Guest DaggEn Posted October 11, 2006 Posted October 11, 2006 Nå har jeg nettopp kjøpt meg Esc Cosworth men sattan kor vanskelig det er å få forsikret den. Er 21år og får den ikkje forsikret på meg. Min far har ringt rundt å hørt med forskjellige selskap. Han har Hus, hytte, båt og bilforsikring i Vesta fra før av og han fikk avslag så lenge det skulle være sjåfører under 23år. Hjalp ikkje med at han truet med å si opp alle forsikringene sine hos dem. Hva kan skje om han sier at ingen under 23år skal kjøre den og jeg smeller den??
tuszi Posted October 11, 2006 Posted October 11, 2006 refs osv. tilbakebetaling av det forsikringselskapet må ut med+ forsikringssvindel som kan ende med fengsel i værste fall for det er jo det det er å lure di
Cosworthking Posted October 12, 2006 Posted October 12, 2006 Jeg vurderer seriøst å bare ha ansvar jeg... Når en vet hvor håpløst det er når det først skjer noe så er det i grunnen bortkasta penger. Bedre å sette pengene på konto... forutsatt at du har fler biler eller ikke trenger bil eller har cash slik til å begynne med.... jeg mener at du bare får redusert utbetaling ved en eventulet skade!! mange som har lånt bil til foreldre når dem har fått lappen og bilen til foreldre har ikke lov til fører under 23-25år.. og har smelt og det blir ikke fengsel hvertfall,haha
tuszi Posted October 12, 2006 Posted October 12, 2006 ansvar gjelder ikke bilen din. så vis du kjører i noen og bilen din får skader går dette av egen lomme og ikke forsikringen. den dekker andres eiendom mener jeg men ikke egen.
Panza Posted October 13, 2006 Posted October 13, 2006 For å klaregjøre hva jeg mente: Jeg mente at selskapene ikke vil betale ut noe selv om du har gjort alt rikitg og alt er andre sin skyld. Det er derfor jeg mente at det er bortkasta penger med kasko eller delkasko. Særlig hvis en har muligheten til å spare opp litt selv.
Cosworthking Posted October 13, 2006 Posted October 13, 2006 For å klaregjøre hva jeg mente: Jeg mente at selskapene ikke vil betale ut noe selv om du har gjort alt rikitg og alt er andre sin skyld. Det er derfor jeg mente at det er bortkasta penger med kasko eller delkasko. Særlig hvis en har muligheten til å spare opp litt selv. skal vel ikke ta i utgangs punkt i at det er vanskelig å få utbetaling ved en eventulet skade.. dyr bil= kasko
Guest Meza Posted October 13, 2006 Posted October 13, 2006 heisann, interresant tråd dette..er på leting etter en sierra 2wd cossie selv for tiden, bor i trondheim.Lurer på om noen her som har erfaring med Gjensidige eller evt andre selskaper i trøndelag og forsikring..er 21 år
armani Posted October 14, 2006 Author Posted October 14, 2006 er helt tragisk hvor dyr forsikring skal være, og ikke minst hvor vanskelig det er å få forsikring i det heletatt.selger nok bilen snart og kjøper meg noe annet morro. 2wd sierra cosworth
armani Posted October 15, 2006 Author Posted October 15, 2006 vi får se hva som skjer. satt på med sharpie's cos i går, og fikk gleden tilbake for å si det sånn 2wd sierra cosworth
Cosworthking Posted October 16, 2006 Posted October 16, 2006 verdens enkleste tips... skjekk forsikring før bilen kjøpes!!
armani Posted October 16, 2006 Author Posted October 16, 2006 jeg har bygd om bilen selv, så det har vært et prosjekt jeg har hatt det veldig gøy med. forsikring tar jeg alltid til slutt. 2wd sierra cosworth
Recommended Posts