Jump to content

Forsikring av ombygd bil

Guest Tracid

Recommended Posts

Nå hadde ikke jeg cosworth da. Men Sierra xr4x4 2.8 jeg hadde som orginalt var ombygd fra en vanlig sierra 2 liters. Stod registrert som Sierra 2 liter i vognkortet. Så stod det godkjent med 2.8 l motor. Var forsikra som 2 liter. Spurte hun på gjensidige hvordan det ble med forsikring. Hun sa jeg kunne velge hva den skulle registreres som. Og det ikke var noe problem så lenge det var godkjent i vognkortet. Ble stoppa i teknisk kontroll. Da begynnte han å grine litt for at det ikke stod 4x4 i vognkortet men sa ikke noe mer om det da han var opphengt i eksosanlegget isteden. Så tror ikke det skal være noe problem så lenge det står i vognkortet.

min er ombygd å godkjent i vognkort ,

er forsikra som sierra cosworth

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Guest mazdafun

naboen sin er godkjent ombygd til 2wd cossi.. forsikret som sierra turbo i gjensidige.. en brøkdel av prisen i forhold til original cossi

Det vanligeste er at bilen blir forsikret som det den er fra fabrikk.

Og så blir det skrevet en merknad på "Godkjent ombygd til blablabla".

Da blir forsikringen ca det samme som "orginalt", men det blir lagt på et lite tillegg i prisen..

Slik var det vertfall når jeg forsikra RS Turbo'en jeg hadde tidligere, og den var godkjent ombygd.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her