Jump to content

Recommended Posts

Posted

Som Tracid sier....

Og gode dekk. Vil egentlig annbefale 16" til sportslig kjøring. Har 17" 205/40 selv, det ser fett ut, og er greit å kjøre med, men 16" er nok det ideele vil jeg tro. Er som en annen verden å kjøre med orginale 15" felger på min hvertfall.

 

4-hjulskontroll er også et must.

Escort RS Turbo

Mondeo 4x4

Capri MK3 GT4

Pajero 4x4

Dynapac F141 6WD

Posted

Jeg har en RS Turbo som snart burde være klar for veien...

 

Nå har jeg sett at alle snakker om MASSE hester osv...men det hjelper svært lite om man ikke klarer å få dette til å plante seg best mulig og ungå hjulspinn.....

 

I mitt tilfelle har jeg ikke klart å oppdrive noen LSD kasse som mange snakker varmt om..så dette skal da hjelpe noe...

 

Men jeg har nye powerflex foringer, gule koni, og B & G 40 mm senkefjerer....hva bør jeg gjøre for å få kraften best mulig forflyttet?

 

Og dekk er jo selvfølgelig veldig viktig..Der tar jeg også gjerne imot tips...tenker jeg skal kjøpe noen "17 med brukenes dekk...jeg har ikke tenkt å kaste dem bort på "burning" anyway.

 

Men jeg tenker litt på hvor utrolig lett bilen er og det er ikke akkurat en optimal kjøremaskin...

 

 

Alle tips taes imot med takk da det står en liten 1,6 i bilen nå men det vil komme en noe oppgradert motor i om ikke så alt for lenge...bilen skal bare kjøres inn med den 1,6 `en. :)

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Guest Tracid
Posted

Stivere fjæring bak enn foran, og bilen bør være lavere foran enn bak.

  • 2 weeks later...
Posted

justerbare TCA`s er heller ikke bak mål...

 

men skall mann slå ordentlig på stortromma så er serie 1 turbo forstillinga MYEMYE bedre enn den shabbye s2 stillinga...

 

Så finner du ei s1 stilling, slå til!

Guest Tracid
Posted

Jeg har justerbare TCA, og det er et must!

 

Kan noen fortelle meg forskjell på s1 og s2 forstilling?

Guest Alex_86
Posted
justerbare TCA`s er heller ikke bak mål...

 

men skall mann slå ordentlig på stortromma så er serie 1 turbo forstillinga MYEMYE bedre enn den shabbye s2 stillinga...

 

Så finner du ei s1 stilling, slå til!

 

 

weee :wub:

Guest Alex_86
Posted

nei

gjør nok ikke det serru :) hvertfall ikke på motorsport forstillingen min!!

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...