NyborgRacing Posted August 20, 2006 Share Posted August 20, 2006 nå har jeg hørt så mye forskjellig, hva er best av T-25 å T-34 motor til escort Cos.?! Jeg skal ha en original en å skal sette på komplett 330Kit. jeg vet at T-25 turbo motoren må man bytte turbo på men tenkte på motor sliteting holdbarhet å rett å slett hvilken motor som er best av dem??!! tenker på varighet over tid å sånneting.. Alt av svar motas med takk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted August 20, 2006 Share Posted August 20, 2006 ræva sprut på t-25 escort(ford) kjøp t-34 escort motor med w/m sprut. COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted August 20, 2006 Share Posted August 20, 2006 har hatt begge typer, mest fornøyd med t-25, får jo 300hk kitt som bruker den orginale turboen, det sies at disse skal gå like bra som et 330 kitt på t-35, men over 300hk så må du ha datasprut ja, men hva så hehe Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Komfort Posted August 20, 2006 Share Posted August 20, 2006 -Foreløbig er det vel kun levert 305 hk kit til t-25 escort. -330 hk sett til t-34 escort er meget billig. -t-25 meget bra bunndrag, forbedret motorkonstruksjon.-t-34 turbo perfekt til 330-360 hk (opp til 380 hk). Holdbarhet over tid blir blir vel ganske likt, da det er små forskjeller på motorene. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NyborgRacing Posted August 21, 2006 Author Share Posted August 21, 2006 Okey, men hva ville dere ha valgt da? det er vel t-34 som er mest gjennomskruvd hvis man skulle trenge noe hjelp no gang hvis det skjer noe?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
NyborgRacing Posted August 22, 2006 Author Share Posted August 22, 2006 Opp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panza Posted August 22, 2006 Share Posted August 22, 2006 Spørs på hvor mye du skal trimme.. Hvis du skal ha 300 hester ca så velg T25. Skal du ha mellom 330 og 380 så velg T34. Mer enn det så er det T25 igjen (bedre underspyling og fordelerløs tenning). Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford-racing Posted August 22, 2006 Share Posted August 22, 2006 kjøp nye ntypa du bjøri!få på 305kitte og tenk på noe annet en kunn trimming av motor, masse annet å bruke penger på! "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted August 22, 2006 Share Posted August 22, 2006 og det store plusset er jo og at t-25 er en nyere bil, så hadde ikke tvilt Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RH-Racing Posted August 23, 2006 Share Posted August 23, 2006 Jeg stilte dette spørsmålet til Jenspeed via spørrespalten i Gatebil-Magazinet.spm:"Jeg har planer om å kjøpe meg en Escort Cosworth, og lurte på om det er noen forskjell på kvaliteten til de nye eller gamle motorene. Er en 92-modell motor like holdbar som en 95-modell. Noen anbefalinger?svaret:Jeg personlig ville kjøpt meg en 92- eller 93-modell Escort Cosworth. Den er billigere å trimme, hvis du ikke skal trimme så kan du kjøpe deg en 94- eller 95-modell bil. Bunnen på motorene er ok, men toppen og motorstyringa og div ting er ikke så bra på 94- og 95-mod. Jenspeed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted August 24, 2006 Share Posted August 24, 2006 Jeg stilte dette spørsmålet til Jenspeed via spørrespalten i Gatebil-Magazinet.spm:"Jeg har planer om å kjøpe meg en Escort Cosworth, og lurte på om det er noen forskjell på kvaliteten til de nye eller gamle motorene. Er en 92-modell motor like holdbar som en 95-modell. Noen anbefalinger?svaret:Jeg personlig ville kjøpt meg en 92- eller 93-modell Escort Cosworth. Den er billigere å trimme, hvis du ikke skal trimme så kan du kjøpe deg en 94- eller 95-modell bil. Bunnen på motorene er ok, men toppen og motorstyringa og div ting er ikke så bra på 94- og 95-mod. Jenspeed. ja og dette er jo velldig gammelt nytt, men blokken på t-25 er det bedre underspyling på, men vist jeg skulle ha trimmet min over de "305"hk, så hadde jeg bygd meg en motor på en t-35 motor og tatt og lagt t-25 motoren på loftet, kjekt og ha orginaldelene vettu og da er jo det bare til å bruke ledningnett fra t-35, eller datasprut, alt etter hvor mye du vil ha ut av motoren, lykke til Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
