Jump to content

Eksoshus


cossie4ever

Recommended Posts

Du vil få for mye baktrykk ja. 0.63 eksos er fint :) og hvorfor ikke grå dyser istedenfor lyseblåe?

 

 

jo vurderte grå men på face står det at di er ifra 420, men vist du mener

dette er best så går jeg nok for det.

 

Men er det skadelig for motoren å kjøre med ar.48 (hvist det er det jeg har)på dette oppsetett?

Edited by cossie4ever
Link to comment
Share on other sites

Om det er skadelig kan ikke jeg svare på.det ser du i en bremsebenk :) men har kjørt på 400 chip og 450 chip på gråe dyser og det funker fint.men det er flere som annbefaler siemens 3102(599cc) dyser. det som jens annbefalte meg i stedenfor gråe også:) hadde en motor med t34 hybrid turbo som bremsa 369 hk hk med 0.48 eksos.

Edited by Bdt

COS it`s WORTH it!

Link to comment
Share on other sites

ja den kommer helt greit tidlig, men kan jeg kjøre 400chip og blå dyser da?

 

 

Visst den kommer helt greit tidlig så kan det nok være at du har .48 hus

Det skal vel stå 0.48 eller 0.66 på eksosbiten, nede nesten ved "foten" du skrur på eksosmanifolden, mot innerskjermen.....

 

.48 turboen er vel for liten for 420 hester, så om du prøver å dytte på med ladetrykk så vil motoren produsere mere eksos enn turboen klarer å dytte unna, i tillegg så vil turboen bli mye varmere pga dette og at den jobber mye hardere/spinner fortere noe som igjen gir høyere innsugstemp som igjen minsker effektiviteten til motoren.

Så det stopper seg selv, tror ikke man skal så mye over 350 hester med .48eksos.

 

Men man får vel 0.60 og 0.42 kompressor hus til t34en også?

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Link to comment
Share on other sites

Prøvde å se men det står så utydelig. skal prøve å se imorgen.

Men vist det uheldigvis skulle vere 0.48 hus, er det vanskelig å få tak i 0.66/63 hus?

 

Burde være enkelt. Dersom du kappkjører med en som har T34 med A/R 0,63 så vil han nok bytte med deg etter at han har blitt frakjørt. :D

 

370 hk går greit med A/R 0.48 dersom motoroppsettet er tilpasset ett A/R 0.48. Det absolutt maksimale ligger visstnok rett i underkant av 400 hk. Dette er riktignok på en riktig bygget og mappet motor og ikke postordretrimming.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

hva med et .55 hus da ?? skal vist være noe mellom , selges nye i england de husa

 

har grønndyse trim å .48 hus på min :D er passe respons på den , kjører ikke mer enn 1,3 bar jeg , må ha stor IC før jeg kan skru på mer trykk , ellers blir det vell bare innefektivt

 

BDT , har du tilgang på bremse papira på den med 369hk ??? artig å se på

Edited by fiesta_xr2i

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

hva med et .55 hus da ?? skal vist være noe mellom , selges nye i england de husa

 

har grønndyse trim å .48 hus på min :D er passe respons på den , kjører ikke mer enn 1,3 bar jeg , må ha stor IC før jeg kan skru på mer trykk , ellers blir det vell bare innefektivt

 

BDT , har du tilgang på bremse papira på den med 369hk ??? artig å se på

 

 

For de som vil forsøke seg på 400 hk, men som samtidig vil ha noenlunde tidlig lading er A/R 0.55 huset det rette valget.

 

Original IC kjøler ganske godt, men den fløder ikke spesielt bra og derfor mister man endel effekt når turtallet øker. Det samme er gjelder med A/R 0.48. Det er derfor en god løsning å lade 1,5 - 1,6 i mellomregisteret på dette oppsettet. På høye turtall orker det uansett ikke så mye så man gearer tidlig og på den måten sparer man motoren.

 

Det er faktisk en kar som på drag har kjørt 0-145 km/t på 8,0 sek med standard 4x4 Ic og 0.48 hus.

Edited by Pelle Væck

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

hva med et .55 hus da ?? skal vist være noe mellom , selges nye i england de husa

 

har grønndyse trim å .48 hus på min :D er passe respons på den , kjører ikke mer enn 1,3 bar jeg , må ha stor IC før jeg kan skru på mer trykk , ellers blir det vell bare innefektivt

 

BDT , har du tilgang på bremse papira på den med 369hk ??? artig å se på

 

desverre så har jeg ikke det.Men kanskje Lille rudi har de,han som har/hadde gamle bilen min.

COS it`s WORTH it!

Link to comment
Share on other sites

For de som vil forsøke seg på 400 hk, men som samtidig vil ha noenlunde tidlig lading er A/R 0.55 huset det rette valget.

 

Original IC kjøler ganske godt, men den fløder ikke spesielt bra og derfor mister man endel effekt når turtallet øker. Det samme er gjelder med A/R 0.48. Det er derfor en god løsning å lade 1,5 - 1,6 i mellomregisteret på dette oppsettet. På høye turtall orker det uansett ikke så mye så man gearer tidlig og på den måten sparer man motoren.

 

Det er faktisk en kar som på drag har kjørt 0-145 km/t på 8,0 sek med standard 4x4 Ic og 0.48 hus.

 

Klarer en T34 virkelig 400 "ærlige hk"?

91 Sierra Cosworth 4x4

Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing

Prosjekt

Link to comment
Share on other sites

Klarer en T34 virkelig 400 "ærlige hk"?

 

 

Ja, det lar seg visst gjøre, men det er selvsagt ikke for hvem som helst å få dette til. T34 kompressoren kan tross alt levere en større mengde luft enn "420 hk" turboen til Turbonetics.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

397 hk bremset jeg med 48 hus

Noe portet da.

bremse papirer ???

 

spec på oppsettet ellers da ??

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Guest Magnus

397 hk på 6800 @ 1.5 bar

520 nm på 4000 @ 1.7 bar

 

Turbon er en netics sak. Mistenker den for å være en 420 hk turbo, er ikke sikker jeg. Foresten tilsalgs. Like fin som for 5 år siden.

 

Bittelitt porta lokk. Ikke jens jobb. Med hakk i toppen på syl 3. Skjønner ikke at det ikke har blitt tenningsbank av dette jeg men)

Neddreide stempler som har vært med på ventilras, så ikke fine ut.

bd15 inn, std ut

plenumsshims

403 med tilbehør

stor cooler

3"eksos

 

Thats it tror jeg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...