Jump to content

DIFF


Guest Hovden Racing

Recommended Posts

Guest Hovden Racing
Posted (edited)

Hvilken utveksling har sedan og hvilken utveksling har vingebil???

 

Hvilken diff er dette her??

 

Klarer ikke å tyde det som står på skiltet...

Edited by Hovden Racing
Posted (edited)

Så vidt meg bekjent er det ingen forskjell på sedan og vingebil diff, fikk samme problem som deg i går he he... Skal gå til innkjøp av en sterkere og bedre diff nå, du skal ikke være med? orginale holder ikke i lengden uansett... Er en kamerat til som skal ha, så det er mulig vi klarer å presse prisen litt.

 

Utv. er 3.62:1

 

Mvh. Kjetil

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Posted
Så vidt meg bekjent er det ingen forskjell på sedan og vingebil diff, fikk samme problem som deg i går he he... Skal gå til innkjøp av en sterkere og bedre diff nå, du skal ikke være med? orginale holder ikke i lengden uansett... Er en kamerat til som skal ha, så det er mulig vi klarer å presse prisen litt.

 

Utv. er 3.62:1

 

Mvh. Kjetil

 

 

Hva slags diff snakker vi om her ?? kunne vært intresant

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

 

Posted

Jeg og kjell arne har sett på gripper diff til 9200 +, men pratet med jens i dag og han hadde vist noe enda sterkere på gang, noe som vist nok ble brukt i rallycross biler, venter på tilbakemelding på pris fra han på denne.

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Guest Hovden Racing
Posted
Jeg og kjell arne har sett på gripper diff til 9200 +, men pratet med jens i dag og han hadde vist noe enda sterkere på gang, noe som vist nok ble brukt i rallycross biler, venter på tilbakemelding på pris fra han på denne.

 

Meget interesant. Skal ha noe som holder nå

Posted (edited)

Ingen som sier atb er drit, det var dine ord, men den har helt klart ikke de egenskapene som jeg ønsker. Kjøpte en spiller ny i escort mk2 rallybilen min, det gikk 14 dager så bytta jeg til zf lamelsperre, synes ikke quaif sperra var konskvent nok, kom når den selv ville på en måte, vanskelig å forklare på noen annen måte en at den ikke er konsekvent nok når man kjører med oppstell, sikker fin til andre kjørestiler, og bruksområder. men passet ikke for meg.

 

Det blir helt klart et felles kjøp på lamel-sperre, skal avente tilbakemelding fra Jens, om denne sperra er mye dyrere så er den ikke akktuell for meg og det blir gripper fra England.

Så da skal jeg prøve å forhandle frem en god pris ved kjøp av flere.

 

Mvh. Kjetil

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Posted

gripper er genialt...

quaife slipper for mye på innerhjulet..

"Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!"

George Best

Posted

Nå har jeg fått pris på gripper diff ved kjøp av fem, det blir ca 8000,- +mva =10 000 inkl. + ca 500 pr i frakt.

Han hadde ikke på lager pr. i dag, men skulle være klart i løpet av oktober.(bestille nå så fort som mulig, så ikke disse blir solgt)

 

Dette må forhåndsbetales før han sender, så det sier seg vel selv at jeg ikke er veldig interessert i å legge ut over 40 000,- for dere. say no more.

 

Så de av dere som SKAL ha en GRIPPER diff som tåler juling, meld dere på her nå, bindene. Og penger må overføres før jeg sender noen bestilling.

 

Mvh. Kjetil

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Posted
blir det noe slitasje i disse diffene?? som gjør at de vil miste funsjon over tid og bruk eller er det stort sett vedlikeholsdsfritt?

 

Stort sett vedlikeholdsfritt. Kjenner folk som har kjørt 3-4 sesonger med samme virkning på diffen, i motsetning til ZF lamellsperre.

 

Mvh. Kjetil

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Posted (edited)

Udødlig blir det ikke, men du får da sluret på 2 hjul.

 

Hvis det er som jeg tror, er det kun sperra. D.V.S at du må ha en 2wd-diff som helst ikke har rast før. Fordi da må du bruke pinjongen og kronhjulet igjen. Småskader er ikke bra!

Dette må settes i med ny knekkhylse og riktig spenn. Jeg har fått gjort dette flere ganger, og VS Motor gjorde det siste gangen.

Edited by RSCoz
Posted (edited)

Må ha et hus og bygge på, utveksling blir ikke byttet, forklarer seg selv av bilder i link ovenfor.

Udødelig er det ingen ting som blir, men i forhold til de orginale planethjula, som stort sett er det som ryker på cossi diffen , så er gripperen tilnærmet udødlig med fire planret hjul isteden for to.

 

Har ikke hørt noe om noe "knekkhylse" må jo ikke ut med pinjong?

 

Om pinjong og kronhjul har små sår så er ikke dette noe problem(det blir det i nesten alle tilfeller av diff havari), bare å ta gradene (her er det snakk om små sår og ikke tenner som mangeler), og montere sammen, disse delene er "overdinensjonerte" i forhold til f. eks planethjula, og vil ikke være det svake leddet, selv med små skader.

 

Dette er ikke noe problem å montere selv, så lenge man har tilgang til et måleur,shims og får rette lagerklaringer på lagerene som ligger rundt utgående/inngående aksel®

 

Diffen kommer ferdig sammensatt med 65/40 forspenn. (kan bestilles med annet forspenn om ønskelig)

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Posted (edited)

du må dreie av litt på medbringerne og få borret et 8 mm hull igjennom de... jeg gjorde det til en gripper diff i forrige uke... er ikke noe problem om du har tilgang til en dreiebenk...

Edited by vinge86

"Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!"

George Best

Posted (edited)

Litt "grønn" her, men kan forklare medbringere litt nøyere, hvor sitter disse? og hvorfor må de borres/dreies?

 

På forhånd takk...:)

 

 

du må dreie av litt på medbringerne og få borret et 8 mm hull igjennom de... jeg gjorde det til en gripper diff i forrige uke... er ikke noe problem om du har tilgang til en dreiebenk...
Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...