Jump to content

Spørsmål om min nydelige sierra doch.

Guest Langnes

Recommended Posts

har en del spørsmål jeg lurte på.

1. motor fusker når d blir fuktig i været, har tadd av lamdasonde stikket. da blir d nice, men så loddet istedet på ledningen, nå fusker det igjen. va kan d være og ca pris?

2. har skiftet over kardang til 3.2.90 så har jeg en mt75 kasse, hvordan drev bør jeg bruke for å få spidometeret riktig, og kommer jeg lett til på kassen for å skiftet drev? hvor mange tenner skal drevet ha?

3. sliter også men et simons effektanlegg som tar borti bak kardang. har orginale fjærer bak og cosworth fjærer foran. har vurdert å kjøpe orginale fjærer til min, men det er så mange typer, jeg har iverfall forsterka fjærer foran som orginal, hvor får jeg tak i disse brukt for en fin pris? eller va skal jeg gjøre med ekosen?

4. når jeg starter tar d litt langt tid før oljetrykket kommer opp, kanskje rådelager? ;)

oki, for regna med at du hadde et filter uten stoppventil, og vis du hadde det, renner toppen seg tom når du stopper motor og derfor tar det litt tid før oljetrykket kommer, men dette er jo ikke tilfelle hos deg

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Guest sierra2icls

Steffen kjøp bestandi org filter så lenge æ ha kjent han :P hehe

ang eksosn så e d vel passformen så ikke e heilt go.. ta d av å bøy d,gjor æ me org eksosn førr at den tok nedi,

ang lamdasonden så e d typisk at motorn lugga å står i,du huska vel kordan min va..? d e ihvertfall sånn at sonden din e gåen å du må ha en ny,sia du si at an bi krute go når du nappa av kontakta huska ikke heilt men hadde du 3 eller 4 ledninga inn på sonden?? org sonde på ford kosta ca 2000, biltema har t rundt 4-500 etter d æ har hørt, står et par sierra å scorpio på høggern på sia jobben min om du e interessert kan æ stekk en tur dit å se om d e sonde der vess du ikke vil bruk så steike mye på den sonda da??? har oxo en sonde ligganes heime i bodø,MEn huska ikke om d va 3 eller 4 ledninga der, den ha stått på en peugeot greia å sonden ha stått etter cat veit æ, dne før cat står nu på min bil :P

girkassa di så må du først å fremst finn ut kor drevet sitt hen,d veit vel noen her antar æ, å så sa du si sist æ prata me dæ at speedometre ditt e ca 20 km feil e ganske vanli etter skifte a diff tell 3.92 utveksling,d vart mitt oxo, men første bud e ihvertfall å få sjekka kor mange tenner d e på d speedometer drevet, deretter øk antall tenner på drevet minimum 2 tenner.

ang oljetrykke,kan ikke vær at du har litt lite olje på an?? men trudde du sa at du hadde overhalt motorn,skifta du ikke lagra i bunndeln da?

men ja kan vær lagran dine så e litt slitt, men ta å få målt oljetrykke ditt så får du en peikepinne på om lagran dine e dårlig..

e du lur kan du send PM til Møffe her på FF om han vet hvor d drevet ligg,samt ang oljetrykk osv, han e skikkeli Dohc mann han,veit garantert d meste om Dohc motor