Kverna Posted August 30, 2006 Posted August 30, 2006 Hei.Har store problemer med å holde oversikten over de forskjellige dysene, noen som kan skrive en oversiktlig liste her ? Feks:Farge ccm ca. hk Evt delenummergråblågulsvartgrønn Min fotoblogg
morten_cosworth Posted August 30, 2006 Posted August 30, 2006 Hei.Har store problemer med å holde oversikten over de forskjellige dysene, noen som kan skrive en oversiktlig liste her ? Feks:Farge ccm ca. hk Evt delenummergråblågulsvartgrønnblå er orginal 4x4gul er orginal 2wdgrønn er 330 oppsettgrå videre oppsvart er vel siemens dysene for mye trimm.. er ikkje sikker på hk på dei 2 siste
Jonny.B Posted August 30, 2006 Posted August 30, 2006 ikke glem den lyseblå da...440ccm.....en fin dyse for dem som vil noe mellom grå å grønn.... Prosjekt Electric orange Cossie
Guest Komfort Posted September 2, 2006 Posted September 2, 2006 Bosch: Blå: 272ccm--->ca290hkTurkis: 326ccm--->ca330hkGrønn: 384ccm--->ca360hkLyseblå: 442ccm--->ca400hkGrå: 524ccm--->ca400-450hk Siemens: 3102: 570ccm (ofte kalt "550" 0g "599" dyser)--->ca450hk3105: 903ccm--->500- hk /min/3bar
Guest Alex_86 Posted October 9, 2006 Posted October 9, 2006 har skaffet meg noen blå dyser. er det det blå dyser: dele nr: 0540/00 ... er det blå dyser?
Kverna Posted October 9, 2006 Author Posted October 9, 2006 Skjekk på face motorsport sine sider, tror det står serienummer der Min fotoblogg
Kverna Posted October 10, 2006 Author Posted October 10, 2006 Bensin dyser, Bosch, 400 - Blå Bensindyser som passer bra fra 360-420HKVarenr: 100414Tilgjengelighet: Utsolgt, forventes inn Min fotoblogg
Guest Alex_86 Posted October 10, 2006 Posted October 10, 2006 ja den er grei.. men dele nr: 0540/00 <-- det det står pådysa. ikke vare nr til face, kverna
Kverna Posted October 10, 2006 Author Posted October 10, 2006 Okey da beklager jeg. Trodde Face hadde samme nr. som dysene, bør jeg kanskje lese det jeg copy-paster inn ? Min fotoblogg
cossie4ever Posted October 17, 2006 Posted October 17, 2006 Mens vi er så godt igang med dyser: Hvite simens dyser (650ccm-tror jeg) Er dette de samme som svarte bare eldre model? Noen som kan bekrefte det.
cossie4ever Posted October 18, 2006 Posted October 18, 2006 Mens vi er så godt igang med dyser: Hvite simens dyser (650ccm-tror jeg) Er dette de samme som svarte bare eldre model? Noen som kan bekrefte det.
alibaba Posted November 20, 2006 Posted November 20, 2006 Siemens bruker ikke fargekoder på dysene sine, det står et nummer der. x - RS Turbo S2
Guest Espen E Posted September 3, 2007 Posted September 3, 2007 hadde noen brune dyser i cosworthen min jeg.. hva i alle dager kan det være?? noen som vet?
RS 1000 Posted September 3, 2007 Posted September 3, 2007 hadde noen brune dyser i cosworthen min jeg.. hva i alle dager kan det være?? noen som vet? En kjedelig greie. Det ble en stund solgt noen brune amerikanske "grønndyser." På papiret kunne det se ut som en billig og bra erstatning. Praksis viste noe annet. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
viggo Posted September 3, 2007 Posted September 3, 2007 de brune dysene leverer litt mindre enn grønne 803 dyser, men funker fint hvis chip er tilpasset desse,..med standard grønn dyse chip vil det bli for magert.. Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell.
