Jump to content

Recommended Posts

Posted

bd10 og bd12 er snillere.

Hva som er "best" for 450hk er vanskelig å svare på da kamvalg må være i samsvar med resten av oppsettet. Det er flere veier til 450hk.

Men jeg vil likevel påstå at ingen av "hyllevare" bd kammene er best til 450hk. Bd kammene utnytter bare en del av potensialet da de må kunne funke om man bruker de sammen med en hvilken som helst chip.

Posted

har bd16+ på min bil,vet ikke hvordan dette fungerer da jeg ikke har kjørt med bilen enda.regner med at det er 450++ i mi motor.

Posted

Hmm. Må gå tilbake på det jeg sa om alle hyllevare bd´er da jeg ikke vet noe særlig om bd16 og oppover..

 

 

c.worth:

Hva er durasjon og løft på bd16+ ? Har du det på både inn og ut?

 

:)

Posted

Skal du kjøpe kammer. må du undersøke litt hvilke kammer som går uten og må ha andre stempler/eller modde de...

 

Jeg har piper bp320 hyd. populæert kaldt bd16 + ell no.

10,87 i løft og 264 i durasjom. jeg har 5 mm dype ventillommer i CP stemplene mine. driver nå og ser,måler og regner får og se om det er plass nok til ventilene mine.

 

Skal du ha 450 hk er det ikke sikkert du behøver så fæle kammene. kanskje til og med du klarer deg med en.

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

 

Posted

har bd16+ både inn å ut ,stempla er lommet av jens å kammene er kjøpt på www.rs-mptprsport.no husker ikka hva jeg betalte men mener det va 5000,- eller no sånt

Posted
har bd16+ både inn å ut ,stempla er lommet av jens å kammene er kjøpt på www.rs-mptprsport.no husker ikka hva jeg betalte men mener det va 5000,- eller no sånt

 

hvor dype er lommene dine??

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

 

Posted
Hmm. Må gå tilbake på det jeg sa om alle hyllevare bd´er da jeg ikke vet noe særlig om bd16 og oppover..

c.worth:

Hva er durasjon og løft på bd16+ ? Har du det på både inn og ut?

 

:)

 

 

Det var nok det rette å gjøre. Mange har forsøkt med andre og "værre / bedre" kammer enn BD kammene, men oppnår dårligere resultater og må gå tilbake til BD igjen. BD 16 er mer enn værst nok. Racekam som så vidt jeg husker er oppgitt med effektregister fra 3500 - 8000 o/min.

 

Alle Piper sine Cosworth turbokammer er 264 grader, (bare løft og innstiling varierer) så det sier vel litt.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted
kan jeg bruke bd16 på orginale 4x4 stempel?

 

Ikke uten mods.

 

 

 

MR.cossie: bd16+ løfter vel ca 2,2 mm ved tdc så da er det vel ikke noe problem når du har 5 mm dype lommer

Posted (edited)

er ikke ventil lommer i org stempler..

Magnus: hvordan vet du hvor mye de står oppe ved tdc? Tror heller ikke det er ved tdc det er trangest. vil tro det er litt etter tdc

Edited by mr.cossie

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

 

Posted

vil tro det står i spesifikasjonene til kammen.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Posted (edited)

nei de butter i stempla,kan bruke bd12 uten noe modifisering da...

Edited by Bdt

COS it`s WORTH it!

Guest Hovden Racing
Posted

BD16+ kammer, vil de butte i JE stempla mine?

Guest Hovden Racing
Posted
er ikke alle JE stempler lommet? :huh: ....

 

var det jeg mente også... men jeg skal opne motoren min når snøen kommer, så da finner jeg det ut uansett ;)

Posted (edited)
er ikke ventil lommer i org stempler..

Magnus: hvordan vet du hvor mye de står oppe ved tdc? Tror heller ikke det er ved tdc det er trangest. vil tro det er litt etter tdc

 

Data hentet fra kent cams sin hjemmeside

 

www.kentcams.com

 

 

Application Power Band Cam Lift(mm) Valve Lift(mm) Duration Timing Full Lift VC (mm) LTDC

Race 3500-8500 okt.49 10,49mm 265 Deg 28/57 60/25 I 105 Deg E 108 Deg 0.00 I 2.18mm E 1.57mm

 

dette er jo bd 16+ da

 

men den 320 kammen din er 1,905 mm løft på tdc

 

Dette er jo utifra at kammen er stilt inn etter dataene fra leverandør

Edited by Magnus
Posted (edited)

oki....men,mener at det står i papirene 10.87 i løft og 264 durasjon verttfall.det er fordi jeg kjører piper cams...bp 320 ht :)

Edited by mr.cossie

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

 

Guest Hovden Racing
Posted

Hvilke kammer vil dere anbefale meg når jeg skal ha ca. 600hk da?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...