cossie4ever Posted August 23, 2006 Share Posted August 23, 2006 Hvordan vet jeg hvilket eksoshus jeg har?Har en org garr. t34 ifra escort og hadde tenkt og kjøre blå eller grå dyser og 400chip. Men hvist jeg har ar.48 som er orginal på 4x4 t3?? Går vel ikke dette? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TY RACING Posted August 23, 2006 Share Posted August 23, 2006 Hvordan vet jeg hvilket eksoshus jeg har?Har en org garr. t34 ifra escort og hadde tenkt og kjøre blå eller grå dyser og 400chip. Men hvist jeg har ar.48 som er orginal på 4x4 t3?? Går vel ikke dette?skal stå på huset det.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted August 23, 2006 Share Posted August 23, 2006 Turboen(t34) er bolt on på cossi 4*4 hvis det er det du mener? COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
TY RACING Posted August 23, 2006 Share Posted August 23, 2006 (edited) Turboen(t34) er bolt on på cossi 4*4 hvis det er det du mener?hadde en t34 med 48 hus i fjor.passer rett på det.blir en turbo som kommer tidlig med bra respons Edited August 23, 2006 by TY RACING Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossie4ever Posted August 23, 2006 Author Share Posted August 23, 2006 Ja jeg har på cossien nå, men er usikker på eksoshuset. Har prøvd å se på det men det står ikke noe 48 el 63 som jeg kan lese.Hvo kan det stå da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossie4ever Posted August 23, 2006 Author Share Posted August 23, 2006 hadde en t34 med 48 hus i fjor.passer rett på det.blir en turbo som kommer tidlig med bra respons ja den kommer helt greit tidlig, men kan jeg kjøre 400chip og blå dyser da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted August 23, 2006 Share Posted August 23, 2006 Lyseblåe ja.ikke org mørkeblåe. COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossie4ever Posted August 23, 2006 Author Share Posted August 23, 2006 Lyseblåe ja.ikke org mørkeblåe. jeg har 330chip og grønne nå, men vil ha mer effekt. så var det noen som menteat jeg ikke klarte over 380-400 med ar. 48? så jeg må finne ut hva jeg har før jeg begynner å presse på. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted August 23, 2006 Share Posted August 23, 2006 Du vil få for mye baktrykk ja. 0.63 eksos er fint og hvorfor ikke grå dyser istedenfor lyseblåe? COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossie4ever Posted August 23, 2006 Author Share Posted August 23, 2006 (edited) Du vil få for mye baktrykk ja. 0.63 eksos er fint og hvorfor ikke grå dyser istedenfor lyseblåe? jo vurderte grå men på face står det at di er ifra 420, men vist du menerdette er best så går jeg nok for det. Men er det skadelig for motoren å kjøre med ar.48 (hvist det er det jeg har)på dette oppsetett? Edited August 23, 2006 by cossie4ever Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted August 23, 2006 Share Posted August 23, 2006 (edited) Om det er skadelig kan ikke jeg svare på.det ser du i en bremsebenk men har kjørt på 400 chip og 450 chip på gråe dyser og det funker fint.men det er flere som annbefaler siemens 3102(599cc) dyser. det som jens annbefalte meg i stedenfor gråe også hadde en motor med t34 hybrid turbo som bremsa 369 hk hk med 0.48 eksos. Edited August 23, 2006 by Bdt COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted August 23, 2006 Share Posted August 23, 2006 ja den kommer helt greit tidlig, men kan jeg kjøre 400chip og blå dyser da? Visst den kommer helt greit tidlig så kan det nok være at du har .48 husDet skal vel stå 0.48 eller 0.66 på eksosbiten, nede nesten ved "foten" du skrur på eksosmanifolden, mot innerskjermen..... .48 turboen er vel for liten for 420 hester, så om du prøver å dytte på med ladetrykk så vil motoren produsere mere eksos enn turboen klarer å dytte unna, i tillegg så vil turboen bli mye varmere pga dette og at den jobber mye hardere/spinner fortere noe som igjen gir høyere innsugstemp som igjen minsker effektiviteten til motoren.Så det stopper seg selv, tror ikke man skal så mye over 350 hester med .48eksos. Men man får vel 0.60 og 0.42 kompressor hus til t34en også? WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossie4ever Posted August 23, 2006 Author Share Posted August 23, 2006 Prøvde å se men det står så utydelig. skal prøve å se imorgen.Men vist det uheldigvis skulle vere 0.48 hus, er det vanskelig å få tak i 0.66/63 hus? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted August 23, 2006 Share Posted August 23, 2006 nei ikke vanskelig å få tak i turbo med 0.63 eksos COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted August 23, 2006 Share Posted August 23, 2006 Prøvde å se men det står så utydelig. skal prøve å se imorgen.Men vist det uheldigvis skulle vere 0.48 hus, er det vanskelig å få tak i 0.66/63 hus? Burde være enkelt. Dersom du kappkjører med en som har T34 med A/R 0,63 så vil han nok bytte med deg etter at han har blitt frakjørt. 