Tombra Posted August 14, 2006 Posted August 14, 2006 Som Tracid sier....Og gode dekk. Vil egentlig annbefale 16" til sportslig kjøring. Har 17" 205/40 selv, det ser fett ut, og er greit å kjøre med, men 16" er nok det ideele vil jeg tro. Er som en annen verden å kjøre med orginale 15" felger på min hvertfall. 4-hjulskontroll er også et must. Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD
Escort-mekkern Posted August 14, 2006 Author Posted August 14, 2006 Jeg har en RS Turbo som snart burde være klar for veien... Nå har jeg sett at alle snakker om MASSE hester osv...men det hjelper svært lite om man ikke klarer å få dette til å plante seg best mulig og ungå hjulspinn..... I mitt tilfelle har jeg ikke klart å oppdrive noen LSD kasse som mange snakker varmt om..så dette skal da hjelpe noe... Men jeg har nye powerflex foringer, gule koni, og B & G 40 mm senkefjerer....hva bør jeg gjøre for å få kraften best mulig forflyttet? Og dekk er jo selvfølgelig veldig viktig..Der tar jeg også gjerne imot tips...tenker jeg skal kjøpe noen "17 med brukenes dekk...jeg har ikke tenkt å kaste dem bort på "burning" anyway. Men jeg tenker litt på hvor utrolig lett bilen er og det er ikke akkurat en optimal kjøremaskin... Alle tips taes imot med takk da det står en liten 1,6 i bilen nå men det vil komme en noe oppgradert motor i om ikke så alt for lenge...bilen skal bare kjøres inn med den 1,6 `en. -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.
Guest Tracid Posted August 14, 2006 Posted August 14, 2006 Stivere fjæring bak enn foran, og bilen bør være lavere foran enn bak.
hår ball Posted August 22, 2006 Posted August 22, 2006 justerbare TCA`s er heller ikke bak mål... men skall mann slå ordentlig på stortromma så er serie 1 turbo forstillinga MYEMYE bedre enn den shabbye s2 stillinga... Så finner du ei s1 stilling, slå til!
Guest Tracid Posted August 22, 2006 Posted August 22, 2006 Jeg har justerbare TCA, og det er et must! Kan noen fortelle meg forskjell på s1 og s2 forstilling?
TJ_RS_Turbo Posted August 22, 2006 Posted August 22, 2006 wheely bars hjelper nok det og!!! spørs hva bt sier. 86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.
Guest Alex_86 Posted August 22, 2006 Posted August 22, 2006 justerbare TCA`s er heller ikke bak mål... men skall mann slå ordentlig på stortromma så er serie 1 turbo forstillinga MYEMYE bedre enn den shabbye s2 stillinga... Så finner du ei s1 stilling, slå til! weee
alibaba Posted August 22, 2006 Posted August 22, 2006 Da trenger du girkasse fra en mk3 escort. x - RS Turbo S2
Guest Alex_86 Posted August 22, 2006 Posted August 22, 2006 neigjør nok ikke det serru hvertfall ikke på motorsport forstillingen min!!
alibaba Posted August 22, 2006 Posted August 22, 2006 Skal du bruke S1 forstilling trenger man mk3 girkasse fordi girkassefestene er forskjellige. x - RS Turbo S2
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now