Guest Mr.Escort Posted September 13, 2006 Posted September 13, 2006 heisann. en kompis av meg har en 4x4 import bil som han byttet register reim på tidligere i sommer. tenning og kammer ble stilt riktig før montering av kammer men bilen vil ikke gå.den tenner og starter nesten ved at jeg har gassen i bånn men uten full gass er det ikke respons på at den skal starte. gutten er meget fortvila og ser bare mørkt på hele bilen som kostet han alle sparepengene. bilen gikk fint før bytte av register reim.noen som har et svar på hva dette kan være?
Cosworthking Posted September 13, 2006 Posted September 13, 2006 hmmm...den må jo stå feil,hvis det er det eneste dere har gjort...
Guest Mr.Escort Posted September 13, 2006 Posted September 13, 2006 alt er stilt riktig. hvis det står 180 grader feil så burde den gå men haklete.
Cosworthking Posted September 13, 2006 Posted September 13, 2006 ikke vet jeg.. men på toten auto kan du laste ned workshop manual.. det står åssen det skal være der:)
Guest rc51 Posted September 13, 2006 Posted September 13, 2006 alt er stilt riktig. hvis det står 180 grader feil så burde den gå men haklete. den vil ikke gå hvis den står 180 grader feil, kun feiltenne å smelle i potta
Guest Mr.Escort Posted September 13, 2006 Posted September 13, 2006 hmmm....har prøvd snart alt.kan være en bøyd ventil eller noe da i tilfelle den sto 180 grader feil før. men den ville vel gått om det var en bøyd ventil? og uten og gi full gass? når den starter går den på maks 1500rpm sa eier til meg. har lastet ned manual men skjønner ikke engelsk så har et problem der.
Guest xr4is Posted September 13, 2006 Posted September 13, 2006 Jeg ville sjekket alle tenningsmerkene en gang til. Den kan ha hoppet over et hakk og det kan være nok..
HUSNES MOTORSPORT Posted September 13, 2006 Posted September 13, 2006 hmmm....har prøvd snart alt.kan være en bøyd ventil eller noe da i tilfelle den sto 180 grader feil før. men den ville vel gått om det var en bøyd ventil? og uten og gi full gass? når den starter går den på maks 1500rpm sa eier til meg. har lastet ned manual men skjønner ikke engelsk så har et problem der.har du stilt merket på hjulet nede på hakket som går inn eller på den taggen som går ut på sida?reg reim er garantert feil...
Guest Mr.Escort Posted September 13, 2006 Posted September 13, 2006 tenningsmerkene er stilt riktig. taggen som stikker ut på nedre reimhjul. ringte ronny for å få dette bekreftet. fatter ikke hva som kan være feil siden alt står riktig.
Peder`n Posted September 13, 2006 Posted September 13, 2006 Sjekk veivhussensoren...den føkka det til for meg ved akkuratt samme operasjonen,...var dårlig kontakt i denne....det er jo TDC sensoren hvis jeg ikke tar feil.... Sitter nederst på høyre side av veivhjulet....er sikkert nok med møkk på denne for at den ikke funker...og møkk blir det jo fort når man driver nedi der... Peder
cosworth540 Posted September 14, 2006 Posted September 14, 2006 heisann. en kompis av meg har en 4x4 import bil som han byttet register reim på tidligere i sommer. tenning og kammer ble stilt riktig før montering av kammer men bilen vil ikke gå.den tenner og starter nesten ved at jeg har gassen i bånn men uten full gass er det ikke respons på at den skal starte. gutten er meget fortvila og ser bare mørkt på hele bilen som kostet han alle sparepengene. bilen gikk fint før bytte av register reim.noen som har et svar på hva dette kan være? Cosworth har selvjusterende tenning som sikkert alle her på forumet vet,men tenninga klarer ikke å justere seg riktig hvis den kommer litt feil når reima settes på.sett veiva på riktig merke og kammene med pilene innover mot hverandre.Sett rotoren mot tenningsmerket i fordeleren,og da skal bilen gå.Hadde samme problemet selv på en Cosworth etter reimbytte.Jeg trodde tenninga justerte seg uansett og reima ble satt på sånn ca,men motorstyringa klarte det ikke
Guest Mr.Escort Posted September 14, 2006 Posted September 14, 2006 takker for alle tips i denne saken. det som skal gjøres i dag er at register reima skal av. setter stempel 1 i topp av sylinderen(altså på tenningsmerket på veiva.kammene inn mot hverandre og rotoren mot tenningsmerke på fordeleren. går ikke bilen etter dette så lurer jeg på hva det egentlig er for noe med den bilen.TDC sensoren er helt ny så tror ikke det er den.jensrud; ikke thomas sin men en annen kompis av meg.
