Guest queenyman Posted August 16, 2006 Share Posted August 16, 2006 No har eg funnet ut at eg trur eg skal kjøpe meg ein ny escort istedet for å beholde ein eg har fått og fikse den. Den gamle escorten min som eg har på bildet mitt er rusta i hjulbuen og i kanalane og den har 120hk og den har eg fått gratis, men den nye kostar 8000 ny lakka i fjord og 70 hk, samtidig som det er nesten ikkje noko rust, men dne ligger heilt nede i vest-agder og eg i sogn og fjordane. kva burde eg helst gjer, har litt lyst å fikse den eg har, men masse arbeid og så den nye er ****** digg og. gamle escorten på profil bilde og nye som vedlegg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
d-link Posted August 16, 2006 Share Posted August 16, 2006 8000 er billig for en nylakka Escort. Stor sjanse for at det er mye rust i bærende/skjult under bilen. Men hvis den ikke er det så kjøp den og bytt over motor etc. fra den du har og send den på huggern [-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire [-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robox Posted August 16, 2006 Share Posted August 16, 2006 se litt på kilometerstanden og hvor den har tilbrakt livet.. er det en bil som har gått i oslo med 300000 på telleren så kan du tro den er rustfri.. er selgeren noen du kjenner? litt å tenke på før du eventuelt kjører den turen.. jeg personlig ville klart sveist den gamle bilen, såfremt alt annet er i orden, men det er jo meg da.. har byttet hele gulvet og kanaler og skjermer osv på min så der ser du.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest queenyman Posted August 17, 2006 Share Posted August 17, 2006 kjenner ikkje typen, men skal ned å se på bilen før eg kjøper den så, ska skjekke kanalene for rust og skrape litt:D Motoren ska eg bytte uansett trur eg siden den berre er 70 hk i. Fordi den gamle escorten er så ihjelrusta at det ikkje går an. her er bildet av gamle escorten: Link to comment Share on other sites More sharing options...
TJ_RS_Turbo Posted August 17, 2006 Share Posted August 17, 2006 den kanalen der ser jo strøken ut. Den en orginalt skal sette jekken men ikke burde sette den er jo helt. Fram med vinkelsliper og pusse papir og puss ned rusta, mal med noe rust-grunning. Sprøt kanalene innvendig med noe tynn olje. Og den bilen der holder sikkert 4 år til. Den nye er sikkert mye mer anngrepet i og med den har vært pussa på og omlakkert. Er det 1.6 liter du har? 86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted August 17, 2006 Share Posted August 17, 2006 har vel xr3i kan jeg tenke meg siden han har 120 hk Link to comment Share on other sites More sharing options...
TJ_RS_Turbo Posted August 17, 2006 Share Posted August 17, 2006 Nåjah.. Xr3i kom vel ikke med mer enn 105 med mfi og 109 med efi og catalysator. 86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted August 17, 2006 Share Posted August 17, 2006 veit ikke jeg men litt rart på en mk4 å få 120 hk ekke noen som hadde det orginalt det nærmeste er rsturbo me 134 el 136 hk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robox Posted August 17, 2006 Share Posted August 17, 2006 har dere ikke hørt om trimming før gutter? hehe 132 i rst forresten.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders_K Posted August 17, 2006 Share Posted August 17, 2006 (edited) Sjekk nøye for rust før du kjøper.. Kan være bra i karosseriet og at det er noe annet som gjør at den blir solgt billig.... Edited August 17, 2006 by RedEscy 01 Mondeo mk3 stv 97 VW ventoX07 Opel Zafira OPC x96 Mondeo mk2 sedan 2.0 Ghia, Bergens første registrerte faktisk! R.I.P.x96 Mondeo mk1 5-dørs 2.0 GLX solgtx96 Mondeo mk1 5-dørs 2.0 Air, blåst motor, vraket.. x92 Sierra sedan Cossie Replica Solgtx93 escort 1,8. solgt R.I.P. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted August 17, 2006 Share Posted August 17, 2006 Er grunn til å være skeptisk til en gammel escort som er nylakka..Men for all del du kan være heldig og kjøpe en rustfri bil, MEN sjekk den nøye for rust under Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
TJ_RS_Turbo Posted August 17, 2006 Share Posted August 17, 2006 har dere ikke hørt om trimming før gutter? hehe 132 i rst forresten.. Hehe. er vel ikke mange rster som går med 0.5 i lade trykk. Var forresten den med 70 hk jeg lurte på om var en 1.6 liter.... begynner å bli så mange nye og gamle bil er her at jeg vet ikke hva som er hva. Men kanalen på det nederste bildet er ihvertfall ikke noe stort problem. 86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted August 17, 2006 Share Posted August 17, 2006 1,4 tenker jeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
