Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

hei lurte på ein ting og 2 her litt ny i dette gamet så.... men eg fikk tilbud her ein dagen om ein t4 turbo til min cosworth som fortsatt er orginal,.... men det eg tenkte var og skrape sammen noen gode deler før eg begynner og bygge noe værstings greier..... :D :D :D så det eg lurte på er t4 noe lurt valg noen sier mye turbolag andre sier det vil virke bra... men som sagt så er eg litt ny i dette så takker for alle svar

 

det eg også lurte på viss eg kjøper den turboen er hvilket oppsett hadde funket bra for denne turboen....

Edited by xXx

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Guest Hovden Racing
Posted

Hvilken T4 da? Hvor stort eksoshus?

Posted

nja det vet eg ikje helt men kan finne det ut .....men eg mener det var noe stort ....men når eg tenker meg om så var det også uten wastgate....så lurer på om eg heller skal spare litt til og kjøpe meg ein t 35 ...

er åpen for tips osv...

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Posted
nja det vet eg ikje helt men kan finne det ut .....men eg mener det var noe stort ....men når eg tenker meg om så var det også uten wastgate....så lurer på om eg heller skal spare litt til og kjøpe meg ein t 35 ...

er åpen for tips osv...

 

Hvilket mål har du for "værstingmotoren"?

 

Hvor stort budsjett?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted

har ett mål om og kansje klare og få 400 i motoren men asså alle har ein drøm hehe :D

neida men noe rund der tenker eg,, holder på og skrape sammen grom deler som skal brukes ....

så det blir nok full skruing i vinter når snøen kommer tenker eg .....men eg trenger endel råd og tips siden eg er nokså ny i dette gamet.......

 

det som er bestilt er

arp studs

og wrc topp pakning ,,,,,

sitter og vurderer dyser og sånn og hva chip eg skal bruke

eventuelt kammer og lav komp stempler eller om eg bare skal få dreid av di orginale.....

men det vill jo vise seg når eg demonetrer motoren i vinter hva som må gjøres......

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Posted
har ett mål om og kansje klare og få 400 i motoren men asså alle har ein drøm hehe :D

neida men noe rund der tenker eg,, holder på og skrape sammen grom deler som skal brukes ....

så det blir nok full skruing i vinter når snøen kommer tenker eg .....men eg trenger endel råd og tips siden eg er nokså ny i dette gamet.......

 

det som er bestilt er

arp studs

og wrc topp pakning ,,,,,

sitter og vurderer dyser og sånn og hva chip eg skal bruke

eventuelt kammer og lav komp stempler eller om eg bare skal få dreid av di orginale.....

men det vill jo vise seg når eg demonetrer motoren i vinter hva som må gjøres......

 

 

For 400 hk synes jeg ikke at du skal kjøpe deg en ren T4 turbo. ARP studs og WRC pakning er heller ikke en god kombinasjon.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted

De fleste som har forsøkt har fått lekkasjer etter en stund, så må det ettertrekkes,,og ettertrekkes,,,og ettertrekkes.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted

Ikke fordi det til stadighet lekker slik som det gjør med WRC pakning og korte ARP studs. GR.A. pakning og ARP er gode greier.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted (edited)
nja det vet eg ikje helt men kan finne det ut .....men eg mener det var noe stort ....men når eg tenker meg om så var det også uten wastgate....så lurer på om eg heller skal spare litt til og kjøpe meg ein t 35 ...

er åpen for tips osv...

nå har det kommet en hel del alternativer til t4 og t35.. du har også noe som heter t38,noe som skal dekke gapet mellom t4 og t35. men hadde jeg vært deg hadde jeg heller ringt face motorsport,de har turbonetics turboer, 420hk,480 og 600. på standard komp ville jeg nok anbefalt den minste eller den mellomste. tror du kan velge mellom 48 eller 63 hus på den minste og mellomste.jeg har den største med 84 hus,da kommer den litt sent,men da er det en andre modifikkasjoner du bør gjøre..lite smart å sette på en stor turbo å lade masse på en motor på standard comp, blir fort sprekt blokk.. korriger meg om jeg tar feil...

Edited by TY RACING
Posted

ty racing: joa det er greit nok det med stor turbo og orginal komp far for sprkk i blokka.....

tror eg staser på den minste av di 3 du nevnte der muligens når kontoen smiler til meg igjen hehe....

burde holde den for meg og mitt bruk ei god stund den :) .....

 

men det eg ikkje skjønner er hvorfor 3 lags wrc topp pakning skal ver dårligere enn gruppe a topp pakning

.......

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Posted
ty racing: joa det er greit nok det med stor turbo og orginal komp far for sprkk i blokka.....

tror eg staser på den minste av di 3 du nevnte der muligens når kontoen smiler til meg igjen hehe....

burde holde den for meg og mitt bruk ei god stund den :) .....

 

men det eg ikkje skjønner er hvorfor 3 lags wrc topp pakning skal ver dårligere enn gruppe a topp pakning

.......

ang hvorfor wrc pakn og studs en dårlig kombinasjon vil jeg ikke begi meg ut på, for det vet jeg faktisk ikke..

ca pris på turbo er rundt 9-10 tusen,lik pris på alle.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...