Guest Mike Posted September 27, 2006 Posted September 27, 2006 Har da gått til innkjøp av en Ford Escort 1.6 Si Sport, som har rullet 197 000km. Bilen er i bra fatning, om man ser borti i fra diverse rustflekker rundt om og litt annet småfiks. Jeg lurer imidlertid på hvilken motor jeg kan putte i bilen? 1.6 literen på 90 hester trekker ikke akkurat skinnet av pølsa, så jeg har lurt på å hive 2.0 Zetec motor i, da de er relativt lett tilgjenglige. Har vurdert RS2000 også, men, de koster jo vesentlig mer.Går da til innkjøp av nye bremser og klosser les: foran. Skal dette holde? Eller må jeg bytte tromlene bak også? Jaja, skal på Ford og høre, men om dere vet av erfaring, så for all del, skrik ut. Det jeg også lurer på er om girkassa som står i, vil passe rett på en 2.0 Zetec og om den vil holde, eller om jeg må kjøpe ny girkasse i tillegg, og om den evt. er bolt-on. Hva tror dere? Michael
RsTurboTaule Posted September 28, 2006 Posted September 28, 2006 Har da gått til innkjøp av en Ford Escort 1.6 Si Sport, som har rullet 197 000km. Bilen er i bra fatning, om man ser borti i fra diverse rustflekker rundt om og litt annet småfiks. Jeg lurer imidlertid på hvilken motor jeg kan putte i bilen? 1.6 literen på 90 hester trekker ikke akkurat skinnet av pølsa, så jeg har lurt på å hive 2.0 Zetec motor i, da de er relativt lett tilgjenglige. Har vurdert RS2000 også, men, de koster jo vesentlig mer.Går da til innkjøp av nye bremser og klosser les: foran. Skal dette holde? Eller må jeg bytte tromlene bak også? Jaja, skal på Ford og høre, men om dere vet av erfaring, så for all del, skrik ut. Det jeg også lurer på er om girkassa som står i, vil passe rett på en 2.0 Zetec og om den vil holde, eller om jeg må kjøpe ny girkasse i tillegg, og om den evt. er bolt-on. Hva tror dere? MichaelRing Ford og hør om tromlene bak er tilstrekkelig til en 2,0 motor .. eller evt fra en escort med 1,8 motorpå min 1.4liter er det 180mm og 203mm på 1,6 liten så... 88 Escort RSTurbo
packs Posted October 3, 2006 Posted October 3, 2006 motorer til mk5Engines: * 1.4 CFi (1393 cc) CVH 52 kW * 1.4 EFi (1393 cc) CVH 55 kW * 1.4 G (1393 cc) CVH 54 kW * 1.6 EFi (1597 cc) CVH 79 kW * 1.6 G/H (1597 cc) CVH 66 kW * 1.6 EFi (1598 cc) Zetec 66 kW * 1.8 EFi (1796 cc) Zetec 77/85/96 kW * 1.8 D (1753 cc) Endura D 44 kW * 1.8 TD (1753 cc) Endura D 66 kW * 2.0 EFi (1998 cc) "Zetec" 110 kW * 2.0 (1993 cc) Cosworth YBT 167 kW motorer til mk6Engines: * 1.3 CFi (1299 cc) HCS 44 kW * 1.3 CFi/H (1299 cc) HCS 44 kW * 1.3 EFi (1299 cc) HCS 37/44 kW * 1.4 CFi (1393 cc) CVH 52 kW * 1.4 EFi (1393 cc) CVH 55 kW * 1.6 EFi (1598 cc) Zetec 66 kW * 1.6 G (1598 cc) CVH 66 kW * 1.8 D (1753 cc) Endura D 44 kW * 1.8 DT (1753 cc) Endura D 55/66 kW * 1.8 EFi (1796 cc) Zetec 85/96 kW * 2.0 EFi (1998 cc) "Zetec" 110 kW ------------------------------------------------------------------- Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec
Wolfman83 Posted October 3, 2006 Posted October 3, 2006 1.6 literen på 90 hester trekker ikke akkurat skinnet av pølsa, så jeg har lurt på å hive 2.0 Zetec motor i, da de er relativt lett tilgjenglige. Har vurdert RS2000 også, men, de koster jo vesentlig mer. Samme tanke har streifet meg for å si det sånn. Har også en 1.6 med 90 HK. Syns bilen er sprek til å være 1.6, men kunne ha tengt meg noe med litt mere drag i slik at man slipper å sitte med hjerte i halsen i forbikjøringer. Du sier at RS2000 motoren koster vesentlig mer enn 2.0 zetecen, så lurer på om du vet du hvor mye man må ut med for de to motorne. Man må vel bytte ledningsnett hvis man skal sette i RS2000 motoren går jeg ut i fra, men er dette nødvendig hvis man skal sette i en 2.0 Zetec?
