Guest Hovden Racing Posted September 25, 2006 Posted September 25, 2006 (edited) Hvilken utveksling har sedan og hvilken utveksling har vingebil??? Hvilken diff er dette her?? Klarer ikke å tyde det som står på skiltet... Edited September 25, 2006 by Hovden Racing
kh turbo Posted September 26, 2006 Posted September 26, 2006 (edited) Så vidt meg bekjent er det ingen forskjell på sedan og vingebil diff, fikk samme problem som deg i går he he... Skal gå til innkjøp av en sterkere og bedre diff nå, du skal ikke være med? orginale holder ikke i lengden uansett... Er en kamerat til som skal ha, så det er mulig vi klarer å presse prisen litt. Utv. er 3.62:1 Mvh. Kjetil Edited September 26, 2006 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
ford-racing Posted September 26, 2006 Posted September 26, 2006 det skal være likt mellom sedan og vinge ja.! "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford
Cossie Nisse Posted September 26, 2006 Posted September 26, 2006 Det finnes også 3.64 i utveksling til 7,5" diffen men om det står på vinge Eller sedan 2wd eller på en annen bil vet jeg ikke, har selv 3.64 til min 7,5" diff.
Cossi2wd Posted September 26, 2006 Posted September 26, 2006 HVor mye km,t skiller d mellom f.eks 3,62 og 3,64 da ? www.frodeholte.com
mr.cossie Posted September 26, 2006 Posted September 26, 2006 Så vidt meg bekjent er det ingen forskjell på sedan og vingebil diff, fikk samme problem som deg i går he he... Skal gå til innkjøp av en sterkere og bedre diff nå, du skal ikke være med? orginale holder ikke i lengden uansett... Er en kamerat til som skal ha, så det er mulig vi klarer å presse prisen litt. Utv. er 3.62:1 Mvh. Kjetil Hva slags diff snakker vi om her ?? kunne vært intresant -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
Cossie Nisse Posted September 26, 2006 Posted September 26, 2006 HVor mye km,t skiller d mellom f.eks 3,62 og 3,64 da ? ca 2km/t på 8000o/min i 5 gir.
kh turbo Posted September 26, 2006 Posted September 26, 2006 Jeg og kjell arne har sett på gripper diff til 9200 +, men pratet med jens i dag og han hadde vist noe enda sterkere på gang, noe som vist nok ble brukt i rallycross biler, venter på tilbakemelding på pris fra han på denne. 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
Guest Hovden Racing Posted September 26, 2006 Posted September 26, 2006 Jeg og kjell arne har sett på gripper diff til 9200 +, men pratet med jens i dag og han hadde vist noe enda sterkere på gang, noe som vist nok ble brukt i rallycross biler, venter på tilbakemelding på pris fra han på denne. Meget interesant. Skal ha noe som holder nå
Bdt Posted September 27, 2006 Posted September 27, 2006 Jepp hvis det er gripper så jeg også, ikke ATB dritt. COS it`s WORTH it!
Mark1 Posted September 27, 2006 Posted September 27, 2006 Jepp hvis det er gripper så jeg også, ikke ATB dritt. når ble atb diffene dritt? WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
Bdt Posted September 27, 2006 Posted September 27, 2006 sikkert bra til ditt bruk,men jeg har mine meninger og du dine COS it`s WORTH it!
