Guest Øyvind Tempel Posted August 20, 2006 Posted August 20, 2006 Hei Lurte på om det er noen som vet om man får godkjent 17 toms felger på biltilsynet uten papirer på dem?Jeg må ha 17 toms felger på fordi jeg har tarox bremsekitt ergo orginal felger går ikke på.Takker for svar
RH-Racing Posted August 20, 2006 Posted August 20, 2006 Er tarox-kitet ditt Tûv-godkjent da?Ang. felger kan du jo bare ringe importøren av felgene og spørre
M-ic Posted August 21, 2006 Posted August 21, 2006 Som nevnt, har du ikke papirer så tror jeg bremsene blir et større problem enn felgene. Hjul går som regel veldig greit så lenge de går innenfor skjermene og 5% regelen.
Cosworthking Posted August 21, 2006 Posted August 21, 2006 Er tarox-kitet ditt Tûv-godkjent da?Ang. felger kan du jo bare ringe importøren av felgene og spørre sykt asså... få problemer for at en har forbedret bilens bremse evne
JHS Posted August 22, 2006 Posted August 22, 2006 Er ikke Tarox bremsene dine 305mm da...? I såfall så er det plass til orginale Escort felger.
Escorteren Posted August 23, 2006 Posted August 23, 2006 da jeg skulle registrere escorten, skreiv han bare opp dimmen på felgen som orginal for bilen så jeg har 17" felg i vognkortet med 245/35 dekk på Ford Escort 1.8 si Ford Escort 2.0i 4x4 "Cosworth"
RH-Racing Posted August 23, 2006 Posted August 23, 2006 sykt asså... få problemer for at en har forbedret bilens bremse evne Helt enig Men vi bor jo i Norge ikke sant, og her er det mye som er rart Synes egentlig det er rart at ikke alle oppgraderingskit har tûv- godkjenning...Er jo sikrere å kjøre med større bremser!!!
351RS Posted August 23, 2006 Posted August 23, 2006 Som nevnt, har du ikke papirer så tror jeg bremsene blir et større problem enn felgene. Hjul går som regel veldig greit så lenge de går innenfor skjermene og 5% regelen.Enig her. Spiller inge rolle hvilke dimensjoner du har, bare du er innenfor reglene nevnt her. Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/
Eirik Vestre Posted August 23, 2006 Posted August 23, 2006 bremsene va der når du kjøpte bilen.. hadde eg prøvd meg på Ford Capri 3.0 BrattvågSpesialwww.haramgatebil.net
Bdt Posted August 23, 2006 Posted August 23, 2006 Trenger ikke papirer på felga,for noe tull.må bare dokumentere at du er innenfor 5 prosent el hva f... det er av org rulle diam.finn en nettside med dekkalkulator og print ut det.DET veit jeg fordi jeg har gjor det selv COS it`s WORTH it!
kh turbo Posted August 25, 2006 Posted August 25, 2006 De fleste oppgraderingsbremser har ikke støvhetter på stemplene i kalipperen og er derfor mye mer utsatt for korrosjon og kan sette seg fast, dette er en av grunnene til at det som oftest ikke er godkjenningspapirer på bremse oppgr. kit.Det skal fremvises godkjenningspapire på felger med annen dim./innpress en orginal, men når det er sagt så er det jo noen i biltilsynet som bruker sunn fornuft på jobb(heldigvis) 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
Guest Øyvind Tempel Posted August 28, 2006 Posted August 28, 2006 har vært på trangsynet nå og jeg fikk to mangler.Bremsene sa de ingenting på.Skifte nedre styrekule høyre fremme og så må jeg smøre alle bremsene mine for de henger.Regner med dette går som en drøm på etterkontrollen
cossie_storm Posted August 30, 2006 Posted August 30, 2006 grattis var ikke galt det der Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod
M-ic Posted August 31, 2006 Posted August 31, 2006 Ok, det var en EU-kontroll ja. Jeg trodde det var en enkeltgodkjenning. På eu-kontroll får du sjeldent problem med slike ting, fordi det er de færreste på trafikkstasjonene som vet hva som er forskjellen.
WingDude Posted August 31, 2006 Posted August 31, 2006 Skifte nedre styrekule høyre fremme og så må jeg smøre alle bremsene mine for de henger.Regner med dette går som en drøm på etterkontrollenEr vel snakk om indre eller ytre styreledd, ellers så må det være ei bærekule ?Når de hadde bilen din på bremsetesteren, hvordan foregikk det ? De hadde vel en slik 4-hjuls-bremsetester, eller testa de hvert enkelt hjul ? For tester de en og en aksel samtidig på en sierra/escort, så vet dem ikke hva de driver med, dette kan skade drivverket ! Meldingen om at bremsene dine henger på alle hjula skal du ta med en klype salt, det virker svært usannsynlig, spør dem om de vet hva de driver med.
