vinge87 Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 ja gleder meg til å prøve dette, men er nok en god stund til det enda hehe, tror dette må være første gang pelle har vert enig med turbovalg eller hva folkens? hehe Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 ja gleder meg til å prøve dette, men er nok en god stund til det enda hehe, tror dette må være første gang pelle har vert enig med turbovalg eller hva folkens? hehe Ja, det blir spennende å se hvordan en genuin gatebil for vestlandet presterer. Jeg har stor tro på turboene som NTS leverer fordi at disse er trimmet, dvs optimalisert med deler som er nitidig modifiert med håndarbeid, slik som også de aller fleste andre deler i en korrekt bygget motor er modifisert, pusset, slipt og tilpasset i større eller mindre grad, på en eller annen måte. Alle serieproduserte deler har potensiale, men de fleste har godt av litt ekstra oppmerksomhet og kan optimaliseres for bedre funksjon. P.g.a. dette valgte jeg selv en HPX 500 turbo, men da jeg forstod deg slik at du ville ha 100% bolt on Garrett turbo, da er GT3071R ett godt alternativ og ett korrekt valg i dette tilfelle, synes jeg. De fysiske målene på hjulene, disse to turboene imellom er meget lik, men pga høyere effektivitet klarer HPX 500 turboen 50 hk + mer enn GT3071R. Kanskje du kan bremse motoren med både din og min turbo så får vi se... Fort gjort, HPX 500 er bolt on den også vet du. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 ja så var det det og finne en plass og bremse bilen da hehe Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 vi har jo en fin bakke i 4gir du kan prøve. hehe Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 vi har jo en fin bakke i 4gir du kan prøve. hehe hehe ja for man får jo vite mye med det sant Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Freddie Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 vi kan være behjelpelige med bremsing/mapping hvis det skulle være ønskelig.. www.bjornstadbil.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 vi kan være behjelpelige med bremsing/mapping hvis det skulle være ønskelig.. www.bjornstadbil.no seriøst, tror du jeg kjører fra bergen til tromsø for å bremse? hehe det er jo veeellldig langt og det vet jo du da du hentet bilen hehe Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Freddie Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 er vel en liiiiiten forskjell på trheim og tromsø da det er 76,5mil fra huset ditt til mitt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 er vel en liiiiiten forskjell på trheim og tromsø da det er 76,5mil fra huset ditt til mitt... ååå hehe trodde det va i tromsø eg , da er jo det ikke sååååå langt men et stykke er jo det Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 tørr nesten å påstå att bjørnstad bil har landest beste å nøyaktigste bremsebenk (dynapack) + att kunskapen på de ansatte er meget bra! når man har brukt 100000kr på en motor,så blir ikke 80 mil den største utfordringa mener jeg. Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted December 8, 2006 Author Share Posted December 8, 2006 (edited) Trond Stensbøl har også ganske nøyaktig benk! Edited December 8, 2006 by Bdt COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 bevares,det finnest mange gode alternativer,det var ikke sån ment men jeg har stor tro på det systemet til dynapacken,så unngår man spinning på rulla osv. dette ble veldig OT,men dette er iallefall min mening. Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 hvor mye ligger en bremsing på med full inn justering, er pectel t-2 greier? freddie svar hehe Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Larsern Posted December 9, 2006 Share Posted December 9, 2006 Trond Stensbøl har også ganske nøyaktig benk! Har ikke Stensbøl ruller? Eller har han begge deler? Fordelen med dynapack´en i tillegg til navmonteringen er jo at den kan holde statisk belastning noe som er en enorm fordel når det kommer til justering. http://www.bjornstadbil.no/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest JvhCossie Posted December 9, 2006 Share Posted December 9, 2006 hvilken av disse turboene greier 450 hk?http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NEW-Turbone...034197994QQrdZ1http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NEW-Turbone...034198004QQrdZ1 Hvis du titter litt nøye etter vil du finne ut at disse ikke sendes utenfor USA... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted December 9, 2006 Share Posted December 9, 2006 Hvis du titter litt nøye etter vil du finne ut at disse ikke sendes utenfor USA... Glimrende. Da slipper de å ødelegge for resten av verden. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Freddie Posted December 12, 2006 Share Posted December 12, 2006 hvor mye ligger en bremsing på med full inn justering, er pectel t-2 greier? freddie svar hehe hei,beklager sent svar,men har ikke vært på nett.. Effektmåling 2wd biler med utskrift: 1.500,- inkl.mva.Effektmåling 4wd biler med utskrift: 2.000,- inkl.mva.Arbeid med Dynapack pr.time: 950,- inkl.mva. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted December 13, 2006 Share Posted December 13, 2006 vi kan være behjelpelige med bremsing/mapping hvis det skulle være ønskelig.. www.bjornstadbil.no seriøst, tror du jeg kjører fra bergen til tromsø for å bremse? hehe det er jo veeellldig langt og det vet jo du da du hentet bilen hehe En bekjent var innom Polly i går og fikk pris på mapping. Kr. 6500,- + mva ble det sagt. http://www.pollymotorsport.no/index.php?op...2&Itemid=42 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted December 13, 2006 Share Posted December 13, 2006 smuud, er jo rett over broen her det hehe Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now