Jump to content

(Cosworthbremser på vanlig Sierra?)

Peder`n

Recommended Posts

Skal ut og mekke litt drivverk nå...og gidder ikke søke :D (Ærlig hvertfall!?)

Hvordan var det å få cosworth bremsene til å passe på vanlig sierra?... All hjelp mottas med STOR takknemlighet...jenter kan få en suss :blush:

Peder

Så hvis jeg går til annskaffelse av hele sulamitten bak og alt frem til girkassa....(nav, kalippere, drivaksler, diff, mellomaksel, og travers, bærebruer) så er jeg "i mål " bak? :)

Og forran må jeg ha kalippere og nav? :huh:

Peder

Guest Ford Gnomen

Foran trenger du spindel for å få på calipern, eller helst komplett fjørbein, men husk å sjekk om innfestinga for bærekule er lik, visst ikke må du ha bærearmer og...

Bak mener jeg du klarer deg med nav, husker ikke om drivakslene passa.

Men utrolig hva en får til med vinkelsliper og sveis...

Guest zr50sl

eller så prøva du å bruk org akslinger men montere selve hjullagernavet fra cosworth, er vel ingen som har prøvd d til nå

eller så prøva du å bruk org akslinger men montere selve hjullagernavet fra cosworth, er vel ingen som har prøvd d til nå

det er fint å bytte til cosworth akslingene...og diff....for da får jeg brems i diffen...og da oppfører slea mi seg GANSKE anderledes på vinterføre skulle jeg tro... Så slik jeg ser det er det vel derfor ikke så mange har beholdt org. akslingene ved et slikt bytte....

Peder

Fant jo ut hva som skjedde med drivet på st.vogna....det var rillene(reifene) i den braketten som felgen srus fast i som var runda....

skal prøve å legge ut en liten filmsnutt....men det blir så veldig hakkete!?..noen som kan fortelle meg hvordan jeg gjør dette?...for jeg gjør sikkert noe feil....

Peder

Guest rask-drosje

Slutt og kødde med Peder`n. Er enkelt og få cossi bremser til og passe på sierra da!

Foran bruker du "wd cossi calipere og skiver og modder navene litt . Skal se om jeg finner linken til hvordan det gjøres .

Bak finnes det en brakket som du må ha for og kunne bruke cossi/scorpio kalipere og der kan du velge mellom vanlige skiver og ventilerte. Hvis du skal ha den rimeligste bruker du ikke ventilerte skiver og får tak i calipere på skroten. :D

Edited by rask-drosje

Guest Alex_86

har kalippere bak... tror dette er sierra kalippere, kom med kittet fra burton..til caben bak.. men det er 2 forskjellige da :)

er det 2wd skiver/bremser du vil have eller 4x4 bremser ?? 4x4 er nemmest/billigst

Slutt og kødde med Peder`n. Er enkelt og få cossi bremser til og passe på sierra da!

Foran bruker du "wd cossi calipere og skiver og modder navene litt . Skal se om jeg finner linken til hvordan det gjøres .

Bak finnes det en brakket som du må ha for og kunne bruke cossi/scorpio kalipere og der kan du velge mellom vanlige skiver og ventilerte. Hvis du skal ha den rimeligste bruker du ikke ventilerte skiver og får tak i calipere på skroten. :D

Er det noen som kødder med meg her :unsure: :( ...Ikke bra.... :lol:

Uansett....tror jeg :unsure: ...blir det 2wd bremser forran....og 4x4 bremser bak....og drivverk fra 4wd fra og med mellomaksel og resten bakover....og 2wd forstilling....blir sikkert bra...til det motsatte er bevist.... B)

Peder

Guest Michal

org bremsene på sierra sedan doch SUGER!! orginalt da :D noe man kan gjøre med de for at de skal funke bedre? skivebrems forran og bak har jeg men trenger at de funker bedre.

NB: ja cosworth bremser funker men er det NOE man kan gjøre med org bremsene på sierra?

org bremsene på sierra sedan doch SUGER!! orginalt da :D noe man kan gjøre med de for at de skal funke bedre? skivebrems forran og bak har jeg men trenger at de funker bedre.

NB: ja cosworth bremser funker men er det NOE man kan gjøre med org bremsene på sierra?

green stuff klosser

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Guest zr50sl

kommer an på om du har 240 mm skiver forran eller 260 mm, har du 240 mm så bytter du over til 260mm,ska du ha dem så må du ha caliperan oxo ellers er alt BOLT on, eller du kan gå for cosworth bremser

Foran trenger du spindel for å få på calipern, eller helst komplett fjørbein, men husk å sjekk om innfestinga for bærekule er lik, visst ikke må du ha bærearmer og...

Bak mener jeg du klarer deg med nav, husker ikke om drivakslene passa.

Men utrolig hva en får til med vinkelsliper og sveis...

Heh, nå tror jeg du roter litt!

På min stasj var d bolt on med Cossie frambremser...

Var det ikke sånn at noen st.vogner kom med skivebremser rundbaut...mens bl.a.min er med tromler bak.... Kanskje de med skivebremser er anderledes innfestet...aner ikke...

Uansett...er ikke lenge til jeg finner ut... :)

Peder