Jump to content

Hvilken turbo


Bdt

Recommended Posts

ja gleder meg til å prøve dette, men er nok en god stund til det enda hehe, tror dette må være første gang pelle har vert enig med turbovalg eller hva folkens? hehe

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

ja gleder meg til å prøve dette, men er nok en god stund til det enda hehe, tror dette må være første gang pelle har vert enig med turbovalg eller hva folkens? hehe

 

Ja, det blir spennende å se hvordan en genuin gatebil for vestlandet presterer.

 

Jeg har stor tro på turboene som NTS leverer fordi at disse er trimmet, dvs optimalisert med deler som er nitidig modifiert med håndarbeid, slik som også de aller fleste andre deler i en korrekt bygget motor er modifisert, pusset, slipt og tilpasset i større eller mindre grad, på en eller annen måte. Alle serieproduserte deler har potensiale, men de fleste har godt av litt ekstra oppmerksomhet og kan optimaliseres for bedre funksjon.

 

P.g.a. dette valgte jeg selv en HPX 500 turbo, men da jeg forstod deg slik at du ville ha 100% bolt on Garrett turbo, da er GT3071R ett godt alternativ og ett korrekt valg i dette tilfelle, synes jeg. De fysiske målene på hjulene, disse to turboene imellom er meget lik, men pga høyere effektivitet klarer HPX 500 turboen 50 hk + mer enn GT3071R.

 

Kanskje du kan bremse motoren med både din og min turbo så får vi se... :D

 

Fort gjort, HPX 500 er bolt on den også vet du. :)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

ja så var det det og finne en plass og bremse bilen da hehe

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

vi har jo en fin bakke i 4gir du kan prøve. hehe

 

 

hehe ja for man får jo vite mye med det sant :closedeyes: :lol:

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

vi kan være behjelpelige med bremsing/mapping hvis det skulle være ønskelig.. www.bjornstadbil.no

 

 

seriøst, tror du jeg kjører fra bergen til tromsø for å bremse? hehe det er jo veeellldig langt og det vet jo du da du hentet bilen hehe :blush: :lol:

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

er vel en liiiiiten forskjell på trheim og tromsø da ;) det er 76,5mil fra huset ditt til mitt...

 

 

ååå hehe trodde det va i tromsø eg :blush: , da er jo det ikke sååååå langt men et stykke er jo det :rolleyes:

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

hvor mye ligger en bremsing på med full inn justering, er pectel t-2 greier? freddie svar hehe

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Guest Larsern
Trond Stensbøl har også ganske nøyaktig benk!

 

Har ikke Stensbøl ruller? Eller har han begge deler?

 

 

Fordelen med dynapack´en i tillegg til navmonteringen er jo at den kan holde statisk belastning noe som er en enorm fordel når det kommer til justering.

 

 

http://www.bjornstadbil.no/

Link to comment
Share on other sites

Hvis du titter litt nøye etter vil du finne ut at disse ikke sendes utenfor USA... :rolleyes:

 

 

Glimrende. Da slipper de å ødelegge for resten av verden. :lol:

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Freddie
hvor mye ligger en bremsing på med full inn justering, er pectel t-2 greier? freddie svar hehe

 

hei,beklager sent svar,men har ikke vært på nett..

 

Effektmåling 2wd biler med utskrift: 1.500,- inkl.mva.

Effektmåling 4wd biler med utskrift: 2.000,- inkl.mva.

Arbeid med Dynapack pr.time: 950,- inkl.mva.

Link to comment
Share on other sites

vi kan være behjelpelige med bremsing/mapping hvis det skulle være ønskelig.. www.bjornstadbil.no

 

 

seriøst, tror du jeg kjører fra bergen til tromsø for å bremse? hehe det er jo veeellldig langt og det vet jo du da du hentet bilen hehe :blush: :lol:

 

En bekjent var innom Polly i går og fikk pris på mapping. Kr. 6500,- + mva ble det sagt.

 

http://www.pollymotorsport.no/index.php?op...2&Itemid=42

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...