Velde Posted August 19, 2006 Share Posted August 19, 2006 (edited) Jeg kommer ikke til når jeg skal koble på denne oljeslangen under turboen: Noen forslag til hva jeg kan gjøre?demontering av noe? Edited August 19, 2006 by Velde Link to comment Share on other sites More sharing options...
WingDude Posted August 19, 2006 Share Posted August 19, 2006 Litt feil å poste i media-forumet men...., flytter den jeg Ser jo det er en cosworth, men skriv gjerne hvilken type osv, selv demonterer jeg aldri røret slik uten at turboen er av, nesten ikke mulig å komme til de der skruene, ville vurdert å demontere kompressor-huset. Hva slags verktøy bruker du da ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Velde Posted August 19, 2006 Author Share Posted August 19, 2006 Litt feil å poste i media-forumet men...., flytter den jeg Ser jo det er en cosworth, men skriv gjerne hvilken type osv, selv demonterer jeg aldri røret slik uten at turboen er av, nesten ikke mulig å komme til de der skruene, ville vurdert å demontere kompressor-huset. Hva slags verktøy bruker du da ? Den er grei 90mod cosworth 4x4. kjøpte bilen for en uke eller 2. Jeg visste det var en lekkasje der, men en dag mistet jeg oljetrykket helt. Så da jeg skulle se nærmere på det, hadde ytterste skruen løsnet av seg selv å den innerste manglet. Derfor røret er av nå. Til nå har jeg bare brukt ei lita skralle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted August 19, 2006 Share Posted August 19, 2006 fant ut da jeg bytta turbo at det var best å montere denne før jeg satte turbo'n på plass.... er enklest for deg å skru løs turbo for så å feste return .... 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Michal Posted August 19, 2006 Share Posted August 19, 2006 ser ut som en 4X4 sedan detta? jeg hadde ikke noe problem med å komme til der men en litt "lang" pipe (som kan vris vertikalt, altså rett ned) er vel kanskje 13 str??husker ikke helt, men hvis du jekker opp bilen og legger deg under burde det ikke være noen ting som hindrer deg men låsemutteren på aktuatoren din der løs da har kanskje ikke montert ferdig enda?.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janna Posted August 19, 2006 Share Posted August 19, 2006 Men skal du miste alt oljetrykk pga den lekkasjen da?Har røket slangen ned på blokk 2 ganger, lekker mye, men har jo oljetrykk for det om.Så lenge jeg har olje på motor sef Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
d-link Posted August 20, 2006 Share Posted August 20, 2006 Inn og ut på turbo utgjør stor forskjell. På inn-siden alt trykket ligger. Ryker slangen her forsvinner trykket, ofte helt. Retur er ikke like trykkbelastet, det mersom renner den i blokka derfor du ikke merket så mye til trykkfall tenker jeg [-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire [-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Velde Posted August 20, 2006 Author Share Posted August 20, 2006 4x4 sedan ja. Skal legge meg under bilen å prøve i morgen. Hvis det ikke går plukker jeg av turboen. Jeg mistet nesten all olja da det skjedde ja, så det er kanskje ikke rart jeg mistet trykket Den låsemutteren har jeg ikke lagt merke til en gang skal fikse det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted August 20, 2006 Share Posted August 20, 2006 fjern slange til intercooler, og luftfilter.ta av actuator og skru av kompressor huset (6 bolter) vær forsiktig med gummi pakningen som er på innsiden her.Pass også på bladene på turboen.Du må nok kanskje løsne på vannpipene inn til turboen også for å få av dette.Kjøp ny pakning og bruk gjengelim på boltene du skrur inn på retur pipa, sånn at det samme ikke skjer igjen. Du kan nok kanskje klare å få skrudd inn retur pipa uten å ta av kompressor huset men det er veeeeldig tungvint. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
Velde Posted August 22, 2006 Author Share Posted August 22, 2006 Takker for tipsa! Skal fikse d ihelga når jeg får tid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Velde Posted September 10, 2006 Author Share Posted September 10, 2006 Det tok lang tid før jeg gidda å begynne, men nå er problemet fiksa Men når jeg var av kompressor huset så jeg at bladene så helt voldtatte ut! Bøyde å noen hadde blitt kortere.Er dette vanlig på gamle turboer?Bør jeg bytte den ut? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Velde Posted September 12, 2006 Author Share Posted September 12, 2006 ingen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted September 12, 2006 Share Posted September 12, 2006 ta et bilde så vi får se...høres jo ut som turbon trenger en overhaling ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Velde Posted September 12, 2006 Author Share Posted September 12, 2006 ta et bilde så vi får se...høres jo ut som turbon trenger en overhaling ja Jeg skal ta et bilde i morgen tidlig så dere får se Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted September 13, 2006 Share Posted September 13, 2006 Det tok lang tid før jeg gidda å begynne, men nå er problemet fiksa Men når jeg var av kompressor huset så jeg at bladene så helt voldtatte ut! Bøyde å noen hadde blitt kortere.Er dette vanlig på gamle turboer?Bør jeg bytte den ut? For å være brutalt ærlig så er en turbo med kompressorblader som ser "helt voldtatte ut!" vrak og ett overhalingsobjekt. Turboen bør du absolutt bytte.Er redd du kan få andre problemer også da du nødvendigvis har kjørt ett stykke med svært lite olje før du faktisk gikk tom og mistet oljetrykket. Ikke mye til smøring av veivlagre m.v. under slike forhold. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Velde Posted September 13, 2006 Author Share Posted September 13, 2006 For å være brutalt ærlig så er en turbo med kompressorblader som ser "helt voldtatte ut!" vrak og ett overhalingsobjekt. Turboen bør du absolutt bytte.Er redd du kan få andre problemer også da du nødvendigvis har kjørt ett stykke med svært lite olje før du faktisk gikk tom og mistet oljetrykket. Ikke mye til smøring av veivlagre m.v. under slike forhold. Kjørte ikke lange strekningen med lite olje, så at det ble for lite smøring er jeg ikke redd for.Men bilen skal få seg ny turbo;) Det blir bare ikke med en gang pga en litt tom lommebok for tiden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zr50sl Posted October 19, 2006 Share Posted October 19, 2006 Ta vare på GO vogna du, å hold oss oppdatert med bilda hvordan d går,savna den biln der ja.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Velde Posted October 20, 2006 Author Share Posted October 20, 2006 Ta vare på GO vogna du, å hold oss oppdatert med bilda hvordan d går,savna den biln der ja.. Jeg skal ta vare på vogna. Skal passe på å legge ut bilder når jeg begynner å modifisere Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zr50sl Posted October 21, 2006 Share Posted October 21, 2006 (edited) Jeg skal ta vare på vogna. Skal passe på å legge ut bilder når jeg begynner å modifisere sku bare vist hvor mange tima som er brukt på biln di åra forrige eier(rscosworth) har brukt, å maaange av di timan har jeg vært med for å si d sånn take good care Hehe ser at lamdasonden fremdeles er utkopla hehe Edited October 21, 2006 by zr50sl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now