PukkelRygg Posted September 3, 2007 Posted September 3, 2007 de brune dysene leverer litt mindre enn grønne 803 dyser, men funker fint hvis chip er tilpasset desse,..med standard grønn dyse chip vil det bli for magert.. Det stemmer at de "amerikanske grønndysene" leverer en del mindre bensin en de grønne 803, husker ikke jeg feil så måtte jeg vel sette 100% åpning på dysene til Viggo på 1.5bar, hvor man ved de grønne 803 ville hatt mye mindre åpningstid på dysene. Men etter noen forsøk så traff vi greit på chip til de amerikanske dysene. Farge koder er ikke noe å kjøpe dyser etter, selv om man innen "Cosworth" har grønne, lyseblå, gråe etc.. Husk at Bosch har MANGE typer gråe dyser, som bla. sitter på Posche etc.. og som ikke har samme cc som 403 "Cosworth" gråe. Mye bedre å kombinere med dysenr som står på de, slik at man alltid vet at man får korrekt. Komfort: Hvor står det at Siemens 3102 er 570cc ? Da de er 599cc @3bar hvertfall etter de kilder jeg går etter. Escort MK1 Broadspeed Escort MK1 Cosworth 609hk Escort MK1 RS1600(BDA) LHD Orginal
RsMuffe Posted September 4, 2007 Posted September 4, 2007 (edited) jeg får ikke antall hk til å stemme med hva dysene flower. f.eks. 272cc x 4(ant.dyser) /5.22= 208,4 hk Bosch: Mine svar:Blå: 272ccm--->ca290hk? 208,4hkTurkis: 326ccm--->ca330hk 249,8hkGrønn: 384ccm--->ca360hk 294,2hkLyseblå: 442ccm--->ca400hk 338,6hkGrå: 524ccm--->ca400-450hk 401,5hk mine svar er ved 100% duty cycle. så dysene over her må flowe mere i praksis ved evnt. høyere bensintrykk for å få dem hk til "komfort" som har oppgitt. Edited September 4, 2007 by RsMuffe
GranadaMK1 Posted September 4, 2007 Posted September 4, 2007 har noen hvite/grå dyser som er merket: 0194/10Noen som vet hvor mange ccm de er? Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001modChevy Corvette Stingray L82 1976mod
RS 1000 Posted September 5, 2007 Posted September 5, 2007 jeg får ikke antall hk til å stemme med hva dysene flower. f.eks. 272cc x 4(ant.dyser) /5.22= 208,4 hk Bosch: Mine svar:Blå: 272ccm--->ca290hk? 208,4hkTurkis: 326ccm--->ca330hk 249,8hkGrønn: 384ccm--->ca360hk 294,2hkLyseblå: 442ccm--->ca400hk 338,6hkGrå: 524ccm--->ca400-450hk 401,5hkmine svar er ved 100% duty cycle. så dysene over her må flowe mere i praksis ved evnt. høyere bensintrykk for å få dem hk til "komfort" som har oppgitt. Kjekt å se at du bruker K=5,22. (Realistiske 0,313 L/hp/hr). Er ikke de grå 403 dysene oppgitt til 503 ccm ved 3,0 BAR da? Cosworth har originalt 3,5 BAR bensintrykk noe som øker grønndysenes kapasitet til ca. 444 ccm og 340 hk. At dette er det korrekte forholdet for Cosworther er bekreftet av sikre kilder. Kan godt ta med at forholdet for Siemens 3102 dysene da blir 647 ccm og 496 hk. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
PukkelRygg Posted September 5, 2007 Posted September 5, 2007 Kjekt å se at du bruker K=5,22. (Realistiske 0,313 L/hp/hr). Er ikke de grå 403 dysene oppgitt til 503 ccm ved 3,0 BAR da? Cosworth har originalt 3,5 BAR bensintrykk noe som øker grønndysenes kapasitet til ca. 444 ccm og 340 hk. At dette er det korrekte forholdet for Cosworther er bekreftet av sikre kilder. Kan godt ta med at forholdet for Siemens 3102 dysene da blir 647 ccm og 496 hk. Det stemmer at gråe 403 dysene er på 503cc @3bar! Ang. Siemens 3102 så er tallet over også rimelig riktig, da det ble bremset 488hk på disse dysene på forrige TEF racing treff, ville kunne hatt mer effekt, men bilen slet med standard tenningsannlegg, dårlige plugger etc.. Får se den 29 Sept. om det kommer noen med samme dyser som bremser 500hk. Escort MK1 Broadspeed Escort MK1 Cosworth 609hk Escort MK1 RS1600(BDA) LHD Orginal
viggo Posted September 5, 2007 Posted September 5, 2007 for å gjøre en dyse oversikt komplett, så kan jeg legge til denne : http://www.witchhunter.com/injectordata1.php4 Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now