Guest rune Posted June 24, 2004 Posted June 24, 2004 Heisann, har fått et alvorlig problem på min Sierra 2.0 1988.. Alt kjølevannet havner inn i bilen gjennom varmeap, regner med at det er feil på varmeap... men hvordan er det å ta ut dette eller hvordan tar mann ut varmeap. i bilen.. må jeg bytte alt sammen eller er det noe pakninger etc. eller "kran" som lekker.. er takknemelig for hurtig svar fra noe der ute.. MvhRune
Guest H.M.Kongen Posted June 24, 2004 Posted June 24, 2004 du må nok bytte hele registret.ikke en smal sak etter som jeg forstår på de som har gjort det..veldig kronglete og trangt..
Guest Troya Posted June 24, 2004 Posted June 24, 2004 Dette høres veldig ut som lekkasje i varme registeret.. Du må bytte hele varme registeret.. Det sitter midt i bilen, bak midtkonsollen. Det er lettest å ta ut nedere delen av dash'n for å få bytta det. selve registeret sitter inne i en svart "plast boks" på denne sitter det whire for å regulere varme og hvor det skal blåse i bilen. Du må også demontere de 2 kjøle slangene i motor rommet som ser ut som om det sitter på rør som går inn i bilen. Er trangt og komme til, men en grei jobb om en har gjordt det før.
Guest Troya Posted June 24, 2004 Posted June 24, 2004 H.M Kongen: Stemmer at det er mye jobb.. Bytta på sierra'n min i vinter.. brukte ei hel helg på å bytte register, radiator og dash...
cossie_storm Posted June 25, 2004 Posted June 25, 2004 hehe koselig det. Er ikke så spes vanskeslig. ta bare av nederste delen av dash bordet. så noen skruer på varmeregisteret,+løsne vaier så vola... Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod
Guest Troya Posted June 25, 2004 Posted June 25, 2004 Klart vi må skru.. Hehe kan ikke være avhengig av hjelp.. har snart bygd en hel bil jeg.
WingDude Posted June 25, 2004 Posted June 25, 2004 Klart vi må skru.. Hehe kan ikke være avhengig av hjelp.. har snart bygd en hel bil jeg. Imponerende Lært på egenhånd, eller gått noe yrkesskole eller lignende ?
Guest Troya Posted June 26, 2004 Posted June 26, 2004 Egenlært... Har alltid interessert meg for bil.. Kunne tenkt meg gå yrkesskole, men penga strekker ikke til.. desverre
Guest rune Posted June 29, 2004 Posted June 29, 2004 Det var ingen problem god folk, fikk et tips om å fylle på "kanel" på ekspansjonstanken.... og vet dere hva... det fungerte meget bra, tok nøyaktig 5 min. så var det potte tett og gevinsten var en bil som luktet julegrøt Har kjørt med dette noen dager nå og tempen og vannet holder seg der det skal.... snakket med en kar som påsto at han hadde kjørt med kanel på tanken i over 10 år uten at lekasjen var oppstått på ny.. bra! Takker alle for gode rep. tips, takk takk!
Recommended Posts