Guest Komfort Posted September 2, 2006 Posted September 2, 2006 Noen som vet hvor mye hk originalpuma klarer å flowe til ?? Hvor mange liter/min gir den ?? Oppgradert pumpe klarer 195l/min og det skal holde til 400hk.
!Cosworth! Posted September 2, 2006 Posted September 2, 2006 Den orginale har vel mer enn nokk med å levere til utrimmet motor.Er vell samme pumpa som står i en 1,6 escort. B-asic I-nstructions B-efore L-eaving E-arth
Guest Magnus Posted September 3, 2006 Posted September 3, 2006 Blir jo anbefalt å bytte ved steg 1 chipping så den er ikke altfor godDet at den er litt liten i utgangspunktet sammen med gamle ledninger og slikt så er det et must å bytte den ved modifiseringer på motoren
RSCoz Posted September 3, 2006 Posted September 3, 2006 Jeg kjørte med orginalpumpa og steg 3 i 2.5år jeg, uten problem. Ikke ett fjuskslag eller kutt. Kanskje flaks?
Guest Komfort Posted September 3, 2006 Posted September 3, 2006 Noen som vet hva den er spekket for ?? L/min ?
Guest Magnus Posted September 4, 2006 Posted September 4, 2006 Jeg kjørte med orginalpumpa og steg 3 i 2.5år jeg, uten problem. Ikke ett fjuskslag eller kutt. Kanskje flaks? Kan hende du hadde oppgradert pumpe da vettu, den er ihvertfall for dårlig orginal. Mange som har rasa pga det
Panza Posted September 5, 2006 Posted September 5, 2006 Noen som vet hvor mye hk originalpuma klarer å flowe til ?? Hvor mange liter/min gir den ?? Oppgradert pumpe klarer 195l/min og det skal holde til 400hk. Det må vel være 195L/time ? Hvis det er 195L/minutt så:La oss si du greier å bruker 10L/mil på fullt skyv.Da tømmer man en 65L tank på 9,23mil.300km/t ... 18min og 27sekunder. Altså 3,5liter/minutt... 195L/time derimot er ikke så mye. Det er 3,25liter/minutt. Hva slags pumpe bruker en når en skal ha mer enn 400 hester i en Escort?
Guest Larsern Posted September 5, 2006 Posted September 5, 2006 Regnestykket ditt holder nok ikke vann. En n/a motor klarer seg med ca. 0,5l i minuttet pr. 100hk 195 l/time holder nok til 500hk også.
Guest Magnus Posted September 5, 2006 Posted September 5, 2006 walbro pumpe holder til over 400 hk http://www.autoperformanceengineering.com/ 203l/t ved 5 bar bensintrykk kan fint tømme 720 dyser på 2 bar ladetrykk
RS 1000 Posted September 8, 2006 Posted September 8, 2006 Noen som vet hva den er spekket for ?? L/min ? Det bør du virkelig og absolutt ikke bry deg om. Det eneste som betyr noe er hvor mye pumpen som står på din bil gir i praksis, og det MÅ måles. Dårlige feil på elektrisk anlegg og gamle bensinfiltre reduserer kapasiteten og dette er tross alt gamle biler. Hjelper lite hva pumpen gav på en benk hos fabrikanten når du står der med nedsmeltet motor. Husk også at en grønnydysecosworth ofte har godt over 5 BAR bensintrykk i praksis, noe som reduserer kapasiteten i forhold til hva som er oppgitt på 3 BAR. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Panza Posted September 9, 2006 Posted September 9, 2006 Det bør du virkelig og absolutt ikke bry deg om. Det eneste som betyr noe er hvor mye pumpen som står på din bil gir i praksis, og det MÅ måles. Dårlige feil på elektrisk anlegg og gamle bensinfiltre reduserer kapasiteten og dette er tross alt gamle biler. Hjelper lite hva pumpen gav på en benk hos fabrikanten når du står der med nedsmeltet motor. Husk også at en grønnydysecosworth ofte har godt over 5 BAR bensintrykk i praksis, noe som reduserer kapasiteten i forhold til hva som er oppgitt på 3 BAR. Høres smart ut. Hvordan får du målt kapasiteten med f.eks 5 bar (eller det aktuelle makstrykket en oppnår på sin bil) ?Sette på passelig med trykkluft på bensintrykksregulatoren ?
Panza Posted September 9, 2006 Posted September 9, 2006 Regnestykket ditt holder nok ikke vann. En n/a motor klarer seg med ca. 0,5l i minuttet pr. 100hk 195 l/time holder nok til 500hk også. Jeg lurer nå litt på det jeg da. Jeg har målt Escorten med grønndyser til å bruke over 4liter/mil på banekjøring, og det er jo langt fra full gass hele tida. Og den har bare grønndyser.Hvis en kjører med 8 grønne dyser og +/- 500hester så syns jeg det ikke høres for mye ut med 10L/mil (regnet ut fra at en holder gassen i bunn 100% av tida en måler).
