xXx Posted September 5, 2006 Posted September 5, 2006 (edited) hei lurte på ein ting og 2 her litt ny i dette gamet så.... men eg fikk tilbud her ein dagen om ein t4 turbo til min cosworth som fortsatt er orginal,.... men det eg tenkte var og skrape sammen noen gode deler før eg begynner og bygge noe værstings greier..... så det eg lurte på er t4 noe lurt valg noen sier mye turbolag andre sier det vil virke bra... men som sagt så er eg litt ny i dette så takker for alle svar det eg også lurte på viss eg kjøper den turboen er hvilket oppsett hadde funket bra for denne turboen.... Edited September 5, 2006 by xXx RS Cosworth 1990 Mvh Raymond
Guest Hovden Racing Posted September 5, 2006 Posted September 5, 2006 Hvilken T4 da? Hvor stort eksoshus?
xXx Posted September 6, 2006 Author Posted September 6, 2006 nja det vet eg ikje helt men kan finne det ut .....men eg mener det var noe stort ....men når eg tenker meg om så var det også uten wastgate....så lurer på om eg heller skal spare litt til og kjøpe meg ein t 35 ...er åpen for tips osv... RS Cosworth 1990 Mvh Raymond
RS 1000 Posted September 6, 2006 Posted September 6, 2006 nja det vet eg ikje helt men kan finne det ut .....men eg mener det var noe stort ....men når eg tenker meg om så var det også uten wastgate....så lurer på om eg heller skal spare litt til og kjøpe meg ein t 35 ...er åpen for tips osv... Hvilket mål har du for "værstingmotoren"? Hvor stort budsjett? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
xXx Posted September 7, 2006 Author Posted September 7, 2006 har ett mål om og kansje klare og få 400 i motoren men asså alle har ein drøm hehe neida men noe rund der tenker eg,, holder på og skrape sammen grom deler som skal brukes ....så det blir nok full skruing i vinter når snøen kommer tenker eg .....men eg trenger endel råd og tips siden eg er nokså ny i dette gamet....... det som er bestilt erarp studsog wrc topp pakning ,,,,,sitter og vurderer dyser og sånn og hva chip eg skal bruke eventuelt kammer og lav komp stempler eller om eg bare skal få dreid av di orginale.....men det vill jo vise seg når eg demonetrer motoren i vinter hva som må gjøres...... RS Cosworth 1990 Mvh Raymond
RS 1000 Posted September 7, 2006 Posted September 7, 2006 har ett mål om og kansje klare og få 400 i motoren men asså alle har ein drøm hehe neida men noe rund der tenker eg,, holder på og skrape sammen grom deler som skal brukes ....så det blir nok full skruing i vinter når snøen kommer tenker eg .....men eg trenger endel råd og tips siden eg er nokså ny i dette gamet....... det som er bestilt erarp studsog wrc topp pakning ,,,,,sitter og vurderer dyser og sånn og hva chip eg skal bruke eventuelt kammer og lav komp stempler eller om eg bare skal få dreid av di orginale.....men det vill jo vise seg når eg demonetrer motoren i vinter hva som må gjøres...... For 400 hk synes jeg ikke at du skal kjøpe deg en ren T4 turbo. ARP studs og WRC pakning er heller ikke en god kombinasjon. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Lasse... Posted September 7, 2006 Posted September 7, 2006 Hvorfor ikke ARP studs og WRC pakning?! Bare lurer:)
xXx Posted September 8, 2006 Author Posted September 8, 2006 ja hvorfor ikkje det ....... RS Cosworth 1990 Mvh Raymond
RS 1000 Posted September 8, 2006 Posted September 8, 2006 De fleste som har forsøkt har fått lekkasjer etter en stund, så må det ettertrekkes,,og ettertrekkes,,,og ettertrekkes. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
SierraCos2wd Posted September 8, 2006 Posted September 8, 2006 må man ettertrekke når man kjører med arp studs&nut og Grpa toppakning?
RS 1000 Posted September 8, 2006 Posted September 8, 2006 Ikke fordi det til stadighet lekker slik som det gjør med WRC pakning og korte ARP studs. GR.A. pakning og ARP er gode greier. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
TY RACING Posted September 8, 2006 Posted September 8, 2006 jeg kjører gpa og studs. funker fint som ****..
TY RACING Posted September 8, 2006 Posted September 8, 2006 (edited) nja det vet eg ikje helt men kan finne det ut .....men eg mener det var noe stort ....men når eg tenker meg om så var det også uten wastgate....så lurer på om eg heller skal spare litt til og kjøpe meg ein t 35 ...er åpen for tips osv...nå har det kommet en hel del alternativer til t4 og t35.. du har også noe som heter t38,noe som skal dekke gapet mellom t4 og t35. men hadde jeg vært deg hadde jeg heller ringt face motorsport,de har turbonetics turboer, 420hk,480 og 600. på standard komp ville jeg nok anbefalt den minste eller den mellomste. tror du kan velge mellom 48 eller 63 hus på den minste og mellomste.jeg har den største med 84 hus,da kommer den litt sent,men da er det en andre modifikkasjoner du bør gjøre..lite smart å sette på en stor turbo å lade masse på en motor på standard comp, blir fort sprekt blokk.. korriger meg om jeg tar feil... Edited September 8, 2006 by TY RACING
xXx Posted September 8, 2006 Author Posted September 8, 2006 ty racing: joa det er greit nok det med stor turbo og orginal komp far for sprkk i blokka.....tror eg staser på den minste av di 3 du nevnte der muligens når kontoen smiler til meg igjen hehe....burde holde den for meg og mitt bruk ei god stund den ..... men det eg ikkje skjønner er hvorfor 3 lags wrc topp pakning skal ver dårligere enn gruppe a topp pakning....... RS Cosworth 1990 Mvh Raymond
TY RACING Posted September 8, 2006 Posted September 8, 2006 ty racing: joa det er greit nok det med stor turbo og orginal komp far for sprkk i blokka.....tror eg staser på den minste av di 3 du nevnte der muligens når kontoen smiler til meg igjen hehe....burde holde den for meg og mitt bruk ei god stund den ..... men det eg ikkje skjønner er hvorfor 3 lags wrc topp pakning skal ver dårligere enn gruppe a topp pakning.......ang hvorfor wrc pakn og studs en dårlig kombinasjon vil jeg ikke begi meg ut på, for det vet jeg faktisk ikke..ca pris på turbo er rundt 9-10 tusen,lik pris på alle.
xXx Posted September 8, 2006 Author Posted September 8, 2006 oki takker for svar.... RS Cosworth 1990 Mvh Raymond
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now