Guest Rabbit Posted September 14, 2006 Posted September 14, 2006 Cosworth har selvjusterende tenning som sikkert alle her på forumet vet,men tenninga klarer ikke å justere seg riktig hvis den kommer litt feil når reima settes på.sett veiva på riktig merke og kammene med pilene innover mot hverandre.Sett rotoren mot tenningsmerket i fordeleren,og da skal bilen gå.Hadde samme problemet selv på en Cosworth etter reimbytte.Jeg trodde tenninga justerte seg uansett og reima ble satt på sånn ca,men motorstyringa klarte det ikke Tror ECU en fikser opp til 4 grader feil, utover dette blir kødd....
bige Posted September 14, 2006 Posted September 14, 2006 takker for alle tips i denne saken. det som skal gjøres i dag er at register reima skal av. setter stempel 1 i topp av sylinderen(altså på tenningsmerket på veiva.kammene inn mot hverandre og rotoren mot tenningsmerke på fordeleren. går ikke bilen etter dette så lurer jeg på hva det egentlig er for noe med den bilen.TDC sensoren er helt ny så tror ikke det er den.jensrud; ikke thomas sin men en annen kompis av meg.av det du skriver tor jeg du har feilen der .........Det er TO merker på reimskive hjulet - først kommer tennings merke og så kommer merket for stempelet i topp - 16 grader etter tennings merket . og det er det merke du skal bruke ...........
Guest Mr.Escort Posted September 14, 2006 Posted September 14, 2006 et hakk i nedre reimhjul så kommer en tapp ut. er det ikke tappen som skal brukes da?
bige Posted September 14, 2006 Posted September 14, 2006 (edited) et hakk i nedre reimhjul så kommer en tapp ut. er det ikke tappen som skal brukes da? da har jeg lest i manualen side 21c -58 først kommer ett hakk og så en tapp .bak kant av tappen skal stå ut for merke i sylinder blokken( med ur viseren )kam merkene mot hverandre (innover) rotoren på merke i fordeleren (skrå ned mot høyre )legg reima over tann hjulene - prøv og få lite slakk som mulig på høyre siden - det er strammeren som skal ta slakken . Husk og vri mot høyre når du strammer - så reima går klar termostat huset . Når du strammer skal IKKE noen av drevene stille seg markant .http://www.totenauto.no/eller herhttp://www.siipicossu.com/manuaaleja/manuaalit.htm Edited September 14, 2006 by bige
Guest Mr.Escort Posted September 14, 2006 Posted September 14, 2006 det er gjort akkurat som forklart her men den vil ikke gå men den antyder til og starte ved full gass.
bige Posted September 14, 2006 Posted September 14, 2006 (edited) shot in the dark - du har ikke byttet om kontaktene som sitter på fordeleren ?Avstaden på giveren forran på reim hj eller i fordeleren ??i nøden få den til ford og be dem lese feil kodene .............bedre enn å få infarkt ....... Edited September 15, 2006 by bige
Fakeworth Posted September 15, 2006 Posted September 15, 2006 Hvis veiv sensoren er ny, kan det jo tyde på at dere ikke har målt riktig mellomrom da.. 0.6-0,7mm.. -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth
sierracossie Posted September 17, 2006 Posted September 17, 2006 sjekk at pluggledningene står riktig da. Hvis rotoren sto 180 grader feil så blir det feil om du da snur rotoren 180 grader igjen.Dette var feil på min bil engang i verden da jeg skulle bytte register reim.Hvis du har satt rotoren på det lille hakket som er i fordeleren så er tenningsrekkefølga 1-3-4-2 med nr 1 underst ut mot innsuget. 3 er på topp ut mot innsuget , 4 er på topp mot motor og 2 er på bunn mot motor. 86 sierra cosworth
Guest Mr.Escort Posted September 18, 2006 Posted September 18, 2006 får dessverre ikke sjekka om bilen starter p¨å en stund pga noen kriminelle J&¤"/¤&"(...hjernen er stjålet fra bilen på en litt rar måte. istedefor å ta den av på vanlig måte så har de klippet av hele kontakten til hjernen.
bige Posted September 18, 2006 Posted September 18, 2006 får dessverre ikke sjekka om bilen starter p¨å en stund pga noen kriminelle J&¤"/¤&"(...hjernen er stjålet fra bilen på en litt rar måte. istedefor å ta den av på vanlig måte så har de klippet av hele kontakten til hjernen.den kontakten er "lett" og få tak i .. enkleste er og kjøpe nytt nett til koblingene på torpedo veggen .det er en i uk som lager dette ...
Guest Waterwolf Posted September 18, 2006 Posted September 18, 2006 (edited) får dessverre ikke sjekka om bilen starter p¨å en stund pga noen kriminelle J&¤"/¤&"(...hjernen er stjålet fra bilen på en litt rar måte. istedefor å ta den av på vanlig måte så har de klippet av hele kontakten til hjernen.Får håpe de jævlene tok Problemet ditt med seg hehe Tjuradder Men er vel noe annet som helst er problemet Edited September 18, 2006 by Waterwolf
Jonny.B Posted September 18, 2006 Posted September 18, 2006 heisann. en kompis av meg har en 4x4 import bil som han byttet register reim på tidligere i sommer. tenning og kammer ble stilt riktig før montering av kammer men bilen vil ikke gå.den tenner og starter nesten ved at jeg har gassen i bånn men uten full gass er det ikke respons på at den skal starte. gutten er meget fortvila og ser bare mørkt på hele bilen som kostet han alle sparepengene. bilen gikk fint før bytte av register reim.noen som har et svar på hva dette kan være? kanskje den ene av de fire tappene på reimhjulet har falt av når dere tok av reimhjulet? med bare tre tapper blir bilen sånn som du skriver.... Prosjekt Electric orange Cossie
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now