Guest pisko Posted June 16, 2004 Posted June 16, 2004 er motoren på en 89 mod escort 1.6i den samme som på en xr3i?altså går det ann å bytte ut orginalhjernen med en fra en xr3i og få de 15 eller noe hk ekstra. ?
Guest Mr.Escort Posted June 16, 2004 Posted June 16, 2004 motorene er vel i teorien samme..men xr3i har en annen kam.trur ik d har noe me hjernen å gjøre...men veit at kammen er anderledes..mulig kompresjonsforholdet er litt anderledes oxo..er ik helt sikker men hør me lokal ford forhandler...de har som regel svaret så sant ingen andre her inne har noe mer eksakt tall på dette..
Guest ykarlsen Posted June 17, 2004 Posted June 17, 2004 Største forskjellen ligger vel i utvekslinga på girkassa. 1,6I er en smule latere..
Guest Mr.Escort Posted June 17, 2004 Posted June 17, 2004 sluttutveksling xr3i: 4,27:1sluttutveksling 1,6 i: 4,27:1sluttutveksling 1,6 forgasser 3,58:1sluttutveksling xr3 3,84:1sluttutveksling rs turbo 3,82:1 dette gjelder 5-trinns manuell kassemed andre ord så er utvekslinga på en xr3i lik som på 1,6 idette er ihvertfall i følge haynes boka
Guest Trond Posted June 17, 2004 Posted June 17, 2004 har ein 90 modell escort mk4 å det så e forskjell e at tenningsannlegg å innsprøytningå e litt annderledes, d e 2 styresentralar så e skrudd fast i torpedo veggen bakom varmeapparatet. turtallsperrå e ikkje på fordelaren å varmkjørings regulatoren e flytta. det e og kattalysator men kammen va den samme så i xr3i en. å d e lamda sonde å ein aen eksosmanfoild. e samme gear kassen å komp forhold. mvh trond
Guest ykarlsen Posted June 17, 2004 Posted June 17, 2004 med andre ord så er utvekslinga på en xr3i lik som på 1,6 idette er ihvertfall i følge haynes boka Hær e det nåkka krøll en plass.Hadde samme utvekslinga på xr3I som RST, Rst med LSD.En kompis hadde 1,6I og han hade ca 500rpm mindre i turtall ved 100.Merkbar forskjell på turtall. (ikke misvisning, og hørbar).Klø, klø, klø......
Guest Trond Posted June 17, 2004 Posted June 17, 2004 i min 1,6 i sto d vertfall samme kassen så i xr3ien, å i haynes bokå står d at det e samme utveksling. nå står d ein forgassar kasse i an, 3 uker ette eg kjøpte bilen bjynte det å komma masse rare lydar av gear kassen, så når eg skifta kassen så va oljå full av vann . med forgassar kassen går den ca 10km seinare i andra gear.
Guest pisko Posted June 17, 2004 Posted June 17, 2004 øh ,, falt vi litt av pinnen her kanskje folkens hehe En liten oppsumering over va vi har kommet fram til:- kassa er mest sansynlig ganske lik eller helt lik- skjønte ikke helt alt du skrev trond, har du en xr3i eller en vanlig 1.6i 90 mod?men skjønte det du skrev at det var forskjeller på ecu, sensor og div plukk. Var egentlig dette jeg lurte på, og om det er mulig å bytte dette over for å få mer guff i bilen. ? kan jo ikke være en så stor operasjon? eller......har liten erfaring med disse chv motorene.
Guest Trond Posted June 18, 2004 Posted June 18, 2004 har begge deler. ein 1,6i å ein xr3i.på 1,6i en så e det dei 2 styresentralane, mens på xr3ien e det ikje d for den e gamlare. du må skifta heile ledningsnette å få tak i ny fordelar+++. eg hadde ikkje brydd meg med å bygga om, e ikkje så masse hk i forskjell. det du kan gjør e å fjerna katalysatoren, når eg gjor d så gjekk an lika bra så xr3ien.e d 90 elle 102 hk du har?
Guest pisko Posted June 18, 2004 Posted June 18, 2004 skal kanskje kjøpe. evt bruke den som vinterbil. er vist 102 hk, men virker som det er 60 hk i den. går sinsykt dårlig. kan jo være den er daukjørt. gammal dame som har hatt den. kun gått 130 tusen km. 89 mod. men god bil teknisk, lite rust. eu godkjent. kjøpe den for 5-10 tusen.
esFORD Posted June 18, 2004 Posted June 18, 2004 hehe, da har den gått langt da mamma har en 90 modell 1.6i som har gått 22 300 km slå den noen
alibaba Posted June 18, 2004 Posted June 18, 2004 Dette er ikke SMS, vennligst skriv bokmål eller nynorsk. x - RS Turbo S2
Guest Trond Posted June 20, 2004 Posted June 20, 2004 va daue i bjynnelsen min og, men kvikna fort te når eg fekk trødd an litt. e berre 3 hk mar i xr3ien så det e ikkje så stor forskjell.
HansenRS Posted June 29, 2004 Posted June 29, 2004 va daue i bjynnelsen min og, men kvikna fort te når eg fekk trødd an litt. e berre 3 hk mar i xr3ien så det e ikkje så stor forskjell. Den var dau i begynnelsen min å, men kvikkna fort til når jeg fikk blåst den litt rein, er bare 3hk mere i xr3i`en så det er ikke store forskjellen
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now