kh turbo Posted September 27, 2006 Posted September 27, 2006 (edited) Ingen som sier atb er drit, det var dine ord, men den har helt klart ikke de egenskapene som jeg ønsker. Kjøpte en spiller ny i escort mk2 rallybilen min, det gikk 14 dager så bytta jeg til zf lamelsperre, synes ikke quaif sperra var konskvent nok, kom når den selv ville på en måte, vanskelig å forklare på noen annen måte en at den ikke er konsekvent nok når man kjører med oppstell, sikker fin til andre kjørestiler, og bruksområder. men passet ikke for meg. Det blir helt klart et felles kjøp på lamel-sperre, skal avente tilbakemelding fra Jens, om denne sperra er mye dyrere så er den ikke akktuell for meg og det blir gripper fra England.Så da skal jeg prøve å forhandle frem en god pris ved kjøp av flere. Mvh. Kjetil Edited September 27, 2006 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
Cossi2wd Posted September 27, 2006 Posted September 27, 2006 (edited) quifen er vel best på asvaltkjøring.. (for best mulig rundetider) ?? Edited September 27, 2006 by Cossi2wd www.frodeholte.com
vinge86 Posted September 27, 2006 Posted September 27, 2006 gripper er genialt...quaife slipper for mye på innerhjulet.. "Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!" George Best
mr.cossie Posted September 27, 2006 Posted September 27, 2006 noe info om disse diffene ett sted?. f.eks gripper?? -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
kh turbo Posted September 28, 2006 Posted September 28, 2006 (edited) http://www.robinson-race-cars.co.uk/Gripper%20Diffs.htm har sendt forespørsel på fem gripper differ nå... så får vi se hvilken pris vi får. Edited September 28, 2006 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
kh turbo Posted September 29, 2006 Posted September 29, 2006 Nå har jeg fått pris på gripper diff ved kjøp av fem, det blir ca 8000,- +mva =10 000 inkl. + ca 500 pr i frakt.Han hadde ikke på lager pr. i dag, men skulle være klart i løpet av oktober.(bestille nå så fort som mulig, så ikke disse blir solgt) Dette må forhåndsbetales før han sender, så det sier seg vel selv at jeg ikke er veldig interessert i å legge ut over 40 000,- for dere. say no more. Så de av dere som SKAL ha en GRIPPER diff som tåler juling, meld dere på her nå, bindene. Og penger må overføres før jeg sender noen bestilling. Mvh. Kjetil 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
kh turbo Posted September 30, 2006 Posted September 30, 2006 blir det noe slitasje i disse diffene?? som gjør at de vil miste funsjon over tid og bruk eller er det stort sett vedlikeholsdsfritt? Stort sett vedlikeholdsfritt. Kjenner folk som har kjørt 3-4 sesonger med samme virkning på diffen, i motsetning til ZF lamellsperre. Mvh. Kjetil 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
fordcosworth Posted September 30, 2006 Posted September 30, 2006 Er det kun selve sperra, er vel ikke komplett i hus? Hvilke mods må gjøres av eksist. hus, mener å ha lest noe om det på passionford. Sierra Cosworth 1988mod(solgt)
RSCoz Posted September 30, 2006 Posted September 30, 2006 (edited) Udødlig blir det ikke, men du får da sluret på 2 hjul. Hvis det er som jeg tror, er det kun sperra. D.V.S at du må ha en 2wd-diff som helst ikke har rast før. Fordi da må du bruke pinjongen og kronhjulet igjen. Småskader er ikke bra!Dette må settes i med ny knekkhylse og riktig spenn. Jeg har fått gjort dette flere ganger, og VS Motor gjorde det siste gangen. Edited September 30, 2006 by RSCoz
kh turbo Posted September 30, 2006 Posted September 30, 2006 (edited) Må ha et hus og bygge på, utveksling blir ikke byttet, forklarer seg selv av bilder i link ovenfor.Udødelig er det ingen ting som blir, men i forhold til de orginale planethjula, som stort sett er det som ryker på cossi diffen , så er gripperen tilnærmet udødlig med fire planret hjul isteden for to. Har ikke hørt noe om noe "knekkhylse" må jo ikke ut med pinjong? Om pinjong og kronhjul har små sår så er ikke dette noe problem(det blir det i nesten alle tilfeller av diff havari), bare å ta gradene (her er det snakk om små sår og ikke tenner som mangeler), og montere sammen, disse delene er "overdinensjonerte" i forhold til f. eks planethjula, og vil ikke være det svake leddet, selv med små skader. Dette er ikke noe problem å montere selv, så lenge man har tilgang til et måleur,shims og får rette lagerklaringer på lagerene som ligger rundt utgående/inngående aksel® Diffen kommer ferdig sammensatt med 65/40 forspenn. (kan bestilles med annet forspenn om ønskelig) Edited September 30, 2006 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
vinge86 Posted October 3, 2006 Posted October 3, 2006 (edited) du må dreie av litt på medbringerne og få borret et 8 mm hull igjennom de... jeg gjorde det til en gripper diff i forrige uke... er ikke noe problem om du har tilgang til en dreiebenk... Edited October 3, 2006 by vinge86 "Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!" George Best
kh turbo Posted October 4, 2006 Posted October 4, 2006 (edited) Litt "grønn" her, men kan forklare medbringere litt nøyere, hvor sitter disse? og hvorfor må de borres/dreies? På forhånd takk... du må dreie av litt på medbringerne og få borret et 8 mm hull igjennom de... jeg gjorde det til en gripper diff i forrige uke... er ikke noe problem om du har tilgang til en dreiebenk... Edited October 4, 2006 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now