Garnes Racing Posted August 31, 2006 Posted August 31, 2006 når de gjelder bremsetest av 4x4 så hadde jeg en stor krangel med BT,dem hadde null peiling på at dem ikke kunne ta testen på rullene sine.etter jeg ble rasende forbanna ga den gamle idioten seg:) TURBO POWER!!"! GeirRuneGarnes
WingDude Posted August 31, 2006 Posted August 31, 2006 Det er et vekjent fenomen det der med at BT folk ikke har snøring på 4x4 systemet til ford og bremsetester. Har en artig historie jeg jeg hørte i den sammenhengen.En av de som har bygd om flest cosworther i Norge hadde bilen til visning hos BT, det hadde nettopp begynt en dame på den lokale trafikkstasjonen, og hun var ikke klar over verken hvem vedkommende som var der (utenom navnet hans) eller hvordan det var med 4x4 systemet på en sierra og bremsetester, og hun trodde ikke på han da han forklarte henne hvordan det var, og at bilen ikke måtte kjøres i bremsetester på vanlig måte. Så hun ringte den lokale Ford-forhandleren og fikk snakke med verksmesteren der, der fikk hun opplyst både tlf.nr og navn til en som kunne forklare henne alt om hvordan dette var og hvorfor, hun blei temmelig lang i maska da hun oppdaget at navnet hun fikk opplyst var det samme som han som nettopp viste bilen der, og hun skal ha sagt noe slikt som, " det er visst han som er her det" - i en kanskje ikke alt for bråkjekk tone
Kverna Posted August 31, 2006 Posted August 31, 2006 Når vi er inne på det, hvordan skal denne testen gjennomføres ? Og hvorfor kan man ikke gjøre det på vanlig måte ? Min fotoblogg
Guest Øyvind Tempel Posted August 31, 2006 Posted August 31, 2006 (edited) bremsetesten ble tatt på en enkel rulle og jeg satt og tenkte på det der med 4x4 systemet mitt om dette var sundt?Dette var ikke en EU kontroll men en full godkjenningstime som tok meg 2 timer fordi det er en import bil som skal førstegangsgodkjennes.Men er da ikke noe problem med de små tinga jeg fikk så jeg må bare få tid til å skifte den ene bærearmen fremme og smørre alle kalliperene mine så går dette sikkert fint håper jeg :/ Edited August 31, 2006 by Øyvind Tempel
Guest Øyvind Tempel Posted August 31, 2006 Posted August 31, 2006 bremsetesten ble tatt på en enkel rulle og jeg satt og tenkte på det der med 4x4 systemet mitt om dette var syndt?Dette var ikke en EU kontroll men en full godkjenningstime som tok meg 2 timer fordi det er en import bil som skal førstegangsgodkjennes.Men er da ikke noe problem med de små tinga jeg fikk så jeg må bare få tid til å skifte den ene bærearmen fremme og smørre alle kalliperene mine så går dette sikkert fint håper jeg :/
Guest Alex_86 Posted August 31, 2006 Posted August 31, 2006 Det er et vekjent fenomen det der med at BT folk ikke har snøring på 4x4 systemet til ford og bremsetester. Har en artig historie jeg jeg hørte i den sammenhengen.En av de som har bygd om flest cosworther i Norge hadde bilen til visning hos BT, det hadde nettopp begynt en dame på den lokale trafikkstasjonen, og hun var ikke klar over verken hvem vedkommende som var der (utenom navnet hans) eller hvordan det var med 4x4 systemet på en sierra og bremsetester, og hun trodde ikke på han da han forklarte henne hvordan det var, og at bilen ikke måtte kjøres i bremsetester på vanlig måte. Så hun ringte den lokale Ford-forhandleren og fikk snakke med verksmesteren der, der fikk hun opplyst både tlf.nr og navn til en som kunne forklare henne alt om hvordan dette var og hvorfor, hun blei temmelig lang i maska da hun oppdaget at navnet hun fikk opplyst var det samme som han som nettopp viste bilen der, og hun skal ha sagt noe slikt som, " det er visst han som er her det" - i en kanskje ikke alt for bråkjekk tone det var meg hvis noen lurer...Roger rogersen, 39 år fra ytre senja
WingDude Posted August 31, 2006 Posted August 31, 2006 det var meg hvis noen lurer...Roger rogersen, 39 år fra ytre senjaHva mener du nå ???
Guest Alex_86 Posted September 1, 2006 Posted September 1, 2006 Hva mener du nå ??? hehe, nei bare en dårlig spøk glem den
sierracossie Posted September 1, 2006 Posted September 1, 2006 Når vi er inne på det, hvordan skal denne testen gjennomføres ? Og hvorfor kan man ikke gjøre det på vanlig måte ? Ja jeg vil også vite hvorfor man ikke kan bare ta en og en aksling av gangen på en bremsetest på en 4x4 cossie. 86 sierra cosworth
Kverna Posted September 1, 2006 Posted September 1, 2006 Det gjøres på en og en aksel ja. Trudde det var noe med at man ikke kunne ta begge akslene samtidig på 4x4 cosworth Min fotoblogg
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now