeg slenger inn med resultater så fort jeg er ferdig :)

Alle testene er funnet på DinSide.no

Edited by Sonic_N
Link to comment
Share on other sites

Guest Erik Braseth

skilttest: 32/40 "bra" (mye slurvefeil, sjekket fasit etterpå)

 

rånertest: 19/38 "Du har sterke tilbyeligheter til å bli en råner."

 

teoriprøvetesten ga jeg opp da de spør om f.eks "hva vil DU gjøre hvis blabla" for så å gi deg fasitsvar. Hvordan i helvette kan de som laga teoriprøven vite hva JEG vil gjøre når jeg parkerer i bakke? Med automat setter jeg den i park og slipper bremsen. Med manuell setter jeg den bare i gir (1. eller R).

 

Og sportsbiltesten... "hvilken bil er raskest fra 0 til 100?" hva med å skrive årsmodell i det minste? For ikke å snakke om "Hva er rett om Chevrolet Corvette?" Siden de nevner 344hk og 483Nm som svaralternativer regner jeg med de snakker om en vanlig C5...

 

bilkjennertesten: "GRATULERER!!! Du er en bilkjenner." (fikk ingen poengsum?)

 

Bøllefrø.

 

Du fikk 34 av totalt 65 poeng

 

Du tar ikke nevneverdig hensyn til dine medtrafikanter. Likevel er du ennå ingen versting.

Hvis vi tar utgangspunkt i worst case scenario av min kjøring. Likevel hører det til sjeldenhetene

Link to comment
Share on other sites

"Er du en bilbølle?

 

 

Du ligger på en landeveg med en fartsgrense som tillater 80 kilometer i timen. Til tross for at du faktisk har lov til å kjøre fortere, velger du å la speedometernålen hvile på 60-merket. Bak deg begynner det å danne seg kø. Hva gjør du?"

 

Det spørsmålet skulle hatt et svaralternativ til:

"Hvorfor skulle jeg kjøre 60 i 80-sonen?"

http://i.imgur.com/TGmL57L.jpg

Link to comment
Share on other sites

"Er du en bilbølle?

Du ligger på en landeveg med en fartsgrense som tillater 80 kilometer i timen. Til tross for at du faktisk har lov til å kjøre fortere, velger du å la speedometernålen hvile på 60-merket. Bak deg begynner det å danne seg kø. Hva gjør du?"

 

Det spørsmålet skulle hatt et svaralternativ til:

"Hvorfor skulle jeg kjøre 60 i 80-sonen?"

 

helt rigtig, ikke god dem som lager testene nei, sikkert en gammal gubbe som lager dem :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...