Peder`n Posted August 18, 2006 Share Posted August 18, 2006 Skal ut og mekke litt drivverk nå...og gidder ikke søke (Ærlig hvertfall!?) Hvordan var det å få cosworth bremsene til å passe på vanlig sierra?... All hjelp mottas med STOR takknemlighet...jenter kan få en suss Peder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted August 18, 2006 Share Posted August 18, 2006 Du trenger nav og muligens støtdempere forran og bak trenger du nav og drivaksler eller var det hele bæreburene Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder`n Posted August 18, 2006 Author Share Posted August 18, 2006 Så hvis jeg går til annskaffelse av hele sulamitten bak og alt frem til girkassa....(nav, kalippere, drivaksler, diff, mellomaksel, og travers, bærebruer) så er jeg "i mål " bak? Og forran må jeg ha kalippere og nav? Peder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ford Gnomen Posted August 20, 2006 Share Posted August 20, 2006 Foran trenger du spindel for å få på calipern, eller helst komplett fjørbein, men husk å sjekk om innfestinga for bærekule er lik, visst ikke må du ha bærearmer og... Bak mener jeg du klarer deg med nav, husker ikke om drivakslene passa. Men utrolig hva en får til med vinkelsliper og sveis... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted August 20, 2006 Share Posted August 20, 2006 Og forran må jeg ha kalippere og nav? Peder stemmer det ja, for det har jeg kjøpt nå og det passer Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder`n Posted August 20, 2006 Author Share Posted August 20, 2006 stemmer det ja, for det har jeg kjøpt nå og det passer Cool....Da skal det passe hos meg også.... Er det nok med navet bak...så MÅ jeg jo klare det hvis alt jeg nevnte byttes ut... Peder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford Stv Posted August 20, 2006 Share Posted August 20, 2006 Må bytte bærebruer bak! Sjefs surregjøk med 100 baller i lufta og ingen i buksa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zr50sl Posted August 20, 2006 Share Posted August 20, 2006 eller så prøva du å bruk org akslinger men montere selve hjullagernavet fra cosworth, er vel ingen som har prøvd d til nå Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder`n Posted August 20, 2006 Author Share Posted August 20, 2006 eller så prøva du å bruk org akslinger men montere selve hjullagernavet fra cosworth, er vel ingen som har prøvd d til nå det er fint å bytte til cosworth akslingene...og diff....for da får jeg brems i diffen...og da oppfører slea mi seg GANSKE anderledes på vinterføre skulle jeg tro... Så slik jeg ser det er det vel derfor ikke så mange har beholdt org. akslingene ved et slikt bytte.... Peder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder`n Posted August 20, 2006 Author Share Posted August 20, 2006 Må bytte bærebruer bak! Ja...det er i planen... Peder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder`n Posted August 20, 2006 Author Share Posted August 20, 2006 Fant jo ut hva som skjedde med drivet på st.vogna....det var rillene(reifene) i den braketten som felgen srus fast i som var runda....skal prøve å legge ut en liten filmsnutt....men det blir så veldig hakkete!?..noen som kan fortelle meg hvordan jeg gjør dette?...for jeg gjør sikkert noe feil.... Peder Link to comment Share on other sites More sharing options...
møffe Posted August 26, 2006 Share Posted August 26, 2006 er det 2wd skiver/bremser du vil have eller 4x4 bremser ?? 4x4 er nemmest/billigst Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rask-drosje Posted August 26, 2006 Share Posted August 26, 2006 (edited) Slutt og kødde med Peder`n. Er enkelt og få cossi bremser til og passe på sierra da! Foran bruker du "wd cossi calipere og skiver og modder navene litt . Skal se om jeg finner linken til hvordan det gjøres .Bak finnes det en brakket som du må ha for og kunne bruke cossi/scorpio kalipere og der kan du velge mellom vanlige skiver og ventilerte. Hvis du skal ha den rimeligste bruker du ikke ventilerte skiver og får tak i calipere på skroten. Edited August 26, 2006 by rask-drosje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Alex_86 Posted August 26, 2006 Share Posted August 26, 2006 har kalippere bak... tror dette er sierra kalippere, kom med kittet fra burton..til caben bak.. men det er 2 forskjellige da Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder`n Posted August 26, 2006 Author Share Posted August 26, 2006 er det 2wd skiver/bremser du vil have eller 4x4 bremser ?? 4x4 er nemmest/billigst Slutt og kødde med Peder`n. Er enkelt og få cossi bremser til og passe på sierra da! Foran bruker du "wd cossi calipere og skiver og modder navene litt . Skal se om jeg finner linken til hvordan det gjøres .Bak finnes det en brakket som du må ha for og kunne bruke cossi/scorpio kalipere og der kan du velge mellom vanlige skiver og ventilerte. Hvis du skal ha den rimeligste bruker du ikke ventilerte skiver og får tak i calipere på skroten. Er det noen som kødder med meg her ...Ikke bra.... Uansett....tror jeg ...blir det 2wd bremser forran....og 4x4 bremser bak....og drivverk fra 4wd fra og med mellomaksel og resten bakover....og 2wd forstilling....blir sikkert bra...til det motsatte er bevist.... Peder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder`n Posted August 26, 2006 Author Share Posted August 26, 2006 Nå rota jeg....4wd bremser forran også.... Peder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Michal Posted August 27, 2006 Share Posted August 27, 2006 org bremsene på sierra sedan doch SUGER!! orginalt da noe man kan gjøre med de for at de skal funke bedre? skivebrems forran og bak har jeg men trenger at de funker bedre. NB: ja cosworth bremser funker men er det NOE man kan gjøre med org bremsene på sierra? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted August 28, 2006 Share Posted August 28, 2006 org bremsene på sierra sedan doch SUGER!! orginalt da noe man kan gjøre med de for at de skal funke bedre? skivebrems forran og bak har jeg men trenger at de funker bedre. NB: ja cosworth bremser funker men er det NOE man kan gjøre med org bremsene på sierra?green stuff klosser Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zr50sl Posted August 29, 2006 Share Posted August 29, 2006 kommer an på om du har 240 mm skiver forran eller 260 mm, har du 240 mm så bytter du over til 260mm,ska du ha dem så må du ha caliperan oxo ellers er alt BOLT on, eller du kan gå for cosworth bremser Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fezworth Posted August 29, 2006 Share Posted August 29, 2006 Foran trenger du spindel for å få på calipern, eller helst komplett fjørbein, men husk å sjekk om innfestinga for bærekule er lik, visst ikke må du ha bærearmer og... Bak mener jeg du klarer deg med nav, husker ikke om drivakslene passa. Men utrolig hva en får til med vinkelsliper og sveis... Heh, nå tror jeg du roter litt! På min stasj var d bolt on med Cossie frambremser... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder`n Posted August 29, 2006 Author Share Posted August 29, 2006 Var det ikke sånn at noen st.vogner kom med skivebremser rundbaut...mens bl.a.min er med tromler bak.... Kanskje de med skivebremser er anderledes innfestet...aner ikke... Uansett...er ikke lenge til jeg finner ut... Peder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford Stv Posted August 29, 2006 Share Posted August 29, 2006 jeg har jo bakstilling fra en 2.9 stv med samma bremsene bak som på 2wd cossie.. Eneste jeg ser er forskjellen er bærebruene. Plass til større aksler.. Sjefs surregjøk med 100 baller i lufta og ingen i buksa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts