PukkelRygg Posted August 18, 2006 Share Posted August 18, 2006 (edited) Prøvde ikke Jens-chip med dysemod. Med Jens-chip hadde jeg 12,0:1 ved full gass, 1,7 i ladetrykk med T3/T04E turbo. Akkurat det var bra.Men på normalt kjør lå den på 11,5-12,0:1, og helt nede på 11:1 på tomgang. Prøvde å justere ned CO%, men når jeg fikk den ned på rundt 4,0 gikk HC opp og motoren begynte å gå ujevnt. Bilen ble helt ukjørbar. Co% ligger på 0,9 på tomgang, 1,5 ved 2000 omdr uten belastning. Ved jevnt kjør ligger blandinga på 14,7:1 spikret, fungerer meget bra. På full gass er blandinga litt for fet, men jeg kjører originalturbo inntil videre da den store tok kvelden. Får vel ta meg råd til ny Garrett T3/T04E til neste måned... Geir. mao. så skulle det vært tatt av "en del" bensin ved lav-belastning/turtall på den chip'en;-) Edited August 18, 2006 by PukkelRygg Escort MK1 Broadspeed Escort MK1 Cosworth 609hk Escort MK1 RS1600(BDA) LHD Orginal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now