Jump to content

Recommended Posts

Posted

har lurt på å kjøpe en 200 blokk nå.. men lurer også på en ny en.. men hører mange sier att disse blokkene er dårlige..

 

noen som har dårlige erfaringer med ny 200 blokk?

Guest rask-drosje
Posted (edited)
har lurt på å kjøpe en 200 blokk nå.. men lurer også på en ny en.. men hører mange sier att disse blokkene er dårlige..

 

noen som har dårlige erfaringer med ny 200 blokk?

 

Tror ikke det har så mye og si dersom den ikke er rusten i kjøle kanalene, samt att den ikke har vært hardt trimmet fra før.Høy temp=spekker vettu) Prisen på ei ny ligger på ca 12k ifølge Burton inkl mva frakt og toll.

200 blokka er bedre enn 205 blokka og den holder ei lita stund med modderat trimming.

 

Jeensped holder på med en motoer til Escorten sin .(Rykter) 200 blokk med sylinderforinger . ca 1600ccm og Formel 1 turbo som er god for bortimot 1500hk. Blir vel mye kostebar tilpassning der. Skulle vist sette inn en spesiel veiv osso.

Edited by rask-drosje
Guest FoyotaSupri
Posted
har lurt på å kjøpe en 200 blokk nå.. men lurer også på en ny en.. men hører mange sier att disse blokkene er dårlige..

 

noen som har dårlige erfaringer med ny 200 blokk?

 

hørte du har rasa motor .... stemmer det eller ?? (bank i motor)

Posted (edited)

Det Jens fortalte meg er at en ny 200-blokk tåler noe mindre enn en brukt som har sittet i bil. Men de nye tåler liekvel rundt 500.

Edited by triggerhappy

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

Guest Larsern
Posted

Ikke så rent lite, tror jeg.

 

Hvorfor ikke bruke en fin 205blokk uten tæring i kjølekanaler. Burde holde bra det. Koster jo ingenting heller. Bruk heller det du sparer på skikkelig motorstyring. ;)

 

En ny 200 blokk bør uansett kjøres ett år eller to på mopedeffekt for å tåle mye, etter min mening.

Guest rask-drosje
Posted
9000 på burton.. + frakt..

 

hva blir frakt på en slik en ifra england?

 

Husk på MVA. :D

Guest Larsern
Posted
Hva skjer når blokka kjøres inn?

 

Spenninger i blokka etter støping forsvinner etter gjentatte oppvarminger etc.

Posted

Blokka, veiv og stempel gikk til hel****

Posted

jeg bare syns det er rart at du vil ha 200-blokk for at ting skal være mer holdbart, når folk kan kjøre i flere år med 400 hk og cosworth-topp på 205-blokka uten større problemer enn dem de lager selv.

 

du satser kanskje på 400++ ist-hk etterhvert?

 

men for all del, gjør som du vil....

Cosworth!

Posted

takk.. jeg bryr meg ikke om hva dere mener.. jeg vil ha 200 blokk ferdig med det...

 

planen er 400 hk ettervært vist det er mulig.. noe det er for det har skjedd før....

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...