Guest Alex_86 Posted September 12, 2006 Posted September 12, 2006 (edited) da eskort-mekkern skulle teste litt hjerner og slikt hos meg idag, fant vi ut at lmm´en var litt anderledes en de han har og de 2 andre jeg har: hvorfor har den en sånn lang stang? de andre jeg har, har ikke sånn, men så en på ebay som hadde en sånn fra en 89 mod. min er en 86 kan også si at bilen går på tomgang med denne og renere men ikke med den andre jeg byttet til. da går den ikke på tomgang og går ujevnt å dør.. slukker ca ved 3000rmp. men det kan jo ha noe med co? Edited September 13, 2006 by Alex_86
hår ball Posted September 13, 2006 Posted September 13, 2006 (edited) hvilken stang er d sank om? den som går over spjelle, eller den "stanga" som går atme slangene til dysene? den med en skrue i.. den med skruen i er vell justeringa på co`n.. Edited September 13, 2006 by hår ball
Escort-mekkern Posted September 13, 2006 Posted September 13, 2006 (edited) Spørsmålet er noe slikt som følger: Den stanga til reguleringen av co`en er hva vi lurer på. Alle rs turbo luftmengdemålere jeg har sett har bare et lite hull og den stanga minner heller mer om luftmengdemåleren til xr3i?!? Spørsmålet er om den luftmengdemåleren kan være fra en S1 eventuelt bunnen av den er ifra en rs turbo og toppen fra en xr3i??? Det er ikke i seg selv så viktig hvor den kommer ifra...men bilen hans går veldig ujevnt så vi lurte litt på om denne har noe med saken å gjøre. Vi har testet 2 andre luftmengdemålere og da vil ikke engang bilen starte. Da virker det som om det er som det er hos meg hvor bilen ikke får bensin. Pleier slike luftmengdemålere ta kvelden uten videre. Kan de ha "stått" ihjel alà gammel dritt som har tørket inni dem eller noe? Snakket med ford om det og de sa at de ikke hadde noen salgshistorikk på den svarte kontakten på siden av luftmengdemåleren så de tvilte på at det var noe feil med den. Vi har åpnet 2 stk av dem nå og vi kan ikke se noe feil i dem men vi får ikke åpnet det "huset" på toppen hvor alle bensinslangene går ut. I følge ford skal de ikke la seg gjøre å komme til der.?!? Dette er jo mekanisk...vil ikke det si at man bør kunne få åpnet der også for å eventuelt rense ut gammel dritt osv. Edited September 13, 2006 by Escort-mekkern -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.
Guest Alex_86 Posted September 13, 2006 Posted September 13, 2006 jepp, stanga som du stiller co´n på. syns den liksom så så feil ut if u know. men disse er vel forskjellige? som sagt på en fra 89 på ebay har den den stanga.. men alle andre jeg har sett har ikke
RsMuffe Posted September 13, 2006 Posted September 13, 2006 disse luftmengdemålerene og bensinfordelerene er noe som går i stykke. byttet en del sånne på gamle golf gti. vært en del problemer med dem. kan ikke finne dele nr. og sjekke hos ford hvor disse målerene og toppen osv. kommer i fra.
Escort-mekkern Posted September 13, 2006 Posted September 13, 2006 Jeg kan sjekke delenr i morgen, men jeg var innom en tur i går å hørte med dem. Den svarte eletriske "dingsen" som sitter nærmest skjermen hadde de ikke noe salgshistorikk på...det de mente var at de aldri hadde solgt noen slike hos den forhandleren jeg var hos. prisen på den var ca 2500,-Hele luftmengdemåleren kostet ca 16.000,- uten de eletriske komponentene.Den selges kun hel, glemte å spørre om de hadde noe historikk på den. -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.
hår ball Posted September 13, 2006 Posted September 13, 2006 vi har 3 komplette luftmengde målere til salgs da
Escort-mekkern Posted September 13, 2006 Posted September 13, 2006 (edited) Hehe.... Og dere er sikre på at de er i orden? Alex har 3 stk og jeg har 2 stk...så langt har bare en vist seg å virke...og da fusker bilen... Hvordan er det med å få renset opp i dem...jeg mistenker at de har "grodd" litt....er det et eller annet man kan legge dem i som kansje får litt fart på systemet...den ene jeg har fikk jeg fra turbotaule sin svidde bil...kan hende at det kom noe dritt inn i den da som jeg ikke har sett i de tilførselshullene... Edited September 13, 2006 by Escort-mekkern -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.