TJ_RS_Turbo Posted August 17, 2006 Share Posted August 17, 2006 Mener 1.6 literen også ble levert med 70 hk, pga en elendig gasser fra ford. De med to ports weber hadde 90 hk. Den typen har jeg hatt og den syns jeg gikk bra, så lenge den gikk på høye turtall. Mener det ikke er noen forskjell annet en gasseren på de to motorene. Er ventilerte skiver på 90 hesteren da.. og ikke på 70 hesteren. 86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest queenyman Posted August 17, 2006 Share Posted August 17, 2006 (edited) Eg har ein 1,6 liters ja, men kanalene er ikkje det største problemet på bilen då, det er hjulbuen.Det er ein del jobb der med hjulbuen og då må eg skaffe meg sveise apparat og kutte av der og sveise på nytt, men det kan jo ikkje eg, er det dyrt å få gjort på verksted?Men har tenkt å ha brede kit på bak så då kan eg vel eigentleg berre slipe av den verste rusten på hjulbuen og så få kitten utapå der igjen eller ka? HER ER BILDE AV skaden: Edited August 17, 2006 by queenyman Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted August 17, 2006 Share Posted August 17, 2006 di selger jo disse på www.veng.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest queenyman Posted August 17, 2006 Share Posted August 17, 2006 takker, då stikker eg innpå der og ser om eg finner det eg skal ha, men veit du om dei selger berre den ytterste delen, eller heile plate bak der? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted August 17, 2006 Share Posted August 17, 2006 fant di i den demo katalogen kanksje du skal ringe til di å høre får sikkerhetskyld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robox Posted August 17, 2006 Share Posted August 17, 2006 de selger både bare inner og ytterbue(som du trenger) og hele siden.. koster ikke stort for nye buer og kanaler, men kan du sveise blir det billigere å kjøpe et sveiseapparat og gjøre jobben selv, eventuelt få noen du kjenner til å gjøre det.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Proxi Posted August 17, 2006 Share Posted August 17, 2006 Går rimelig greit å gjøre et kupp. Betalte 8000kr for min Escort. Gått 118 000km med servicehefte og alt. 87mod 1.6CL. UTEN rust, fin i lakk og interiør. Men den hvite så jo dritfin ut da! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest queenyman Posted August 18, 2006 Share Posted August 18, 2006 men vist eg hadde gjort alt oforarbeidet sjøl og bestilt delene ville det lønt seg å få eit verksted til å sveise det på for meg enn at eg skulle ha kjøpt nytt sveiseapparat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted August 18, 2006 Share Posted August 18, 2006 hadde kjøpt den hvite jeg etter en naf test så klart vis du ikke er sikker Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest queenyman Posted August 18, 2006 Share Posted August 18, 2006 men no har det seg sånn etter tid så har mamma sagt at eg ikkje får kjøpe den fordi det er for langt ned den er, så då blir det dne eg har, og så får eg jobba litt på denna då Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robox Posted August 18, 2006 Share Posted August 18, 2006 høres bra ut.. hehe kommer nok til å koste endel å få byttet dette "profft", snakker nok om rundt 7000, kommer seff an på hvem som gjør det da.. fikk pris rundt det på en annen escort jeg hadde en gang i tiden.. kan du sveise? dette er tross alt bærende konstruksjon(kanalene) og det bør helst gjøres ordentlig.. hvis du ikke kan dette selv går det jo an å få noen til å gjøre det svart.. vet du ikke nøyaktig hva du driver med når det gjelder forarbeid kan det faktisk bli dyrere å prøve å gjøre det selv.. har du sjekket gulvet på den bilen din skikkelig? kjedelig å gjøre all den jobben bare for å finne ut at gulvet må byttes også.. har du ikke gjort det så jekk opp bilen og ta med et skrujern og pirk litt her og der.. kan være lurt og kjøpe en boks tectyl også så du får tettet igjen der du pirker etterpå.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest queenyman Posted August 18, 2006 Share Posted August 18, 2006 var det 7000kr for å bytte ut hjulbuen? kanalene ska eg ikkje bytte ut trur eg, dei ska eg berre pusse ned og legge på beskyttelse og olje dei, men det er hjulbuen eg må fikse. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now