rs200 Posted August 26, 2006 Share Posted August 26, 2006 Er det noen her inne som har erfart at toppen på t-25 er dårligere?Betviler ikke kunnskapen til mr hannestad altså...men for 300hk i en t-25 ser jeg lissom for meg at det ikke er noen fare med toppen. 89-Ford sierra Doch - Solgt. 90-Sierra cosworth 4x4 - Solgt 97-Bmw 325 tds touring - Solgt. 07-Jeep Commander 88- Sierra sedan IST - vraka 75- Escort Mk2 2.0L Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted August 26, 2006 Share Posted August 26, 2006 Er det noen her inne som har erfart at toppen på t-25 er dårligere?Betviler ikke kunnskapen til mr hannestad altså...men for 300hk i en t-25 ser jeg lissom for meg at det ikke er noen fare med toppen.Nå er det vel ingen som har sagt at den toppen ikke holder til 300hk heller vel? Men det er jo ikke noe stor hemmelighet at det er der det stopper og på denne utgaven... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted August 26, 2006 Share Posted August 26, 2006 Nå er det vel ingen som har sagt at den toppen ikke holder til 300hk heller vel? Men det er jo ikke noe stor hemmelighet at det er der det stopper og på denne utgaven... Det er pga det originale motorstyresystemet og den originale turboen. Vet om en som har T25 motor i en Sierra. Kjører originale Sierra L8 motorstyresystemet og T34. Går og holder like godt som andre Cosworthmotorer, minst. Raskeste standardmotor med grønndyser jeg har sett. 201 M på 8,0 og 147 km/t, gjentatte ganger. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted August 26, 2006 Share Posted August 26, 2006 Det er pga det originale motorstyresystemet og den originale turboen. Vet om en som har T25 motor i en Sierra. Kjører originale Sierra L8 motorstyresystemet og T34. Går og holder like godt som andre Cosworthmotorer, minst. Raskeste standardmotor med grønndyser jeg har sett. 201 M på 8,0 og 147 km/t, gjentatte ganger.Fullt klar over at Ford motorstyringen og turboen stopper der ja. Men du vet kansje hva eksakte forskjeller er på topp på T25 og T34 Escort og du da...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted August 26, 2006 Share Posted August 26, 2006 Fullt klar over at Ford motorstyringen og turboen stopper der ja. Men du vet kansje hva eksakte forskjeller er på topp på T25 og T34 Escort og du da...? Larsern har en slik motor og sier følgende: Hello! Har small-turbo YBP motor ja, men som tidligere sagt så har jeg bl.a. datasprut og da blir det ikke så relevant i denne sammenhengen. Kan du skru selv eller har noen til å skru billig for deg, så kan 350hk passeres for ca.15 lapper (pluss evt eksosanlegg hvis du ikke allerede har det.) med en pent brukt turbo fra gamlere escort og ett sett dyser og MSnS (Megasquirt) datasprut. YBP motoren har den sterkeste blokka, men de siste utgavene har M6 bolter i lagerbukkene til kammene og begrenses da til ca.450hk da kammer/ventilfjærer mm må holdes på ett snilt nivå.Tidlige YBP har fremdeles M8 og begrenses til <600hk pga mindre gods inn til kjølekanaler, så portene kan ikke gjøres like store som på tidligere topper. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NyborgRacing Posted August 27, 2006 Author Share Posted August 27, 2006 Takker for alle svar.. dette er likevanskeli valg som før jeg la inn tråden så jeg har bestemt meg for å kjøpe den bilen jeg finner å jeg vil ha.. ikke kjøpe den første å den beste\verste... men heller vente å se å kjøpe den jeg virkeli for lyst på selv Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted August 27, 2006 Share Posted August 27, 2006 (edited) kjøp den bilen du kan trimme mest mulig (92-93mod), det er det som er morro med cosworth... hvis ikke kan du kjøpe deg en opel astra.. Edited August 27, 2006 by armani 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now