Guest Scuderia Kovacs Posted August 22, 2006 Posted August 22, 2006 (edited) Er det noen her som vet om noen som har skikkelig peiling og innsikt på RST?Har hatt bilen ett år,men får den ikke til å gå.Har ikke lyst til å selge den.Trur det er en grom bil hvis den går.. Mvh. E.Kovacs Edited August 22, 2006 by Scuderia Kovacs
d-link Posted August 22, 2006 Posted August 22, 2006 Peiling og innsikt hjelper lite når du ikke forteller noe om hva som er problemet. Hvis den ikke starter så kan det være _mange_ forskjellige grunner til at den ikke vil gå Start med å fortelle hva du har prøvd av forskjellige løsninger og effekten av de. Hvordan er status på motor ellers? Har du gnist, komp, bensin fram til dysene etc. Skriv litt om det så blir det så veldig mye enklere å hjelpe til [-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire [-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34
Guest Scuderia Kovacs Posted August 22, 2006 Posted August 22, 2006 Peiling og innsikt hjelper lite når du ikke forteller noe om hva som er problemet. Hvis den ikke starter så kan det være _mange_ forskjellige grunner til at den ikke vil gå Start med å fortelle hva du har prøvd av forskjellige løsninger og effekten av de. Hvordan er status på motor ellers? Har du gnist, komp, bensin fram til dysene etc. Skriv litt om det så blir det så veldig mye enklere å hjelpe til Det er en laaaang historie..Når jeg kjøpte bilen gikk den bra,i en time.Jeg prøvde det meste selv,og satte bilen på et ford verksted,og de skjønnte ingen ting og ga opp.jeg har hatt et 3år langt prosjekt med en Alfa Romeo,så jeg har ikke hatt tid til escorten. Forrige gang jeg sjekket hadde jeg både gnist og bensin.Og bilen startet,men døde fort. Dette skal jeg sjekke igjen,for å være helt sikker.Så skal jeg ta ut dysene å se om de står og drypper,i tilleg skal jeg gå gjennom alt av slanger for å utelukke at motoren kan få falsk luft.jeg har komp på alle fire,så den saken er grei. Jeg har vurdert å levere bilen til VS Motor,men det kan bli dyrt,og Vidar er VELDIG opptatt om dagen. Mvh. E.Kovacs
hår ball Posted August 22, 2006 Posted August 22, 2006 etter som at du har gnist så vill jeg tippe at det er bensin pumpa/rele ditt som fucker med deg, at rele ikke får pompa til og gå etter at motoren har tent. prøv og tyv koble pompa så den går konstant.. visst ikke så er fordeleren et kjent problem
Guest Scuderia Kovacs Posted August 23, 2006 Posted August 23, 2006 pumpa og releet er nytt,og det fungerer som det skal..
d-link Posted August 23, 2006 Posted August 23, 2006 Prøvd å bytte coil da? Min sierra viste gnist ved "gnist-test" men tente ikke. Gnisten var for svak, så bytta coil og den starta med en gang. [-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire [-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34
Guest Scuderia Kovacs Posted August 23, 2006 Posted August 23, 2006 Skal prøve det og se hva som skjer,kan umulig skade det. Mvh. E.K.
Guest Scuderia Kovacs Posted September 25, 2006 Posted September 25, 2006 Hei. Fikk et nytt batteri i bilen nå,og prøvde å starte den.Den gikk litt,men så døde den.Om og om igjen.Lurer på om den kanskje putrer litt på et lite bensintrykk som blir bygd opp av pumpa før man drar igang med starteren. Når jeg prøver å gi gass,så dør den med en gang. Har bytta bensinpumpe på den,kanskje fått feil pumpe? Noen gode ideer? Mvh. E.Kovacs
Finken Posted September 25, 2006 Posted September 25, 2006 Hvor kjøpte du denna? ikke tilfeldigvis av en som heter knut? Ford Escort RS Cosworth 92' Nissan Skyline R32 GT-R V-specII Ford Escort Rs Turbo 86' "død" Ford Scorpio 2.5 TD 90' "spiker"
Guest Alex_86 Posted September 25, 2006 Posted September 25, 2006 kondens??ta av luftfileter boksen..
