Bdt Posted September 26, 2006 Share Posted September 26, 2006 hvilken av disse turboene greier 450 hk? http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NEW-Turbone...034197994QQrdZ1 http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NEW-Turbone...034198004QQrdZ1 COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escossie Posted September 26, 2006 Share Posted September 26, 2006 Står vel der gjør det ikke`? Den øverste står det klarer 490... så den er vel nærmest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted September 26, 2006 Author Share Posted September 26, 2006 (edited) Hmm det er det jeg er litt usikker på,disse amerikanera mener endel annet om turbo størrelse enn oss her i europa og hva de er god for. Edited September 26, 2006 by Bdt COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted September 26, 2006 Share Posted September 26, 2006 hei.. vet du hvor mye d blir i frakt fra statene på den turboen her ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted September 27, 2006 Share Posted September 27, 2006 hvilken av disse turboene greier 450 hk?http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NEW-Turbone...034197994QQrdZ1http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NEW-Turbone...034198004QQrdZ1 Begge disse turboene er større enn E50 turboen som jo flittig oppgis til 480 hk, også her på bjerget. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted September 27, 2006 Author Share Posted September 27, 2006 TAKKER for svar pelle vækk COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted September 27, 2006 Share Posted September 27, 2006 TAKKER for svar pelle vækk Bare hyggelig. Legg forøvrig merke til at den nederse turboen med den største "530 hk" kompressoren har den minste turbinen (steg II). Håpløs kombinasjon. Virker useriøst. Vær sikker på at du sparer veldig mye penger på å kjøpe en slik type turbo fremfor noe som har vist seg å virke. Tror ikke at en T04 E trim 50 (evt super) med steg III er vesentlig dyrere enn noen av disse. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted September 27, 2006 Author Share Posted September 27, 2006 jepp så det og den minste har steg 3... COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mulder Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAP...p;rd=1&rd=1 Denne har jeg kjøpt. ble totalt 1210 dollar, ca 100 dollar i frakt og de var greie med kvittering med tanke på momsen.... -2007 Porsche 997 GT3 Clubsport -Alt går, bare ta nok fart- Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 Hvorfor? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mulder Posted December 6, 2006 Share Posted December 6, 2006 Hvorfor? Hva er d som er galt med denne turboen da, tenkte å ha en turbo med noe respons... Og da tenkte jeg denne ikke var dum -2007 Porsche 997 GT3 Clubsport -Alt går, bare ta nok fart- Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted December 6, 2006 Share Posted December 6, 2006 Hva er d som er galt med denne turboen da, tenkte å ha en turbo med noe respons... Og da tenkte jeg denne ikke var dum Er du sikker på at vil vite det? Du har jo nå kjøpt turboen og betalt dyrt for den. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mulder Posted December 6, 2006 Share Posted December 6, 2006 Er du sikker på at vil vite det? Du har jo nå kjøpt turboen og betalt dyrt for den.Ja, kom igjen...Har jo gitt 5000 mindre enn Schanche tar for sin kulelager turbo... -2007 Porsche 997 GT3 Clubsport -Alt går, bare ta nok fart- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mulder Posted December 6, 2006 Share Posted December 6, 2006 Ja, kom igjen...Har jo gitt 5000 mindre enn Schanche tar for sin kulelager turbo...http://www.turboneticsinc.com/turbo_ceramicbb.htm -2007 Porsche 997 GT3 Clubsport -Alt går, bare ta nok fart- Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted December 6, 2006 Share Posted December 6, 2006 (edited) Ja, kom igjen...Har jo gitt 5000 mindre enn Schanche tar for sin kulelager turbo... Som vi ser har du kjøpt deg en turbo med H3 kompressor. Egenskapene denne har vises i kompressorkartet. Som vi ser "krenger" kartet godt over til høyre. Dette betyr at denne turboen ikke liker høye ladetrykk på lavt fløde, dvs lav effekt. Vi kan bl.a se at den ikke liker 1,0 BAR før ca 250 hk. På en Cosworth vil dette si ca. 5000-5500. Denne kompressoren