kikk0 Posted August 15, 2006 Posted August 15, 2006 skal kjøpe meg tig aparat, lurer derfor på anbefalinger og erfaringer ved forskjelligt utstyr, har sett ein del billige apparater på ebay. plasmakutter og tig i eit aparat til ganske gunstig pris, men navn som mega toolz osv seier meg at kvaliteten KAN vere så som så.. er ute etter eit skikkeleg apparat når eg først skal handle, har lyst på ac/dc aparat, men regner med det koster skjorta og bilen. aparatet å vere 1 fas.har lurt litt på esab og / eller kemppi sine, men veit ikkje kva som er bra / mindre bra osv..hvilke funksjoner BØR og MÅ eg ha på aparatet?aparatet skal hovedsakeleg brukes til å sveise rustfrie manifolder og på bil. kan det lønne seg å kjøpe på f.eks ebay? dei har jo også esab aparater der til ganske gunstig pris.. setter pris på anbefalinger og erfaringer
kikk0 Posted August 15, 2006 Author Posted August 15, 2006 hva med for eksempel denne?:http://cgi.ebay.com/20-200Amp-Inverter-Tig...1QQcmdZViewItem
tuszi Posted August 15, 2006 Posted August 15, 2006 virker bra den der, eneste som kunne vært der er en reguleringspedal så du regulerer hvor mye spenning du skal bruke med beinet. men ellers så det ganske bra ut
Cossie Nisse Posted August 15, 2006 Posted August 15, 2006 http://www.scandtig.se/6.html Om denne er bra vet jeg ikke men ganske billig for AC/DC tig.
Guest Ford Gnomen Posted August 20, 2006 Posted August 20, 2006 Skal ikke du sveise alu. trenger du ikke AC og da er prisen ganske grei.10-15K for greit Esab eller Kemppi app.Fronius har gode app., men er litt mer ukurant merke her i Norge.Så kjøp ett merke du får deler og utstyr til der du bor.Tid blir en avhengig av...
Guest Marius Posted August 23, 2006 Posted August 23, 2006 på jobb har vi endel av di eldre modellen av fronius apparatene. di rød med hvit front.kan sveise tig å pinner pådem.di er vanlgi stikkontakt på å sveiser lett over 200 ampeer på det. er bra det itl å være 1 fas.lett å ta under armen å veldig hending å bra apparat. får sikkert di billig brukt .
SierraCL Posted August 26, 2006 Posted August 26, 2006 Veit ikke om det er aktuelt, men kan sveise aluminium og hvitt stål med halvautomat også, hvis det skulle vise seg å bli for dyrt med tig. Bytte til aluminiumstråd og gass til rein Argon. Bare et tips
Recommended Posts