Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Så bra da :D

Men 350hk er vel på grensen av hva går uten og bytte/forsterke girkasse+differ.....? :huh:

 

Forsterkningsplate til en 200lapp på framdiffen så holder diffene litt til.

Framdiffen min lever enda, men har ikke hatt voldsomt mye rivstarter.

Bakdiffen holder til en del mer.

Girkassa lever farlig, spesielt hvis du får mye moment i bunn.

Edited by Tore_TJ
  • Replies 108
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted (edited)

Mange muligheter her nå:-D :lol:

Og T25'n som skulle være så vanskelig å trimme uten å bytte motorstyringa! ;) hehe

 

Men klarer eec å takkle annen/større maf og map uten å gjøre noe med den??

Og hvor får man tak i de som kan brukes?? Jeg har f.eks. Alldri sett noen 3bar map til t25.

 

Men har dere, som har god kompetanse og innsikt noe konkret forslag til oppsett innen for et

Nogenlunde normalt budsjett??:-D

 

La oss si at +-350 motor hk er målet, hvis alt i motor/topp tåler dette orginalt.

(gr.A topp-pakkning)

 

Type turbo,dyser,btr/pbv,fuelrail trykk,boost,chip,maf,map og evt.mm.

Jeg har en supership som jeg tror er tilpasset ecu(map kutter ikke 1.2-1.5bar boost). Og jeg har en GGR 305 chip.( kutt ved 1.1bar boost.)

Står et firmanavn klistra på ecu(tuningteknikk eller noe) fikk i allefall ikke noe ut av de....men kan se at ecu har vært åpnet.

 

TAKKER FOR ALT AV HJELP GUTTER :-D:-D

 

Mvh. Arnt Egil

De tidligere postede forslagene har vært billige, enkle og lettmonterte for å klare å luske og lure ut høyere effekt enn det "alle" andre kjører med til stor irritasjon for konkurrentene.

 

Hvis man ønsker å trimme mer seriøst for å oppnår ett bestem effektall - da endrer alt seg. Originalturboen er bare å glemme - ny, større og bedre MÅ til. Her går det fort 10 - 15 000,-

Da blir det neste å finne ut hvor høyt totalbudsjett man har å jobbe med.

 

Ett bra datasprut med nytt ledningsnett, innmonterig og mapping spiser 10 000,- vis av kr, og er egentlig ikke nødvendig i mange tilfeller. Det trengs også en avklaring på om man vil/skal kjøre med 4 eller 8 dyser.

Det blir også ett spørsmål om stemplene skal dreies for lavere kompresjonsforhold.

 

Videre er det slik at gearkassen vil ha ett lettere liv for en gitt toppeffekt dersom du monterer trimkammer og en 2WD eksosmanifold i stedet for å behode originalkammer og 4x4 eksosmanifolden.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted

Men klarer eec å takkle annen/større maf og map uten å gjøre noe med den??

Og hvor får man tak i de som kan brukes?? Jeg har f.eks. Alldri sett noen 3bar map til t25.

Jeg ville ikke satset på å gjøre ingenting ved bytte av map og maf.

Jeg er ikke helt inne på det, men USA er nok rette plassen å lete :) MAF fra en passelig stor V8 f.eks, og jeg har hørt om 3 bars map, men har aldri egentlig letet etter noen som selger.

Fordelen med Ford sine MAF er at de bruker ha propesjonelt like kalibreringskurver.

Jeg tipper, men kan ikke garantere, at ved bytte til større MAF, dyser og MAP sensor så er det eneste som trengs å forandres av instillinger på en chip størrelsen konstantene for disse. Altså 3 enkelttall.

Og sansynligvis strekke tenningstabellen til høyere trykk.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

  • 4 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...