Guest Scuderia Kovacs Posted September 25, 2006 Posted September 25, 2006 kondens??ta av luftfileter boksen.. Har ikke noe filterboks eller filter på nå når jeg skrur på den... Mvh. Espen
Guest Scuderia Kovacs Posted September 25, 2006 Posted September 25, 2006 Hvor kjøpte du denna? ikke tilfeldigvis av en som heter knut? Nei,kjøpte den av en som heter Kim.En skikkelig tusseladd.Han var like bilkyndig som et Kneippbrød. Men jeg liker bilen godt,fordi den er kul,og fordi at bilen ellers er i god stand.Pent karosseri etc,+ litt skikkelige bremser og eksos som jeg selv har ordnet. Mvh. Espen
Finken Posted September 25, 2006 Posted September 25, 2006 Sorry, da blanda jeg den med en annen som ble solgt med lignende symptoner Ford Escort RS Cosworth 92' Nissan Skyline R32 GT-R V-specII Ford Escort Rs Turbo 86' "død" Ford Scorpio 2.5 TD 90' "spiker"
Guest Scuderia Kovacs Posted September 25, 2006 Posted September 25, 2006 Sorry, da blanda jeg den med en annen som ble solgt med lignende symptoner Er vant til Autronic og Alfa Romeo V6 12V.Dette mekaniske innspruttullet skulle aldri funnet sted på Escorter etter 1982.. Mvh. Espen
tuszi Posted September 25, 2006 Posted September 25, 2006 hehe. det er jo helt nydelig da neida, det er litt teit av ford å vente fram til 90 tallet før di putta efi på escort.
Guest Scuderia Kovacs Posted September 25, 2006 Posted September 25, 2006 hehe. det er jo helt nydelig da neida, det er litt teit av ford å vente fram til 90 tallet før di putta efi på escort. Alfa Romeo hadde elektronisk innsprut på sine GTV6'er i 1980. Er skikkelig slit å få dette KE greiene til å svive igjen. Mvh. Espen
Finken Posted September 25, 2006 Posted September 25, 2006 Jeg har gitt opp KE-Jet nå, aldri mer!! Når det først har bynna å kødde, virker det som det ikke er noen vei tilbake.. Ford Escort RS Cosworth 92' Nissan Skyline R32 GT-R V-specII Ford Escort Rs Turbo 86' "død" Ford Scorpio 2.5 TD 90' "spiker"
Guest Scuderia Kovacs Posted September 25, 2006 Posted September 25, 2006 Jeg har gitt opp KE-Jet nå, aldri mer!! Når det først har bynna å kødde, virker det som det ikke er noen vei tilbake.. Har du noen gode forslag på andre løsninger enn KE som ikke koster skjorta? Mvh. Espen
Finken Posted September 25, 2006 Posted September 25, 2006 Nei, men jeg har noen som koster skjorta Autronic det skal jeg gå for Ford Escort RS Cosworth 92' Nissan Skyline R32 GT-R V-specII Ford Escort Rs Turbo 86' "død" Ford Scorpio 2.5 TD 90' "spiker"
Guest Scuderia Kovacs Posted September 25, 2006 Posted September 25, 2006 Nei, men jeg har noen som koster skjorta Autronic det skal jeg gå for Det er en god ide.Har selv mye erfaring med Autronic,og det er en meget bra system.Lykke til. Mvh. Espen
Guest Scuderia Kovacs Posted September 26, 2006 Posted September 26, 2006 Er det noen her som har vært borti Oppegård Elektrodiesel AS? I så fall,er dette dyktige folk? Mvh. E.Kovacs
RsturboS2 Posted September 26, 2006 Posted September 26, 2006 Det er en god ide.Har selv mye erfaring med Autronic,og det er en meget bra system.Lykke til. Mvh. Espen Link ? hvor kjøpes dette ? Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.I got Adhd whats your excuse ?
Guest Scuderia Kovacs Posted September 26, 2006 Posted September 26, 2006 Link ? hvor kjøpes dette ? www.mrm-racing.a.se
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now