Jump to content

Merkeli problem med styring/driv

Recommended Posts

Posted

Hei, har en 86 RST med LSD. Var ute å "herjet" litt før helga, å det fikk en brå slutt, da bilen ble noe sinnsykt tung å svinge til venstre, å til høyre går rattet så å si av seg selv.

Når jeg har rattet sånn at hjulene står rett frem, går bilen rett frem, svinger jeg litt til høyre "svinger" rattet av seg selv.

Svinger jeg mot venstre må jeg ta skikkeli i, slipper jeg det etter jeg har svingt til venstre, snurrer rattet tilbake.

Lurer på om noen har vert borti noe lignende, å om noen veit hva det kan vere, har selv en mistanke om at muligens LSD`n er røket, men veit jo ikke. Håperpå mange forslag på hva det kan vere.....

Posted

Jeg har hatt det samme problemet på min mk6 men da var det bare en foring som hadd tatt kvlden, mn det lagde samt knirkelyder på venstre side.. og min dro vel til høyre nesten hele tiden og tungt å svinge venstre..

Posted

tror jeg har funnet ut av det. kjøpte Red Line olje fra Mekonomen da jeg overhalte girkassa. spurte de om jeg kunne bruke den, jada den skulle fungere bra på min bil, fikk jeg til svar. Var i dag på verkstedet, å fikk da spm om hvilke olje jeg hadde på, å svarte på det. Fikk da beskjed om at det ikke skulle vere hvilken som helst olje på girkassa når man har LSD, for da kunne lammellene brenne seg. å ble rådet til å prøve å bytte olje, for å se om de kanskje løsner. Får prøve dette i morgen, hvis ikke må jeg vel bare bytte LSD....