passer best til større motorer og levers bl.a som "cheeterturbo" til Buick Grand National. (og muligens til Trans Am også om jeg husker rett) Å kombinere denne kompressoren med en liten steg 2 T3 turbin (den samme som E46 turboen har) blir feil da turbinen ikke har kapasitet til denne effekten. Hvilken motor denne turboen er desigent for å fungere godt på er meget vanskelig å se for seg, men noen Cosworthmotor er det ikke. (Muligens en stor v motor som bare bruker eksosen fra 1/2 parten av sylindrene til å drive turboen) Dersom du klarer å få den til å lade tidlig, så går kompressoren i surge.Dersom du vil ha høy effekt, så bremser turbinen dette pga høyt mottrykk. Sorry, men sant. Edited December 6, 2006 by Pelle Væck Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted December 6, 2006 Share Posted December 6, 2006 hva sier du om denne http://cgi.ebay.co.uk/cosworth-gt35-exhaus...1QQcmdZViewItem og denne gt2871r 56trim med T3 .63ar turbinhus uten wastegate outlet er dette jeg kommer til å gå for pelle nå må du svare Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted December 6, 2006 Share Posted December 6, 2006 skal brukes på en 2wd manifoil Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henning--- Posted December 6, 2006 Share Posted December 6, 2006 mens du er i gang og skriver pelle, en kjapp forklar på hvordan du leser det kartet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted December 6, 2006 Share Posted December 6, 2006 (edited) Jeg synes at GT2871R er en humorturbo. Ett 71 mm kompressorhjul som skal drives av et "mikroskopisk" 53 mm turbinhjul er på papiret en helt håpløst kombinasjon, da det selvsagt ikke kan oppnås stort dreiemoment i turbinen med ett så lite hjul. Man trenger da "kraft" i eksosen i stedet. (men det finns også GT2576R som da er enda værre) Regner med at du bygger (ganske) lav komp. som sammen med 2wd manifolden og "PJ røret" og ekstern WG er en kombinasjon som hører sammen, selv om jeg ikke ser noen fordeler med dette, sammenlignet med ett vanlig T3 turbinhus og baklokk til Cosworth. (Mye billigere, tar mindre plass, passer rett på Cosworth down pipe og ser originalt ut) Det er mange som viser til bra resultater med GT2871R turboen så at den fungerer er det overhode ikke tvil om. Min favoritt vil det aldri bli, men det er helt klart ett steg i riktig retning i forhold til mye annet som gjøres. Jeg blir overrasket dersom du får særlig skyv i bilen før ca 4000 o/min. (ca. 95 km/t speedometerfart på 3. gear) Edited December 7, 2006 by Pelle Væck Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted December 6, 2006 Share Posted December 6, 2006 mens du er i gang og skriver pelle, en kjapp forklar på hvordan du leser det kartet? Svært forenklet kan man si at den vannrette skalaen er hk/10. Den loddrette er totaltrykket, dvs ladetrykk +1. Dersom vi sier at vi har en original cosworthmotor som gir 220 hk på 6000 o/min med 0,8 BAR ladetrykk, da går man til 22 på den vannrette skalaen og trekker en loddrett linje oppover. Deretter går man til 1,8 på den loddrette skalaen og trekker en vannrett linje bortover. Der hvor disse krysser viser hvor effektiv turboen er i denne driftstilstanden. Som vi ser ligger vi utenfor til venstre som viser at turboen er alt for stor og husk at krysset vårt representerer 6000 o/min. På 3000 o/min vil flødet være litt mer enn halvparten av 22 så vi kan si 15. Krysset mellom 15 vannrett og 1,8 loddrett er langt utenfor, turboen går i "surge" og funker ikke. Man kan da altså ikke lade så mye som 0,8 BAR på 3000 o/min, man må vente til 6000/min. Sånn svært forenklet, men nok til å få jobben gjort. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mulder Posted December 7, 2006 Share Posted December 7, 2006 Som vi ser har du kjøpt deg en turbo med H3 kompressor. Egenskapene denne har vises i kompressorkartet. Som vi ser "krenger" kartet godt over til høyre. Dette betyr at denne turboen ikke liker høye ladetrykk på lavt fløde, dvs lav effekt. Vi kan bl.a se at den ikke liker 1,0 BAR før ca 250 hk. På en Cosworth vil dette si ca. 5000-5500. Denne kompressoren passer best til større motorer og levers bl.a som "cheeterturbo" til Buick Grand National. (og muligens til Trans Am også om jeg husker rett) Å kombinere denne kompressoren med en liten steg 2 T3 turbin (den samme som E46 turboen har) blir feil da turbinen ikke har