cossie4ever Posted September 16, 2006 Share Posted September 16, 2006 Hvilke kammer er best for 450hk, bd14 er vel de mildeste funker disse? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Larsern Posted September 16, 2006 Share Posted September 16, 2006 bd10 og bd12 er snillere.Hva som er "best" for 450hk er vanskelig å svare på da kamvalg må være i samsvar med resten av oppsettet. Det er flere veier til 450hk.Men jeg vil likevel påstå at ingen av "hyllevare" bd kammene er best til 450hk. Bd kammene utnytter bare en del av potensialet da de må kunne funke om man bruker de sammen med en hvilken som helst chip. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest c.worth Posted September 16, 2006 Share Posted September 16, 2006 har bd16+ på min bil,vet ikke hvordan dette fungerer da jeg ikke har kjørt med bilen enda.regner med at det er 450++ i mi motor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossie4ever Posted September 16, 2006 Author Share Posted September 16, 2006 har bd16+ på min bil,vet ikke hvordan dette fungerer da jeg ikke har kjørt med bilen enda.regner med at det er 450++ i mi motor. ok hvor bestilte du da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Larsern Posted September 16, 2006 Share Posted September 16, 2006 Hmm. Må gå tilbake på det jeg sa om alle hyllevare bd´er da jeg ikke vet noe særlig om bd16 og oppover.. c.worth:Hva er durasjon og løft på bd16+ ? Har du det på både inn og ut? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.cossie Posted September 16, 2006 Share Posted September 16, 2006 Skal du kjøpe kammer. må du undersøke litt hvilke kammer som går uten og må ha andre stempler/eller modde de... Jeg har piper bp320 hyd. populæert kaldt bd16 + ell no.10,87 i løft og 264 i durasjom. jeg har 5 mm dype ventillommer i CP stemplene mine. driver nå og ser,måler og regner får og se om det er plass nok til ventilene mine. Skal du ha 450 hk er det ikke sikkert du behøver så fæle kammene. kanskje til og med du klarer deg med en. -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest c.worth Posted September 16, 2006 Share Posted September 16, 2006 har bd16+ både inn å ut ,stempla er lommet av jens å kammene er kjøpt på www.rs-mptprsport.no husker ikka hva jeg betalte men mener det va 5000,- eller no sånt Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.cossie Posted September 17, 2006 Share Posted September 17, 2006 har bd16+ både inn å ut ,stempla er lommet av jens å kammene er kjøpt på www.rs-mptprsport.no husker ikka hva jeg betalte men mener det va 5000,- eller no sånt hvor dype er lommene dine?? -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted September 18, 2006 Share Posted September 18, 2006 Hmm. Må gå tilbake på det jeg sa om alle hyllevare bd´er da jeg ikke vet noe særlig om bd16 og oppover.. c.worth:Hva er durasjon og løft på bd16+ ? Har du det på både inn og ut? Det var nok det rette å gjøre. Mange har forsøkt med andre og "værre / bedre" kammer enn BD kammene, men oppnår dårligere resultater og må gå tilbake til BD igjen. BD 16 er mer enn værst nok. Racekam som så vidt jeg husker er oppgitt med effektregister fra 3500 - 8000 o/min. Alle Piper sine Cosworth turbokammer er 264 grader, (bare løft og innstiling varierer) så det sier vel litt. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.cossie Posted September 18, 2006 Share Posted September 18, 2006 Vil ikke durasjonen bli litt mer i praksis? på hyd kammer.. fordi verdiene er oppgitt med slakk i løftere.... -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossie4ever Posted September 19, 2006 Author Share Posted September 19, 2006 kan jeg bruke bd16 på orginale 4x4 stempel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest c.worth Posted September 20, 2006 Share Posted September 20, 2006 tror det ,men da må di lommes.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Magnus Posted September 20, 2006 Share Posted September 20, 2006 kan jeg bruke bd16 på orginale 4x4 stempel? Ikke uten mods. MR.cossie: bd16+ løfter vel ca 2,2 mm ved tdc så da er det vel ikke noe problem når du har 5 mm dype lommer Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossie4ever Posted September 20, 2006 Author Share Posted September 20, 2006 (edited) hvilken kammer kan jeg bruke på org 4x4 stempler da?bd 14?? Edited September 20, 2006 by cossie4ever Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.cossie Posted September 20, 2006 Share Posted September 20, 2006 (edited) er ikke ventil lommer i org stempler..Magnus: hvordan vet du hvor mye de står oppe ved tdc? Tror heller ikke det er ved tdc det er trangest. vil tro det er litt etter tdc Edited September 20, 2006 by mr.cossie -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted September 20, 2006 Share Posted September 20, 2006 vil tro det står i spesifikasjonene til kammen. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossie4ever Posted September 20, 2006 Author Share Posted September 20, 2006 hvilken kammer kan jeg bruke på org 4x4 stempler da?bd 14?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted September 20, 2006 Share Posted September 20, 2006 (edited) nei de butter i stempla,kan bruke bd12 uten noe modifisering da... Edited September 20, 2006 by Bdt COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hovden Racing Posted September 20, 2006 Share Posted September 20, 2006 BD16+ kammer, vil de butte i JE stempla mine? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford-racing Posted September 21, 2006 Share Posted September 21, 2006 kommer vell ann på pom de er lomma eller ikke det espen? "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Michal Posted September 21, 2006 Share Posted September 21, 2006 er ikke alle JE stempler lommet? .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hovden Racing Posted September 21, 2006 Share Posted September 21, 2006 er ikke alle JE stempler lommet? .... var det jeg mente også... men jeg skal opne motoren min når snøen kommer, så da finner jeg det ut uansett Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Magnus Posted September 21, 2006 Share Posted September 21, 2006 (edited) er ikke ventil lommer i org stempler..Magnus: hvordan vet du hvor mye de står oppe ved tdc? Tror heller ikke det er ved tdc det er trangest. vil tro det er litt etter tdc Data hentet fra kent cams sin hjemmeside www.kentcams.com Application Power Band Cam Lift(mm) Valve Lift(mm) Duration Timing Full Lift VC (mm) LTDCRace 3500-8500 okt.49 10,49mm 265 Deg 28/57 60/25 I 105 Deg E 108 Deg 0.00 I 2.18mm E 1.57mm dette er jo bd 16+ da men den 320 kammen din er 1,905 mm løft på tdc Dette er jo utifra at kammen er stilt inn etter dataene fra leverandør Edited September 21, 2006 by Magnus Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.cossie Posted September 21, 2006 Share Posted September 21, 2006 (edited) oki....men,mener at det står i papirene 10.87 i løft og 264 durasjon verttfall.det er fordi jeg kjører piper cams...bp 320 ht Edited September 21, 2006 by mr.cossie -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hovden Racing Posted September 22, 2006 Share Posted September 22, 2006 Hvilke kammer vil dere anbefale meg når jeg skal ha ca. 600hk da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now