Escort-mekkern Posted September 14, 2006 Posted September 14, 2006 En ting til ang disse greiene... Noen som kan si meg hvor langt ned det spjelet skal kunne vandre...ser det er forskjellig på noen av de vi har...kansje det kunne gitt oss en god indikasjon på om de er i orden eller ikke....og skal det være god motstand i dem. Jeg merket at det var litt mer motstand i den ene luftmengdemåleren i forhold til de andre. -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.
tuszi Posted September 15, 2006 Posted September 15, 2006 den skal vel bevege seg fritt og så mye som mulig etter den modellen vi har på skolen
Tombra Posted September 15, 2006 Posted September 15, 2006 Det er endel motstand i plata ja. Svampeaktig følelse, om jeg kan bruke det utrykket Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD
Escort-mekkern Posted September 15, 2006 Posted September 15, 2006 Svampaktig hørtes riktig ut..hvis det ikke er slik...hva kan være feil da... Hårball: Hvor mye skal dere ha for en fungerene LMM da? -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.
tuszi Posted September 15, 2006 Posted September 15, 2006 kan jo også være den pakningen/membranen inni som har ryki og da må den byttes.
Escort-mekkern Posted September 15, 2006 Posted September 15, 2006 Hvis du tenker på den store ovale pakningen så har jeg byttet den. I følge ford er det den eneste pakningen som kan bestilles til luftmengdemåleren. -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.
tuszi Posted September 16, 2006 Posted September 16, 2006 ifølge det jeg har hørt så er ikke den til å bytte, men den som sitter i mellom øvre og nedre kammer inni bensingreia der.
Escort-mekkern Posted September 16, 2006 Posted September 16, 2006 Men hvis den ikke er til å byttes...hvordan skal jeg gjøre det da???Vi har skudd opp det som er å skru opp...uten hell. -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.
tuszi Posted September 16, 2006 Posted September 16, 2006 da må du ha ny. det sa læreren min ihvertfall. det er den største svakheten på disse, pga at ved fuktighet inni der så blir det hull fort som ****
Escort-mekkern Posted September 16, 2006 Posted September 16, 2006 Men, Jeg har testet flere av dem....vil det si at alle jeg har testet er ødelagte???jeg har testet 4 stk nå.... -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.
Guest Alex_86 Posted September 16, 2006 Posted September 16, 2006 (edited) den som står i rsn nå har også sånn svamgreie stian, men med den går den jo ikke på tomgang. tror en eller annen av de du har også har sånn svampfeeling. Edited September 16, 2006 by Alex_86
tuszi Posted September 16, 2006 Posted September 16, 2006 hmm ekke sikker på hva det kan være lenger siden du har testa så mange så kan det jo ikke være feil på alle. må være noe gærnt med bensin tilførslen og tomgangs justeringa kanksje?
Escort-mekkern Posted September 16, 2006 Posted September 16, 2006 (edited) Først må jeg si sorry til alex for total kapring av tråden hans Jeg tenker jeg først skal få montert ny fordeler da jeg merker den jeg hadde ikke var helt god og litt gnist gjør seg Når det er gjort er det da noen tips du har til meg tuszi? Jeg setter i samme LLM`en jeg fikk med motoren jeg kjøpte her om dagen...den skal komme fra en fungerende bil så vidt jeg har forstått....Det eneste jeg har gjort på den er å skifte den store pakningen i midten. Hjernene mine fungerer...(alle 3 settene jeg nå har).Ny kraftig coil.Ennå kraftigere pluggledninger.Nye plugger.Ny (brukt) fordeler.Nytt fordeler lokk.Kontrolert HELE ledningsnettet med multimeter og fikset der det dukket opp feil.Ny Kraftig bensinpumpe.Fungerende bensinpumperelè.Nye drivstoffrør framover samt nye stålomspunnede drivstoffrør til dysene.Nye dyser. Er det noen som ser hva jeg har glemt her??? Edited September 16, 2006 by Escort-mekkern -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.
tuszi Posted September 17, 2006 Posted September 17, 2006 tror det skal være alt. men er litt trøtt skal se når jeg kommer hjem fra jobb om det er noe. kanskje hårball el d-link har noen insigelser di kan dette bedre enn meg
tuszi Posted September 17, 2006 Posted September 17, 2006 du kan jo btw se her også http://www.auto-solve.com/mech_inj.htm
Escort-mekkern Posted September 17, 2006 Posted September 17, 2006 Takker..skal se litt der... Jeg forstår ikke hva det kan være jeg har oversett. -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.
Guest Alex_86 Posted September 17, 2006 Posted September 17, 2006 (edited) rooootooor som jeg sa til deg du skule ikka byttet bensinfilter og olje filter da? Edited September 17, 2006 by Alex_86
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now