pål gunnar Posted September 25, 2006 Posted September 25, 2006 skal senke bilen min no å ha tenkt å satse lite peng på projektet. eg vurderer ikkje å kappe demperene mn vurderer å mntere på senke fjerer på orginal demperane.. noken som har peiling på ka som er bra av det som er på markedet.. eller er det noen som har noe liggende?
Guest kenny Posted September 27, 2006 Posted September 27, 2006 Jeg kjøpte senkefjærer til min Sierra iS i dag.. de kostet 1600 kr før rabatter hos Mekonomen.. så vet du litt hva du har å gå etter De er TUV godkjente også..
Janna Posted September 28, 2006 Posted September 28, 2006 vurderer ikke kappe demperne? nei skulle tro det. Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/
D.Toft Posted September 29, 2006 Posted September 29, 2006 nei ikke kapp demperene, men kapp fjørene, ca 2.5 ringer forran og 1.5 ring bak
Guest Sam.Ka Posted September 29, 2006 Posted September 29, 2006 Hører det er så som så å kappe fjørene, noe uheldig med en dump eller no kan dem ta veien inn i hjulet o_O
D.Toft Posted September 29, 2006 Posted September 29, 2006 ikke ved moderat kapping har funket på mine biler..
Escort RST WRC Posted September 29, 2006 Posted September 29, 2006 Største problemet ved å kappe slitne fjærer er at når du kjører over en hump, så dabber du bortover en god stund Fjærene mister jo helt virkningen sin Men gode fjærer tåler "Black and Decker-senking" greit.. Men det varer jo ikke for fem flate ører da... Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
fennecen Posted September 29, 2006 Posted September 29, 2006 Escort RST WRC said: Største problemet ved å kappe slitne fjærer er at når du kjører over en hump, så dabber du bortover en god stund Fjærene mister jo helt virkningen sin Men gode fjærer tåler "Black and Decker-senking" greit.. Men det varer jo ikke for fem flate ører da...er jo ikke fjærene som er dårlig når bilen disser da...eller dabber...demperne må være dårlige da fjærene stiver jo bare av og funker finfint selv om de kappes slik som combat kit sier og holder ikke?? hva ialle dager er det du har gjort for noe da? hehe, har du brukbare dempere så er det bare å kjøre på. bilen blir senka og henger som en murstein på veien 94 mod RockFord Escort 1,8 si sport stv Fennecen Edition / Focus 2011 Titanium stv--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Loffen Posted September 30, 2006 Posted September 30, 2006 fennecen said: er jo ikke fjærene som er dårlig når bilen disser da...eller dabber...demperne må være dårlige da fjærene stiver jo bare av og funker finfint selv om de kappes slik som combat kit sier og holder ikke?? hva ialle dager er det du har gjort for noe da? hehe, har du brukbare dempere så er det bare å kjøre på. bilen blir senka og henger som en murstein på veien Helt riktig det PÅ min stv har jeg Eibach senkefjører til Cossie foran og kuttet 2.5 runder bak Hopper litt foran pga slitne dempere, men ellers helt strøken å kjøre Nytt godkjent senkesett til stv ligger klar, men kommer ikke på før til våren -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth
to far gone Posted September 30, 2006 Posted September 30, 2006 Loffen said: Helt riktig det PÅ min stv har jeg Eibach senkefjører til Cossie foran og kuttet 2.5 runder bak Hopper litt foran pga slitne dempere, men ellers helt strøken å kjøre Nytt godkjent senkesett til stv ligger klar, men kommer ikke på før til våren he he skam senka HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL
pål gunnar Posted October 2, 2006 Author Posted October 2, 2006 skreiv uten å tenke litt.. hadde gjort seg me kappa dempera:P noken so veit om billigeste måten å få komplett senkesett. fjører å dempere.. min har og ganske slitne dempere.. m ha minst 40 m senking
Escort RST WRC Posted October 2, 2006 Posted October 2, 2006 Har sett biler med kappa fjærer og NYE dempere dabbe bortover veien jeg.. Er ikke demperene som er problemet med det jeg mente.Er når du kapper for mye og det blir "slark" i vandringen til fjæringen. Når fjæra retter seg ut igjen etter en hump så blir det et lite "tomrom" i vandringen før demperen bremser virkningen og "skubber" fjæra sammen igjen.. Så er det for mye vandring uten belastning hverken opp eller nedover.. Så har du det gående.. Dabbing.. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Loffen Posted October 3, 2006 Posted October 3, 2006 Da er det kuttet ALTFOR mye av fjærene, og eneste som hjelper da er kortere dempere. Ting må jo passe sammen for å funke -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth
Guest drezz Posted October 3, 2006 Posted October 3, 2006 Jeg mener det må være bedre å legge litt ekstra penger i det og få fjærer og dempere som er beregnet til det istedefor å kappe fjærene. Har også hørt at kjørekomfort blir dårligere med kappede fjærer
Guest stiffler Posted December 12, 2006 Posted December 12, 2006 jeg kappa to å en halv runde forran å bak på sierra stv 85 mod min her om dagen.. den ble helt konge.. ganske fin å sladde med, var så lei den krenginga a gitt.. nesten så det velta.. hehe.. gjør som meg.. kapp fjørene, å ha med deg tuv papirer til noen fjører du hadde på en annen bil for lenge siden!! funker som bare det:)
Asil Racing Posted December 12, 2006 Posted December 12, 2006 mye bedre å spare litt å kjøpe seg et ordentlig sett . en å begynne å kappe fjærer . det er bare jalla løsning syns jeg .
Guest oldfordsneverdie Posted December 12, 2006 Posted December 12, 2006 uansett.blir du stoppa med bare tuv papirer i bilen så så får du mangel lapp.kan llike greit legge igjen dem hjemme.mangellapp får du uansett hvis det ikke står godkjent i vognkort.
Guest Dagfinn Posted December 13, 2006 Posted December 13, 2006 kjøp deg et jamex senkesett...det siger fort.det du eventuelt kan gjøre er og dreie ned demperne og gjenge opp der det skal være gjenger igjen.
Guest JvhCossie Posted December 14, 2006 Posted December 14, 2006 Eiker bruker å ha nettilbud på senkesett.... 1000 spenn...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now