370 hk går greit med A/R 0.48 dersom motoroppsettet er tilpasset ett A/R 0.48. Det absolutt maksimale ligger visstnok rett i underkant av 400 hk. Dette er riktignok på en riktig bygget og mappet motor og ikke postordretrimming. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted August 23, 2006 Share Posted August 23, 2006 (edited) hva med et .55 hus da ?? skal vist være noe mellom , selges nye i england de husa har grønndyse trim å .48 hus på min er passe respons på den , kjører ikke mer enn 1,3 bar jeg , må ha stor IC før jeg kan skru på mer trykk , ellers blir det vell bare innefektivt BDT , har du tilgang på bremse papira på den med 369hk ??? artig å se på Edited August 23, 2006 by fiesta_xr2i 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted August 24, 2006 Share Posted August 24, 2006 (edited) hva med et .55 hus da ?? skal vist være noe mellom , selges nye i england de husa har grønndyse trim å .48 hus på min er passe respons på den , kjører ikke mer enn 1,3 bar jeg , må ha stor IC før jeg kan skru på mer trykk , ellers blir det vell bare innefektivt BDT , har du tilgang på bremse papira på den med 369hk ??? artig å se på For de som vil forsøke seg på 400 hk, men som samtidig vil ha noenlunde tidlig lading er A/R 0.55 huset det rette valget. Original IC kjøler ganske godt, men den fløder ikke spesielt bra og derfor mister man endel effekt når turtallet øker. Det samme er gjelder med A/R 0.48. Det er derfor en god løsning å lade 1,5 - 1,6 i mellomregisteret på dette oppsettet. På høye turtall orker det uansett ikke så mye så man gearer tidlig og på den måten sparer man motoren. Det er faktisk en kar som på drag har kjørt 0-145 km/t på 8,0 sek med standard 4x4 Ic og 0.48 hus. Edited August 24, 2006 by Pelle Væck Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted August 24, 2006 Share Posted August 24, 2006 hva med et .55 hus da ?? skal vist være noe mellom , selges nye i england de husa har grønndyse trim å .48 hus på min er passe respons på den , kjører ikke mer enn 1,3 bar jeg , må ha stor IC før jeg kan skru på mer trykk , ellers blir det vell bare innefektivt BDT , har du tilgang på bremse papira på den med 369hk ??? artig å se på desverre så har jeg ikke det.Men kanskje Lille rudi har de,han som har/hadde gamle bilen min. COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansi Posted August 24, 2006 Share Posted August 24, 2006 For de som vil forsøke seg på 400 hk, men som samtidig vil ha noenlunde tidlig lading er A/R 0.55 huset det rette valget. Original IC kjøler ganske godt, men den fløder ikke spesielt bra og derfor mister man endel effekt når turtallet øker. Det samme er gjelder med A/R 0.48. Det er derfor en god løsning å lade 1,5 - 1,6 i mellomregisteret på dette oppsettet. På høye turtall orker det uansett ikke så mye så man gearer tidlig og på den måten sparer man motoren. Det er faktisk en kar som på drag har kjørt 0-145 km/t på 8,0 sek med standard 4x4 Ic og 0.48 hus. Klarer en T34 virkelig 400 "ærlige hk"? 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted August 24, 2006 Share Posted August 24, 2006 Klarer en T34 virkelig 400 "ærlige hk"? Ja, det lar seg visst gjøre, men det er selvsagt ikke for hvem som helst å få dette til. T34 kompressoren kan tross alt levere en større mengde luft enn "420 hk" turboen til Turbonetics. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansi Posted August 24, 2006 Share Posted August 24, 2006 Ja, det lar seg visst gjøre, men det er selvsagt ikke for hvem som helst å få dette til. T34 kompressoren kan tross alt levere en større mengde luft enn "420 hk" turboen til Turbonetics. OK Kan godt tenke meg det ikke er bare bare å få ut såpass effekt av denne.. 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Magnus Posted August 24, 2006 Share Posted August 24, 2006 397 hk bremset jeg med 48 husNoe portet da. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossie4ever Posted August 24, 2006 Author Share Posted August 24, 2006 Men kan jeg kjøre grå dyser og 450chip da jeg skal dra mest mulig utav turbo og motor?Og sefølgelig større eksoshus. Skal ha andre kammer og portet topp også. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted August 24, 2006 Share Posted August 24, 2006 397 hk bremset jeg med 48 husNoe portet da.bremse papirer ??? spec på oppsettet ellers da ?? 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Magnus Posted August 24, 2006 Share Posted August 24, 2006 397 hk på 6800 @ 1.5 bar520 nm på 4000 @ 1.7 bar Turbon er en netics sak. Mistenker den for å være en 420 hk turbo, er ikke sikker jeg. Foresten tilsalgs. Like fin som for 5 år siden. Bittelitt porta lokk. Ikke jens jobb. Med hakk i toppen på syl 3. Skjønner ikke at det ikke har blitt tenningsbank av dette jeg men)Neddreide stempler som har vært med på ventilras, så ikke fine ut.bd15 inn, std utplenumsshims403 med tilbehørstor cooler3"eksos Thats it tror jeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now