Guest KaFarske Posted October 3, 2006 Posted October 3, 2006 leste en gang for mange år siden i fast ford at en mondeo V6 skal passe ned i mk 6 uten større modifikasjoner, hadde altid lyst å sette en i min gamle mk6 når jeg hadde den, men det ble aldri slik.. hadde vært intresangt å se
packs Posted October 4, 2006 Posted October 4, 2006 leste en gang for mange år siden i fast ford at en mondeo V6 skal passe ned i mk 6 uten større modifikasjoner, hadde altid lyst å sette en i min gamle mk6 når jeg hadde den, men det ble aldri slik.. hadde vært intresangt å se kommer vel ann på hva man mener med større modifikasjoner. n order to swap the 2.5 in place of the 1.8, you are going to require a few things. First is the motor mounts. You are going to need all 4 mounts off of an MX3 GS (V6 model.) You are also going to need the axles, crossmember, intermediate shaft and clutch assembly, you will also need the transimission. So in reality, it would help if you had an MX3 V6 parts car kicking around, because these parts are not always the easiest to come by, and the dealership will charge you an arm and a leg. bare se her http://www.cardomain.com/ride/364076/1 ------------------------------------------------------------------- Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec
Guest a21 Posted October 10, 2006 Posted October 10, 2006 (edited) Ville gått for 2000 dohc 16v motoren på 150hk.Går som fy, har hatt en rs2000 med den motoren for endel år siden.Få tak i drivverk og hjuloppheng fra rs2000 så har du gøy bil Mener å ha sett et sted at det går an å bruke blokken fra den firesylindrede 2,3 Scorpioen.Selve blokken skal passe om hverandre, men har bare større sylindervolum.Det måtte jo eventuelt blitt kjapp escort Edited October 10, 2006 by a21
Wolfman83 Posted October 22, 2006 Posted October 22, 2006 Ville gått for 2000 dohc 16v motoren på 150hk.Går som fy, har hatt en rs2000 med den motoren for endel år siden.Få tak i drivverk og hjuloppheng fra rs2000 så har du gøy bil Mener å ha sett et sted at det går an å bruke blokken fra den firesylindrede 2,3 Scorpioen.Selve blokken skal passe om hverandre, men har bare større sylindervolum.Det måtte jo eventuelt blitt kjapp escort Det blir i såfall ganske omfattende, må da være enklere å oppgradere med en 2.0 zetec? Da trenger man vel heller ikke å bytte ledningsnett (eller?)
Guest benny Posted November 6, 2006 Posted November 6, 2006 Det jeg også lurer på er om girkassa som står i, vil passe rett på en 2.0 Zetec og om den vil holde, eller om jeg må kjøpe ny girkasse i tillegg, og om den evt. er bolt-on. Hva tror dere? Michael mulig du må bytte girkasse. nå har du vel IB5 kassen som sitter i de fleste escorter, men tror 2 litern og hvertfall rs2000 bruker MTX75/mondeo kassen.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now