Guest Rags Posted June 22, 2004 Posted June 22, 2004 kjøle-Vifta følger turtallet på motoren, så den bråker veldig. Skulle tro Det var cluchen som var i stykker. Tenkte å bytte denne på torsdag i oslo, eller evt annet som som kan være grunnen. Bilen er foresten en sierra xr4x4 1990. Har noen gjordt dette før, eller har tid til å bli med, så tar jeg gjerne mot råd. RaGs
Guest Rags Posted June 22, 2004 Posted June 22, 2004 Skal stramme brekk vaier også, så det samme gjelder med den saken. thx RaGs
Guest Rags Posted June 22, 2004 Posted June 22, 2004 Noen som har gjort det før, Råd tas imot, evt andre ting som kan ses over under samme operasjon. Pris.- burkt,- alle råd tas imot. Akkurat nå har jeg kun, haynes 2-5 (13) heh RaGs
Peet Posted June 22, 2004 Posted June 22, 2004 Du kunne jo bare fjernet den orginale som følger motoren.. sikkert bare en bolt eller noe... også kjøpe en elektrisk isteden som du bare klesser rett på radiatoren..D ska du visst tjene rundt 5% hk på Edit: eller 5hk va enten 5% eller bare 5hk..
Guest 2.0Fordsierra Posted June 22, 2004 Posted June 22, 2004 ehm? trur ikke viften tar så mye krefter akkurat ? eller?
Guest Rags Posted June 22, 2004 Posted June 22, 2004 Du kunne jo bare fjernet den orginale som følger motoren.. sikkert bare en bolt eller noe... også kjøpe en elektrisk isteden som du bare klesser rett på radiatoren.. Det har jeg ikke tenkt på, men det spørs om jeg ikke for prob med eu-test. Jeg er kin på å fikse den slik bilen var, er ikke spess glad i el, utstyr heller men takker for svar. Så på vifta nå i sted, det ser ut som cluchen sitter inne i vifta montert med 4 skruer. Hele greia sitter montert på bolten som kommer ut av hjulet vifteremma går rundt. Er dette cluchen eller sitter den inn i hjulet til vifteremma.
Guest Rags Posted June 24, 2004 Posted June 24, 2004 Fikk stramma brekke, skiftet motor olje og oljefilter + nr. skilt lys. Det ordna seg lett, må en tur til ford for å kjøpe vifte cluch, håper ikke den er svinedyr. Kaskje noen kjenner til hvor en får nye rimiligere vifte-clucher?
Guest Rags Posted July 19, 2004 Posted July 19, 2004 Det som står i haynes boka er feil, vifte cluchen som brukes til 2.9i kan også brukes til XR4x4 2.9, 2.4litern kan også brukes, de er på 36mm begge to, Jeg endte opp med å kjøpe en cluchen da jeg var i sverige, sparte 460kr i forhold til norge,
RHeskja Posted July 19, 2004 Posted July 19, 2004 den taper en del efekt men merke de ikke sånn på den motoren som en 4sylindra. jeg har golf vifte med termostat på min. funker bedre en de orginale driten. skakke stå lenge på tomgang før tempen stige me dei!
Hansa Posted July 20, 2004 Posted July 20, 2004 Merka STOR forskjell på aks når vifta gikk hele tiden på XR4x4n jeg hadde. Kløtsjn var styggdyr. 1500 el.l.For å ta av er det bare å bruke ei rørtang på mutteren på kløtsjen.
Guest Xr4i Posted July 20, 2004 Posted July 20, 2004 Merka STOR forskjell på aks når vifta gikk hele tiden på XR4x4n jeg hadde. Kløtsjn var styggdyr. 1500 el.l.For å ta av er det bare å bruke ei rørtang på mutteren på kløtsjen. Skal viften gå når man gir på litt eller er det bare på tomgang?Har hørt at aksen skal bli bedre med en bra vifte ja.Tror min er defekt da den sitter fast, selv om den går på tomgang.
Hansa Posted July 20, 2004 Posted July 20, 2004 vifta vil alltid henge med littegrann, men skal ikke være hørbar når motorrommet er kaldt. Hører gått når vifta henger med og ikke. Når motoren ikke går skal vifta være lett å snurre rundt. Cluet er at den viftekløtsjen begynner å "ta tak" i vifta når det blir høyere temp i motorommet. (Når du kjører sakte, står på tomgang o.l.l)
Guest Rags Posted July 20, 2004 Posted July 20, 2004 joa, jeg har merka godt at aksen er bedre men jeg er aller mest fornøyd med at viftelyden er borte på høyt turtall, endelig hører jeg v6 murre.
Peet Posted July 25, 2004 Posted July 25, 2004 ehm? trur ikke viften tar så mye krefter akkurat ? eller? leste d i classic ford så sto oppskrift på å bytte t elektrisk vifte og korfor du skulle gjøre d
Trones... Posted July 25, 2004 Posted July 25, 2004 ehm? trur ikke viften tar så mye krefter akkurat ? eller? leste d i classic ford så sto oppskrift på å bytte t elektrisk vifte og korfor du skulle gjøre d Fortell mere om dette da Mvh. Trones...87. Merkur XR4TI.06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci. HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
Peet Posted July 26, 2004 Posted July 26, 2004 ehm? trur ikke viften tar så mye krefter akkurat ? eller? leste d i classic ford så sto oppskrift på å bytte t elektrisk vifte og korfor du skulle gjøre d Fortell mere om dette da husker ikke så mye mer no.. og har ikke heelt oversikt over kor d baldet e blitt av no
Anders Posted July 26, 2004 Posted July 26, 2004 Husker du sa at det var 5% effektøkning Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle) BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)BMW 523i e39 (Brukstralle)
Peet Posted July 26, 2004 Posted July 26, 2004 Eg sakl komme Sterkt tilbake om dette hvis eg finner igjen d bladet
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now