Guest Dre Racing@ Posted September 9, 2006 Posted September 9, 2006 enkleste måten:monter ett bensintrykkmeter inni kupeen eller utenfor slik at du ser det.Gi full spiker på 5t gir eller der den bruker mest bensin og se om trykket faller, eller ikke klare og komme opp i det det skal grunntrykk+turbotrykk. bilen behøver værken kutte eller fjuske om pumpa er for liten, det vilden nok aldri gjøre, men smelta stempler kan nok forekomme...
RS 1000 Posted September 9, 2006 Posted September 9, 2006 Høres smart ut. Hvordan får du målt kapasiteten med f.eks 5 bar (eller det aktuelle makstrykket en oppnår på sin bil) ?Sette på passelig med trykkluft på bensintrykksregulatoren ? Ja. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
TJ_RS_Turbo Posted September 10, 2006 Posted September 10, 2006 Høres smart ut. Hvordan får du målt kapasiteten med f.eks 5 bar (eller det aktuelle makstrykket en oppnår på sin bil) ?Sette på passelig med trykkluft på bensintrykksregulatoren ? Blir vel ikke helt riktig å måle vilket makstrykk pumpa klarer å levere, fordi den klarer sikkert å levere 10 bar når den blir helt sperra. En burde heller stille inn trykket til 5 bar eller det trykket en regner med at en kommer til å kjøre på når turboen lader maks. Så putter en retur slanga nedi en 10-25 liters brukt 96 kanne. Så tvangskjører en pumpa med den spenninga en har når motoren går (((altså starter ikke bilen) men kjører heller ikke bare på batterispenning)bruk en kraftig lader eller en annen bil så batterispenninga blir den samme som når bilen lader), og tar tia på hvor lang tid det tar å fylle kanna og eller måler over et bestemt tid. For eks 6 min så ganger en bare med 10 for å finne ut en time. Skal ikke komme med mere regning for da blir det bare masse klaging her.. Men en bør vel greie ca 20 liter på 6 min. 86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.
Panza Posted September 11, 2006 Posted September 11, 2006 Blir vel ikke helt riktig å måle vilket makstrykk pumpa klarer å levere, fordi den klarer sikkert å levere 10 bar når den blir helt sperra. En burde heller stille inn trykket til 5 bar eller det trykket en regner med at en kommer til å kjøre på når turboen lader maks. Så putter en retur slanga nedi en 10-25 liters brukt 96 kanne. Så tvangskjører en pumpa med den spenninga en har når motoren går (((altså starter ikke bilen) men kjører heller ikke bare på batterispenning)bruk en kraftig lader eller en annen bil så batterispenninga blir den samme som når bilen lader), og tar tia på hvor lang tid det tar å fylle kanna og eller måler over et bestemt tid. For eks 6 min så ganger en bare med 10 for å finne ut en time. Skal ikke komme med mere regning for da blir det bare masse klaging her.. Men en bør vel greie ca 20 liter på 6 min. Tenkte ikke på at spenninga blir forskjellig når motoren går og når den ikke går. Det er sikkert en vestentlig forskjell på kapasiteten på pumpa i de to tilfellene.
TY RACING Posted September 11, 2006 Posted September 11, 2006 Regnestykket ditt holder nok ikke vann. En n/a motor klarer seg med ca. 0,5l i minuttet pr. 100hk 195 l/time holder nok til 500hk også.195 l, gpa pumpe det er det ikke? holdt ikke til 500 hk det. min magret ut den. bytet til 220 l pumpe.det holder
Guest Larsern Posted September 11, 2006 Posted September 11, 2006 Hvis pumpa er spec´et til 195l/hr@3bar f.eks, er det ikke rart den ikke holdt til 500hk, da flow avtar ganske mye med økende trykk. Hvis du med f.eks 3bar grunntrykk kjørte 2bar turbotrykk for og få 500hk. Men 195l/hr bør rekke til 500hk. Jeg vet ikke hvilket trykk pumpa skal levere 195 l/hr på, men bare en tanke om hva som kunne være grunnen.
TY RACING Posted September 11, 2006 Posted September 11, 2006 (edited) Hvis pumpa er spec´et til 195l/hr@3bar f.eks, er det ikke rart den ikke holdt til 500hk, da flow avtar ganske mye med økende trykk. Hvis du med f.eks 3bar grunntrykk kjørte 2bar turbotrykk for og få 500hk. Men 195l/hr bør rekke til 500hk. Jeg vet ikke hvilket trykk pumpa skal levere 195 l/hr på, men bare en tanke om hva som kunne være grunnen.det er mulig,har ikke veldig mye kunnskap om bensinpumper,men har hørt at de kan tørke inn,og at det kunne være årsaken, hadde stått et år Edited September 11, 2006 by TY RACING
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now