Jump to content

Oljeslange


Velde

Recommended Posts

Litt feil å poste i media-forumet men...., flytter den jeg ;)

 

Ser jo det er en cosworth, men skriv gjerne hvilken type osv, selv demonterer jeg aldri røret slik uten at turboen er av, nesten ikke mulig å komme til de der skruene, ville vurdert å demontere kompressor-huset. Hva slags verktøy bruker du da ?

Link to comment
Share on other sites

Litt feil å poste i media-forumet men...., flytter den jeg ;)

 

Ser jo det er en cosworth, men skriv gjerne hvilken type osv, selv demonterer jeg aldri røret slik uten at turboen er av, nesten ikke mulig å komme til de der skruene, ville vurdert å demontere kompressor-huset. Hva slags verktøy bruker du da ?

 

Den er grei :) 90mod cosworth 4x4. kjøpte bilen for en uke eller 2. Jeg visste det var en lekkasje der, men en dag mistet jeg oljetrykket helt. Så da jeg skulle se nærmere på det, hadde ytterste skruen løsnet av seg selv å den innerste manglet. Derfor røret er av nå. Til nå har jeg bare brukt ei lita skralle.

Link to comment
Share on other sites

fant ut da jeg bytta turbo at det var best å montere denne før jeg satte turbo'n på plass....

 

er enklest for deg å skru løs turbo for så å feste return ....

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Guest Michal

ser ut som en 4X4 sedan detta? jeg hadde ikke noe problem med å komme til der men en litt "lang" pipe (som kan vris vertikalt, altså rett ned) er vel kanskje 13 str??husker ikke helt, men hvis du jekker opp bilen og legger deg under burde det ikke være noen ting som hindrer deg :blink:

 

men låsemutteren på aktuatoren din der løs da :huh: har kanskje ikke montert ferdig enda?..

Link to comment
Share on other sites

Inn og ut på turbo utgjør stor forskjell. På inn-siden alt trykket ligger. Ryker slangen her forsvinner trykket, ofte helt. Retur er ikke like trykkbelastet, det mersom renner den i blokka derfor du ikke merket så mye til trykkfall tenker jeg :)

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Link to comment
Share on other sites

4x4 sedan ja. Skal legge meg under bilen å prøve i morgen. Hvis det ikke går plukker jeg av turboen. Jeg mistet nesten all olja da det skjedde ja, så det er kanskje ikke rart jeg mistet trykket :( Den låsemutteren har jeg ikke lagt merke til en gang :blush: skal fikse det.

Link to comment
Share on other sites

fjern slange til intercooler, og luftfilter.

ta av actuator og skru av kompressor huset (6 bolter) vær forsiktig

med gummi pakningen som er på innsiden her.

Pass også på bladene på turboen.

Du må nok kanskje løsne på vannpipene inn til turboen også for å få av dette.

Kjøp ny pakning og bruk gjengelim på boltene du skrur inn på retur pipa, sånn at det samme ikke skjer igjen.

 

Du kan nok kanskje klare å få skrudd inn retur pipa uten å ta av kompressor huset men det er veeeeldig tungvint.

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Det tok lang tid før jeg gidda å begynne, men nå er problemet fiksa :) Men når jeg var av kompressor huset så jeg at bladene så helt voldtatte ut! :( Bøyde å noen hadde blitt kortere.

Er dette vanlig på gamle turboer?

Bør jeg bytte den ut?

Link to comment
Share on other sites

Det tok lang tid før jeg gidda å begynne, men nå er problemet fiksa :) Men når jeg var av kompressor huset så jeg at bladene så helt voldtatte ut! :( Bøyde å noen hadde blitt kortere.

Er dette vanlig på gamle turboer?

Bør jeg bytte den ut?

 

For å være brutalt ærlig så er en turbo med kompressorblader som ser "helt voldtatte ut!" vrak og ett overhalingsobjekt. Turboen bør du absolutt bytte.

Er redd du kan få andre problemer også da du nødvendigvis har kjørt ett stykke med svært lite olje før du faktisk gikk tom og mistet oljetrykket. Ikke mye til smøring av veivlagre m.v. under slike forhold.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

For å være brutalt ærlig så er en turbo med kompressorblader som ser "helt voldtatte ut!" vrak og ett overhalingsobjekt. Turboen bør du absolutt bytte.

Er redd du kan få andre problemer også da du nødvendigvis har kjørt ett stykke med svært lite olje før du faktisk gikk tom og mistet oljetrykket. Ikke mye til smøring av veivlagre m.v. under slike forhold.

 

Kjørte ikke lange strekningen med lite olje, så at det ble for lite smøring er jeg ikke redd for.

Men bilen skal få seg ny turbo;) Det blir bare ikke med en gang pga en litt tom lommebok for tiden :P

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Jeg skal ta vare på vogna. :D Skal passe på å legge ut bilder når jeg begynner å modifisere ;)

 

 

sku bare vist hvor mange tima som er brukt på biln di åra forrige eier(rscosworth) har brukt, å maaange av di timan har jeg vært med for å si d sånn :D take good care :D

 

Hehe ser at lamdasonden fremdeles er utkopla :P hehe

Edited by zr50sl
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...