kh turbo Posted October 5, 2006 Posted October 5, 2006 (edited) Jepp det er det, må dreies ned utenfor ringsporet og borres et hull som det skal puttes en bolt i som skal holde de på plass isteden for låsering... Dette er i og for seg ikke noe problem... Men pratet med gearboxman, som ikke anbefalte gripper diffen, da disse "stikkaKselene" ble svake av dette og hadde en tendens til å ryke...hmmm Dvs= like langt... greia med dette for meg er å få en diff som holder, gearboksman hadde en anbefaling og de var en diff. han kalte RND diff, som er en såkalt 8 tommer... denne var skuddsikker, ble brukt i rallycross osv... det var denne diffen Jens pratet om oxo... Her følger det med nye "flanges/jåk/stikkaksler" (eller hva som blir riktig betegnelse)Denne er helt bolt on, må bare tas ut litt i selve huset for å få plass. Skulle få maila svar på pris og litt spec. Kommer tilbake med dette så fort jeg får svar. Dette er vel kanskje det vi er ute etter? Noe som holder, så vi slipper å opp med diffen 3 ganger i løpet av sesongen.. Mvh. Kjetil Hauge Edited October 5, 2006 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
turboole Posted October 5, 2006 Posted October 5, 2006 jepp..det hørtes veldi intressant ut.kom til bake med info når du finn ut noe om den.
vinge86 Posted October 6, 2006 Posted October 6, 2006 Jepp det er det, må dreies ned utenfor ringsporet og borres et hull som det skal puttes en bolt i som skal holde de på plass isteden for låsering... Dette er i og for seg ikke noe problem... Men pratet med gearboxman, som ikke anbefalte gripper diffen, da disse "stikkaKselene" ble svake av dette og hadde en tendens til å ryke...hmmm Dvs= like langt... greia med dette for meg er å få en diff som holder, gearboksman hadde en anbefaling og de var en diff. han kalte RND diff, som er en såkalt 8 tommer... denne var skuddsikker, ble brukt i rallycross osv... det var denne diffen Jens pratet om oxo... Her følger det med nye "flanges/jåk/stikkaksler" (eller hva som blir riktig betegnelse)Denne er helt bolt on, må bare tas ut litt i selve huset for å få plass. Skulle få maila svar på pris og litt spec. Kommer tilbake med dette så fort jeg får svar. Dette er vel kanskje det vi er ute etter? Noe som holder, så vi slipper å opp med diffen 3 ganger i løpet av sesongen.. Mvh. Kjetil Hauge det er holdbart med gripper! han jeg kjøpte diffen av har en lik en selv.. den har gått i bakkeløp i tre år nå, helt til han knuste pinjong og kronhjul for en stund siden! men, sperra holdt... stikkakslene blir jo ikke svakere av at du dreiver bort den delen av de som kun låseringen står på da? de holder jo ikk enoe krefter uansett... å et 8 mm hull i midten har ikke noe å si for styrken! mikroskopisk ihvertfall... "Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!" George Best
RSCoz Posted October 6, 2006 Posted October 6, 2006 Hehe nei, jeg tror ikke det er det 8mm hullet som avgjør om dette er gode greier eller ikke.
fordcosworth Posted October 6, 2006 Posted October 6, 2006 Fikk pris en gang tidligere på RD diff fra gearboxman, kostet mellom 1200 og 1300 pund.. ex. vat Sierra Cosworth 1988mod(solgt)
mr.cossie Posted October 6, 2006 Posted October 6, 2006 en svekker jo matrialet litt da. hvis en borrer ett hull tvers gjennom akseln..fjerner jo endel matriale., aklingen er ikke så veldig grov fra før..Om en ryker eller ikke . det er vel vanskalig og si..Men klart en 8 tommer er jo ett enda sterkere alternativ.. helt klart..Bare håpe KH klarer og lure frem en "nice price" -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
RSCoz Posted October 7, 2006 Posted October 7, 2006 Quaife leverer jo alle sine Cosworth-differ med hubb/stikkaksel what ever med akkurat slik hull gjennom. Som sagt, det tror jeg er det siste som ryker.
cossie4ever Posted October 7, 2006 Posted October 7, 2006 bare lurer på en ting, fikk et bra tilbud på en quaife diff som er til 4x4 coswort bak og er 7".Hvor mye gamp tåler denne vist du kjører den på 2wd med 4x4 bakstiling?
kh turbo Posted October 7, 2006 Posted October 7, 2006 Denne diskusjone gidder jeg ikke ta, jeg skal ha det som med størst sannsynelighet holder, og av de som er eksperter (fra flere hold Jens/gearboxman) på området og ikke de som bare er synsere.. har jeg blitt rådet til å kjøpe RND, denne vil nok bli noe dyrere.. Men ser det ikke som noe problem at om det er ønskelig å ta inn 3 gripper og 2 rnd så er ikke dette bør ikke bli noe problem. Gearboxman skulle sende meg pris per fax men har ikke fått noe enda, dukker vel opp i løpet av neste uke. Mvh. Kjetil Hauge 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
Guest Magnus Posted October 7, 2006 Posted October 7, 2006 Mistenker at firmaet heter R&D Kjetil. Quiafe differ er ihvertfall ikke udødlige da, mange som ryker de i england. Ihvertfall rwd diffene.
RSCoz Posted October 8, 2006 Posted October 8, 2006 Denne diskusjone gidder jeg ikke ta, jeg skal ha det som med størst sannsynelighet holder, og av de som er eksperter (fra flere hold Jens/gearboxman) på området og ikke de som bare er synsere.. har jeg blitt rådet til å kjøpe RND, denne vil nok bli noe dyrere.. Tror du ikke jeg har hatt trimma Cosworth`r eller?? Har ødelagt et 10-talls differ, så den "synsinga" mi er helt ute på jordet eller? Når det er sagt, så driter jeg i hvilke differ som blir kjøpt.
kh turbo Posted October 8, 2006 Posted October 8, 2006 (edited) Kjenner du til denne diffen Magnus? Kan nok stemme at det er R&N den heter, har bare prata med de, så da blir utalen ganske lik for RND og R&D.. Kommer tilbake med pris på diff i løpet av uka. Edited October 8, 2006 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
RSCoz Posted October 8, 2006 Posted October 8, 2006 (edited) Oi sann hårsår.... Bra med konstruktive innlegg. Om dette er innstillingen din til emne så er det vel bedre å holde munnen sin lukket kanskje. På ingen måte min innstilling når det gjelder saken.For meg spiller det ingen rolle hva som blir kjøpt, jeg bare meddeler mine "erfaringer". Har ingenting å tape eller vinne økonomisk her. Upartisk var vel ordet. Om du har ødelagt et 10 talls differ så hadde det kanskje vært en ide og hørt på noen som har greie på det for å få en diff som holdt til ditt bruk..? Det er ikke bestandig en som sitter med masse 2.håndsinfo som er fasiten.Praksis er ikke bestandig som teorien tilsier.... Det blir aldri sterkere enn det svakeste ledd. Edited October 8, 2006 by RSCoz
kh turbo Posted October 20, 2006 Posted October 20, 2006 (edited) Nå går bestillinga av gripper differ... R&D blei 22 000,- så det blei utelukka. Så er det noen flere som ønsker gripper diff. for 10 500,- så må jeg vite det i løpet av helga Mvh. Kjetil Edited October 20, 2006 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now