Jump to content

Kapasitet - Bensin pumpe


Recommended Posts

Guest Komfort
Posted

Noen som vet hvor mye hk originalpuma klarer å flowe til ?? Hvor mange liter/min gir den ??

 

Oppgradert pumpe klarer 195l/min og det skal holde til 400hk.

Posted

Blir jo anbefalt å bytte ved steg 1 chipping så den er ikke altfor god

Det at den er litt liten i utgangspunktet sammen med gamle ledninger og slikt så er det et must å bytte den ved modifiseringer på motoren

Guest Komfort
Posted

Noen som vet hva den er spekket for ?? L/min ?

Posted
Jeg kjørte med orginalpumpa og steg 3 i 2.5år jeg, uten problem.

 

Ikke ett fjuskslag eller kutt. Kanskje flaks?

 

Kan hende du hadde oppgradert pumpe da vettu, den er ihvertfall for dårlig orginal. Mange som har rasa pga det

Posted
Noen som vet hvor mye hk originalpuma klarer å flowe til ?? Hvor mange liter/min gir den ??

 

Oppgradert pumpe klarer 195l/min og det skal holde til 400hk.

 

Det må vel være 195L/time ?

 

Hvis det er 195L/minutt så:

La oss si du greier å bruker 10L/mil på fullt skyv.

Da tømmer man en 65L tank på 9,23mil.

300km/t ... 18min og 27sekunder. Altså 3,5liter/minutt...

 

195L/time derimot er ikke så mye. Det er 3,25liter/minutt.

 

Hva slags pumpe bruker en når en skal ha mer enn 400 hester i en Escort?

Guest Larsern
Posted

Regnestykket ditt holder nok ikke vann.

 

En n/a motor klarer seg med ca. 0,5l i minuttet pr. 100hk

 

195 l/time holder nok til 500hk også.

Posted
Noen som vet hva den er spekket for ?? L/min ?

 

 

Det bør du virkelig og absolutt ikke bry deg om. Det eneste som betyr noe er hvor mye pumpen som står på din bil gir i praksis, og det MÅ måles.

Dårlige feil på elektrisk anlegg og gamle bensinfiltre reduserer kapasiteten og dette er tross alt gamle biler. Hjelper lite hva pumpen gav på en benk hos fabrikanten når du står der med nedsmeltet motor.

 

Husk også at en grønnydysecosworth ofte har godt over 5 BAR bensintrykk i praksis, noe som reduserer kapasiteten i forhold til hva som er oppgitt på 3 BAR.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted
Det bør du virkelig og absolutt ikke bry deg om. Det eneste som betyr noe er hvor mye pumpen som står på din bil gir i praksis, og det MÅ måles.

Dårlige feil på elektrisk anlegg og gamle bensinfiltre reduserer kapasiteten og dette er tross alt gamle biler. Hjelper lite hva pumpen gav på en benk hos fabrikanten når du står der med nedsmeltet motor.

 

Husk også at en grønnydysecosworth ofte har godt over 5 BAR bensintrykk i praksis, noe som reduserer kapasiteten i forhold til hva som er oppgitt på 3 BAR.

 

Høres smart ut. Hvordan får du målt kapasiteten med f.eks 5 bar (eller det aktuelle makstrykket en oppnår på sin bil) ?

Sette på passelig med trykkluft på bensintrykksregulatoren ?

Posted
Regnestykket ditt holder nok ikke vann.

 

En n/a motor klarer seg med ca. 0,5l i minuttet pr. 100hk

 

195 l/time holder nok til 500hk også.

 

Jeg lurer nå litt på det jeg da. Jeg har målt Escorten med grønndyser til å bruke over 4liter/mil på banekjøring, og det er jo langt fra full gass hele tida. Og den har bare grønndyser.

Hvis en kjører med 8 grønne dyser og +/- 500hester så syns jeg det ikke høres for mye ut med 10L/mil (regnet ut fra at en holder gassen i bunn 100% av tida en måler).

Guest Dre Racing@
Posted

enkleste måten:

monter ett bensintrykkmeter inni kupeen eller utenfor slik at du ser det.

Gi full spiker på 5t gir eller der den bruker mest bensin og se om trykket faller, eller ikke klare og komme opp i det det skal grunntrykk+turbotrykk.

