Jump to content

RS turbo starter ikke- finner ikke ut av det..


Recommended Posts

Posted

Hei

 

Jeg sliter litt med bilen min, den stoppet plutselig for noen dager siden. Den får bensin frem til Bensinfordeleren , men får ikke noe ut til dysene. Hvis jeg skrur av den elektriske bensintrykkomstilleren så kommer det bensin ut der også. Men når jag skrur av en av slangene til en av dysene får jeg ingen ting ut ?

 

aner noen hva det kan være ?

Posted (edited)

Jepp :D

Sleit med akkurat det samme selv.

 

Får du bensin ut av kaldstartdysa?

Om du gjør det, gjør som følger:

 

1) Skru av liftfilter/luftfilterboksen, så du kommer til platen på LLM (luftmengdemåleren)

2) Tvangskjør bensinpumpa. Ta av bensinpumpereleet (under dashen på sjåførsiden, stort lilla rele), og bruk en ledningsstump til å koble sammen de 2 tykke ledningene som går inn mot releet.

3)Nå har du trykk i systemet, men all bensinen går i retur. Hold nå ned den store plata i LMM, samtidig som du forsiktig løsner en av de 4 slangene som går til dysene. Da skal det komme bensin ut. Kan være greit med mye papir eller en klut rundt skruen du løsner så det ikke blir så mye søl ;)

4) Gjør dette på alle 4 skruene, så skal det være i orden. Bare husk at du må holde ned platen i LMM.

 

EDIT: Skjedde dette helt plutselig? merkelig...

 

Lykke til, og velkommen til forumet!

Edited by Tombra

Escort RS Turbo

Mondeo 4x4

Capri MK3 GT4

Pajero 4x4

Dynapac F141 6WD

Posted

noen med god greie på Rst som bor i grenlands området ?

Posted

Fått bensin på alle dysene nå.

 

Jeg har akkurat kjøpt bilen , med motor som ikke går. Motor er nyoverhalt med nye stempler , ventiler , pakninger , registerreim m.m.

 

Det som har skjedd er at registerreim har ikke blitt etterstrammet etter byttet , og mest sannsynlig har hoppet over noen hakk/tenner. Jeg skrudde av toppen i dag for og sjekke. 2 ventiler var blitt bøyd slik at de ikke lukker helt.

 

Heldigvis har de ikke skrapt opp noe i topp/blokk. Og alt ser veldig bra ut ellers .

 

Holder det med og bytte kun de 2 bøyde, ( alle er under 3 uker gamle) eller burde jeg bytte alle ventiler ?

 

 

Takk for velkomsten . Hyggelig og være er i forumet. Og kjøre Ford igjen :D

 

Vurdere og gå til innkjøp av en ny Escort cosworth igjen .......

Posted

Jøss...har regreima med om LMM gir ut bensin til dysene?!?

 

Jeg har samme problemet med at LMM ikke gir ut bensin og jeg har testet det tombra sier her oppe uten stort hell...

Da må jeg kontrolere det også...hummm...

Ikke veldig klar for det...nå har jeg sjekket alt av ledningsnett og jeg holder på å skal få skrudd opp LMM`en for å se om den har grodd igjen etter at den ahr stått stille en stund...

 

Men tilbake til ditt spørsmål...

 

Jeg ville tro at det holdt å bytte de 2 som er bøys så lenge du vet 100% at de andre er i orden...men på den annen side...når man først bytter 2 stykker osv...

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...