Jump to content

Hvilke kammer


cossie4ever

Recommended Posts

bd10 og bd12 er snillere.

Hva som er "best" for 450hk er vanskelig å svare på da kamvalg må være i samsvar med resten av oppsettet. Det er flere veier til 450hk.

Men jeg vil likevel påstå at ingen av "hyllevare" bd kammene er best til 450hk. Bd kammene utnytter bare en del av potensialet da de må kunne funke om man bruker de sammen med en hvilken som helst chip.

Link to comment
Share on other sites

Hmm. Må gå tilbake på det jeg sa om alle hyllevare bd´er da jeg ikke vet noe særlig om bd16 og oppover..

 

 

c.worth:

Hva er durasjon og løft på bd16+ ? Har du det på både inn og ut?

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Skal du kjøpe kammer. må du undersøke litt hvilke kammer som går uten og må ha andre stempler/eller modde de...

 

Jeg har piper bp320 hyd. populæert kaldt bd16 + ell no.

10,87 i løft og 264 i durasjom. jeg har 5 mm dype ventillommer i CP stemplene mine. driver nå og ser,måler og regner får og se om det er plass nok til ventilene mine.

 

Skal du ha 450 hk er det ikke sikkert du behøver så fæle kammene. kanskje til og med du klarer deg med en.

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

 

Link to comment
Share on other sites

har bd16+ både inn å ut ,stempla er lommet av jens å kammene er kjøpt på www.rs-mptprsport.no husker ikka hva jeg betalte men mener det va 5000,- eller no sånt

Link to comment
Share on other sites

Hmm. Må gå tilbake på det jeg sa om alle hyllevare bd´er da jeg ikke vet noe særlig om bd16 og oppover..

c.worth:

Hva er durasjon og løft på bd16+ ? Har du det på både inn og ut?

 

:)

 

 

Det var nok det rette å gjøre. Mange har forsøkt med andre og "værre / bedre" kammer enn BD kammene, men oppnår dårligere resultater og må gå tilbake til BD igjen. BD 16 er mer enn værst nok. Racekam som så vidt jeg husker er oppgitt med effektregister fra 3500 - 8000 o/min.

 

Alle Piper sine Cosworth turbokammer er 264 grader, (bare løft og innstiling varierer) så det sier vel litt.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

kan jeg bruke bd16 på orginale 4x4 stempel?

 

Ikke uten mods.

 

 

 

MR.cossie: bd16+ løfter vel ca 2,2 mm ved tdc så da er det vel ikke noe problem når du har 5 mm dype lommer

Link to comment
Share on other sites

er ikke ventil lommer i org stempler..

Magnus: hvordan vet du hvor mye de står oppe ved tdc? Tror heller ikke det er ved tdc det er trangest. vil tro det er litt etter tdc

Edited by mr.cossie

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

 

Link to comment
Share on other sites

Guest Hovden Racing
er ikke alle JE stempler lommet? :huh: ....

 

var det jeg mente også... men jeg skal opne motoren min når snøen kommer, så da finner jeg det ut uansett ;)

Link to comment
Share on other sites

er ikke ventil lommer i org stempler..

Magnus: hvordan vet du hvor mye de står oppe ved tdc? Tror heller ikke det er ved tdc det er trangest. vil tro det er litt etter tdc

 

Data hentet fra kent cams sin hjemmeside

 

www.kentcams.com

 

 

Application Power Band Cam Lift(mm) Valve Lift(mm) Duration Timing Full Lift VC (mm) LTDC

Race 3500-8500 okt.49 10,49mm 265 Deg 28/57 60/25 I 105 Deg E 108 Deg 0.00 I 2.18mm E 1.57mm

 

dette er jo bd 16+ da

 

men den 320 kammen din er 1,905 mm løft på tdc

 

Dette er jo utifra at kammen er stilt inn etter dataene fra leverandør

Edited by Magnus
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...