Jump to content

hva kan jeg lade ?


Asil Racing

Recommended Posts

jeg har grå dyser netics e50 3 tom mongoos org intercooler og l6 elektronikk 2 wd manifold plenuchims og riktig bensintrykk .. motoren er helt orginal med tanke på komp osv :) bilen skal bremses på botne når det blir bremsetreff . men lurer på om noen vet hvilket lade trykk jeg kan ha på den ..

og hvor mye hk som dette oppsett burde gi ??? bilen er en 4x4 92 mod .

 

 

takker for alle svar .

Link to comment
Share on other sites

Hvilket chip har du og hvor mye er det programert til at bilen skal lade er vel heller spørsmålet...

 

 

 

har fått spes laget chipp av en som har lagd chipper for jens før .. målt med sånn inovative at han ikke fuel r magert med denne cippen .. cippen skal holde til 420 hk

Edited by asil_1986
Link to comment
Share on other sites

har fått spes laget chipp av en som har lagd chipper for jens før .. målt med sånn inovative at han ikke fuel r magert med denne cippen .. cippen skal holde til 420 hk

 

 

sånn ellers vet jeg ikke hvor mye ladetrykk chippen er programert til

Edited by asil_1986
Link to comment
Share on other sites

asil 1986: tror du skal høre med han som har laget chipen. Det er ikke sjangs at noen her kan VITE hvilket ladetrykk den er mappet for.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

jeg har grå dyser netics e50 3 tom mongoos org intercooler og l6 elektronikk 2 wd manifold plenuchims og riktig bensintrykk .. motoren er helt orginal med tanke på komp osv :) bilen skal bremses på botne når det blir bremsetreff . men lurer på om noen vet hvilket lade trykk jeg kan ha på den ..

og hvor mye hk som dette oppsett burde gi ??? bilen er en 4x4 92 mod .

takker for alle svar .

 

På vanlig bensin tipper på 340 - 360 hk med maks 1,8 BAR, og dreiemomentkurve som ikke er "med" før 4300 o/min, så blir det artig å se hvor feil jeg tok.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

brems den du:) så slipper du mere havari

sier meg enig der - standar MAP tåler .9 bar . standar IC blir nok halsen her Med Mere enn 70grader i innsuget

regulerer den seg selv ned til tempen er under det .........

Edited by bige
Link to comment
Share on other sites

sier meg enig der - standar MAP tåler .9 bar . standar IC blir nok halsen her Med Mere enn 70grader i innsuget

regulerer den seg selv ned til tempen er under det .........

 

Bare for å si litt om erfaring her, når jeg kjører på bane og har skrudd av hovedlykta så jeg får luft direkte på luftfilteret og kjører med respons (som kutter ved 45c act) så kan jeg kjøre så mye jeg vil uten at den kutter.. og dette er med original ic.

Med lykta på riktignok så går tempen over 45 ganske fort ihvertfall.

Men vil selvfølgelig ikke fraråde å kjøpe rs500 ic da.

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Link to comment
Share on other sites

jupp , skal det .. men blir ikke før om en liten stund . men noen som vill tippe på antall hk a ?

tipper raskt - chip -3bar map - standar IC - 280 - 300 hk .. :blink:

dette pga temp ic når du tester .............

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...