kapasitet til denne effekten. Hvilken motor denne turboen er desigent for å fungere godt på er meget vanskelig å se for seg, men noen Cosworthmotor er det ikke. (Muligens en stor v motor som bare bruker eksosen fra 1/2 parten av sylindrene til å drive turboen) Dersom du klarer å få den til å lade tidlig, så går kompressoren i surge.Dersom du vil ha høy effekt, så bremser turbinen dette pga høyt mottrykk. Sorry, men sant.Javel, da har jeg kanskje driti meg ut... men får prøve... Har tenkt å sette på et grenrør også?! Hva mener du er den beste turboen til en effekt rundt 450hk?!?! -2007 Porsche 997 GT3 Clubsport -Alt går, bare ta nok fart- Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted December 7, 2006 Share Posted December 7, 2006 (edited) Javel, da har jeg kanskje driti meg ut... men får prøve... Har tenkt å sette på et grenrør også?! Hva mener du er den beste turboen til en effekt rundt 450hk?!?! Ja, du kan godt prøve nå som du har kjøpt den. Ordet "beste" er vagt og unøyaktig så det er vanskelig å gi ett godt svar. Selv om jeg har mine favoritter. For å få ett godt resultat så må motoren bygges slik at den passer til den turboen man har valgt. Hvilket grenrør man da velger spiller også en rolle. Jeg ser det også slik at det viktigste er ikke hva man vil ha, men hva man absolutt IKKE vil ha. Preferanser er også viktig, så hva tror du om valg av kompresjonsforhold, hvor ville kammer, hvor høyt ladetrykk, hvilken utførelse grenrør, hvilken type wg, turbo-fabrikat, lagertype, spool up osv osv. Grunnen til at det blir såpass omfattende er et det er ett hav av forskjellige turboer å velge i. Man må velg den som er riktig for den aktuelle motor (man må i allefall unngå å kjøpe en som er helt feil) og bygge motoren slik at denne er tilpasset og optimaliserer den utvalgt turboens funksjon. Å få ut nok effekt er det minste problemet. Vanskligheten ligger i å få godt drag på lavere turtall, kombinert med høy effekt. Edited December 7, 2006 by Pelle Væck Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mulder Posted December 7, 2006 Share Posted December 7, 2006 Ja, du kan godt prøve nå som du har kjøpt den. Ordet "beste" er vagt og unøyaktig så det er vanskelig å gi ett godt svar. Selv om jeg har mine favoritter. For å få ett godt resultat så må motoren bygges slik at den passer til den turboen man har valgt. Hvilket grenrør man da velger spiller også en rolle. Jeg ser det også slik at det viktigste er ikke hva man vil ha, men hva man absolutt IKKE vil ha. Preferanser er også viktig, så hva tror du om valg av kompresjonsforhold, hvor ville kammer, hvor høyt ladetrykk, hvilken utførelse grenrør, hvilken type wg, turbo-fabrikat, lagertype, spool up osv osv. Grunnen til at det blir såpass omfattende er et det er ett hav av forskjellige turboer å velge i. Man må velg den som er riktig for den aktuelle motor (man må i allefall unngå å kjøpe en som er helt feil) og bygge motoren slik at denne er tilpasset og optimaliserer den utvalgt turboens funksjon. Å få ut nok effekt er det minste problemet. Vanskligheten ligger i å få godt drag på lavere turtall, kombinert med høy effekt.Ja, ser den... Har dessverre ikke så mye peil... -2007 Porsche 997 GT3 Clubsport -Alt går, bare ta nok fart- Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted December 7, 2006 Share Posted December 7, 2006 blir endring i turbo valget mitt, og tipper pelle smiler bredt fra øre til øre når han leser dette hehe, skal bruke 2wd manifoil og en snerten turbo som heter Garret gt3071r med intern wastgate, med cosworth baklokk slik at allt er mye bolt on Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 blir endring i turbo valget mitt, og tipper pelle smiler bredt fra øre til øre når han leser dette hehe, skal bruke 2wd manifoil og en snerten turbo som heter Garret gt3071r med intern wastgate, med cosworth baklokk slik at allt er mye bolt on Joda, smiler litt, må innrømme det. Gratulerer med ett godt og riktig valg iallefall. GT3071R er som du vet en moderne utgave av T34 turboen med 450 hk potensiale, som i "retrofit" utgave passer rett på Cosworth, og som tåler høye ladetrykk. Rett og slett glimmers! Ut fra hvordan motoren din bygges, så synes jeg at dette virker som den ideelle turbo til dere begge. Gratulerer igjen. Suksessen står nok og venter rett rundt hjørnet. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now