 

bilen behøver værken kutte eller fjuske om pumpa er for liten, det vilden nok aldri gjøre, men smelta stempler kan nok forekomme...

Posted
Høres smart ut. Hvordan får du målt kapasiteten med f.eks 5 bar (eller det aktuelle makstrykket en oppnår på sin bil) ?

Sette på passelig med trykkluft på bensintrykksregulatoren ?

 

Ja.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted
Høres smart ut. Hvordan får du målt kapasiteten med f.eks 5 bar (eller det aktuelle makstrykket en oppnår på sin bil) ?

Sette på passelig med trykkluft på bensintrykksregulatoren ?

 

Blir vel ikke helt riktig å måle vilket makstrykk pumpa klarer å levere, fordi den klarer sikkert å levere 10 bar når den blir helt sperra.

 

En burde heller stille inn trykket til 5 bar eller det trykket en regner med at en kommer til å kjøre på når turboen lader maks. Så putter en retur slanga nedi en 10-25 liters brukt 96 kanne. Så tvangskjører en pumpa med den spenninga en har når motoren går (((altså starter ikke bilen) men kjører heller ikke bare på batterispenning)bruk en kraftig lader eller en annen bil så batterispenninga blir den samme som når bilen lader), og tar tia på hvor lang tid det tar å fylle kanna og eller måler over et bestemt tid. For eks 6 min så ganger en bare med 10 for å finne ut en time. Skal ikke komme med mere regning for da blir det bare masse klaging her.. Men en bør vel greie ca 20 liter på 6 min. :D

86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.

Posted
Blir vel ikke helt riktig å måle vilket makstrykk pumpa klarer å levere, fordi den klarer sikkert å levere 10 bar når den blir helt sperra.

 

En burde heller stille inn trykket til 5 bar eller det trykket en regner med at en kommer til å kjøre på når turboen lader maks. Så putter en retur slanga nedi en 10-25 liters brukt 96 kanne. Så tvangskjører en pumpa med den spenninga en har når motoren går (((altså starter ikke bilen) men kjører heller ikke bare på batterispenning)bruk en kraftig lader eller en annen bil så batterispenninga blir den samme som når bilen lader), og tar tia på hvor lang tid det tar å fylle kanna og eller måler over et bestemt tid. For eks 6 min så ganger en bare med 10 for å finne ut en time. Skal ikke komme med mere regning for da blir det bare masse klaging her.. Men en bør vel greie ca 20 liter på 6 min. :D

 

Tenkte ikke på at spenninga blir forskjellig når motoren går og når den ikke går. Det er sikkert en vestentlig forskjell på kapasiteten på pumpa i de to tilfellene.

Posted
Regnestykket ditt holder nok ikke vann.

 

En n/a motor klarer seg med ca. 0,5l i minuttet pr. 100hk

 

195 l/time holder nok til 500hk også.

195 l, gpa pumpe det er det ikke? holdt ikke til 500 hk det. min magret ut den. bytet til 220 l pumpe.det holder B)

Posted

Hvis pumpa er spec´et til 195l/hr@3bar f.eks, er det ikke rart den ikke holdt til 500hk, da flow avtar ganske mye med økende trykk. Hvis du med f.eks 3bar grunntrykk kjørte 2bar turbotrykk for og få 500hk.

 

Men 195l/hr bør rekke til 500hk.

 

Jeg vet ikke hvilket trykk pumpa skal levere 195 l/hr på, men bare en tanke om hva som kunne være grunnen.

Posted (edited)
Hvis pumpa er spec´et til 195l/hr@3bar f.eks, er det ikke rart den ikke holdt til 500hk, da flow avtar ganske mye med økende trykk. Hvis du med f.eks 3bar grunntrykk kjørte 2bar turbotrykk for og få 500hk.

 

Men 195l/hr bør rekke til 500hk.

 

Jeg vet ikke hvilket trykk pumpa skal levere 195 l/hr på, men bare en tanke om hva som kunne være grunnen.

det er mulig,har ikke veldig mye kunnskap om bensinpumper,men har hørt at de kan tørke inn,og at det kunne være årsaken, hadde stått et år

Edited by TY RACING

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...