kh turbo Posted September 17, 2006 Posted September 17, 2006 (edited) Har fått noe tips om at zf leverer "lokk" og spakstell til T5 kassa(sekvensiellt) til rundt 10 lapper, men finner ingen informasjon om dette... noen som har prøvd dette eller har hørt noe?Tenker forøverig på gearboxman sitt oppgraderings kit og sekv. sett.. tror dette kan bli en "billig og god løsning for ca 600 hk.http ://www.gearboxman.co.uk/infot5.html Mvh. Kjetil Edited September 17, 2006 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
Guest ST200evil Posted September 17, 2006 Posted September 17, 2006 dette er ikke sekvensiel, men du kan gire med å bare dra/dytte på spaken opp og ned.. men du må uansett clutche.. så på denne på en messe en gang.. så tøff ut og hvirket bra denne.. men dyr morro...
Mark1 Posted September 17, 2006 Posted September 17, 2006 dette er ikke sekvensiel, men du kan gire med å bare dra/dytte på spaken opp og ned.. men du må uansett clutche.. så på denne på en messe en gang.. så tøff ut og hvirket bra denne.. men dyr morro... om du girer ved å dra spaken opp eller ned så er den sekvensiell... WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
armani Posted September 17, 2006 Posted September 17, 2006 ikke hvis man må clutche for at det ikke skal slipe tenner 2wd sierra cosworth
Mark1 Posted September 17, 2006 Posted September 17, 2006 ikke hvis man må clutche for at det ikke skal slipe tenner sekvensiell sier bare at girene ligger etter hverandre.du får h giring du kan røske i gir også.det er om du har vanlige synch ringer eller dog ringer som avgjør om den kan smelles i gir eller ikke. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
Bdt Posted September 18, 2006 Posted September 18, 2006 med sekvensiell dogbox slipper du å klutsje... COS it`s WORTH it!
triggerhappy Posted September 18, 2006 Posted September 18, 2006 (edited) ikke hvis man må clutche for at det ikke skal slipe tenner Selv mopeden din hadde sekvensiell kasse, selv om det hadde sprutet tenner lang vei om du giret uten clutch.Funksjonen med at man ikke må clutche på sekvenskasse er noe som heter flatshift, dvs at girkassa har en føler på girspaken som sender et signal til datasprutet, som da slipper opp motoren litt slik at man får inngrep på drevene i kassa. Edited September 18, 2006 by triggerhappy -x 1988 Ford Sierra Cosworth
kh turbo Posted September 18, 2006 Author Posted September 18, 2006 (edited) Ja kassa vil komme under definisjonen sekvensiell kasse med dette spakstellet. Skal du geare uten å clutche så må du bytte ut syncroniserings-ringer til typen dog-ringer... dette er noe som stort sett bare blir brukt i motorsport med hyppig service og overhalinger av kasser. Hvilken produsent var det du så hadde dette spakstellet st 200? Mvh. Kjetil Edited September 18, 2006 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
cosworth540 Posted September 18, 2006 Posted September 18, 2006 Ja kassa vil komme under definisjonen sekvensiell kasse med dette spakstellet. Skal du geare uten å clutche så må du bytte ut syncroniserings-ringer til typen dog-ringer... dette er noe som stort sett bare blir brukt i motorsport med hyppig service og overhalinger av kasser. Hvilken produsent var det du så hadde dette spakstellet st 200? Mvh. Kjetil for å slippe å clutche må man ha dog-ringer og rettskårne drev.
M-ic Posted September 18, 2006 Posted September 18, 2006 for å slippe å clutche må man ha dog-ringer og rettskårne drev. Du trenger da ikke rettskårne drev, går fint å lage en dogboks uten rettskjærte tenner. Grunnen til rettskjærte tenner er friksjonstap og holdbarhet. Derfor finner du nok heller ingen dogboks på markedet som ikke har mer eller mindre rettskjærte tenner. Disse er jo myntet på motorsport hvor alle disse tingene er en fordel.
kh turbo Posted September 18, 2006 Author Posted September 18, 2006 Vi fjerna sync. ringer på ei T5 kasse ifjord sommer, kjørte hele gatebil sesongen med ca 600hk, klunk i he he... mange som lurte på hva slags kasse vi brukte... 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
kikk0 Posted September 22, 2006 Posted September 22, 2006 noen som har link til sider der det blir vist hvordan dog kassene er bygd opp?
Mark1 Posted September 22, 2006 Posted September 22, 2006 noen som har link til sider der det blir vist hvordan dog kassene er bygd opp? den er bygd opp helt likt som en vanlig kasse (men gjerne med mere solide overføringer og girspaker)forskjellen ligger i at dog kassene har dog ringer istedet for synchro ringer.se linken under og titt på 4-25 drevet f.eks så ser du 4 grove tapper, det er dog ringene.http://www.quaife.co.uk/downloads/technica...its/QBE22Zi.pdfmens på denne linkenhttp://www.quaife.co.uk/downloads/technica...its/QKE16Zi.pdfser du at f.eks drev 20-43 har vanlige synchro ringer. hvem av de to trur du lettest tåler å bli smelt rett i gir uten clutch? WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
Escort RST WRC Posted September 24, 2006 Posted September 24, 2006 Selv mopeden din hadde sekvensiell kasse, selv om det hadde sprutet tenner lang vei om du giret uten clutch. Dette stemmer ikke helt..Hadde en Motorhispania RX med over 20hk bremsa på bakhjulet, og den brukte jeg bare clutchen på når jeg skulle løse ut.. Kjørte flere tusen km uten å ødelegge ei eneste tann Var ingen ulyder i kassa heller når jeg gira.. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Guest Larsern Posted September 24, 2006 Posted September 24, 2006 Hadde en Motorhispania RX med over 20hk bremsa på bakhjuletcc?Har du papir å legge ut?Morsomt å sett kurver på en sint 2t.
tuszi Posted September 24, 2006 Posted September 24, 2006 er vel 50 cc orginalt, men regner med at det kanskjer 70 cc sylinder som sitter på vis ikke større
hår ball Posted September 24, 2006 Posted September 24, 2006 er vel 50 cc orginalt, men regner med at det kanskjer 70 cc sylinder som sitter på vis ikke større er nokk sikkert mer, regner med at han kjørte med et sånnt langslags kit, lengre slaglengde og med en rimeli syyyyk sylindrer... har pr dags dato ikke sett ei ordentlig bremse kurve på en av de værstin 2t som visst nokk har 20+hk på hjulet... mange forhandlere som sier at 20hk kit osv ja, men aldrig sett det med mine egne øyne.. hadde selv en suzuki rmx motor med 80 sylindrer som visst nokk skulle være god for 18,5hk, sterkere veiv med polert råde, carboon reed ventil, vakum boks,letta svinghjul, 26mm gasser, 80 anlegg, planet topp og letta stempel... men tviler på at det var stort mer enn 12hk på hjulet.. ble ikke imponert..
tuszi Posted September 24, 2006 Posted September 24, 2006 det di oppgir er ca veiv hk. di regner ikke tap i girkasse osv.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now