Jump to content

Problem med 2wd sedan, motor fjusker ved maks pådrag


Ford_Sierra_Sedan

Recommended Posts

Hei

 

Har fått et problem med sedan min... Når jeg gir bånn gass på den så kutter\fjusker den.. Første gangen jeg oppdaga dette var i regn.. Og virker som om det er da det er verst.. Men det forekommer også under tørre kjøreforhold... Det som er gjort med bilen er kun steg 1 chip.. Kjører med 0,8-0,9 i trykk... Noen som har peilig på hva dette kan være? Er takknemlig for alle svar :)

Link to comment
Share on other sites

Hei. min var akkurat lik..men turtelleren så ut som om den gikk på amfetamin. klikka totalt. tok bytta fordeler og rotor. og da ble alt så meget,meget bedre. hvor mye kosta fordeler og rotor?bestilt fra ford? kan jo sjekke plugger og pluggåpning og...min går fint med champion qc 57 med 0,7 i åpning. åssen er klaringa på veivsensor da? sjekk den og...husker ikke åssen klaring det skal være. søk litt så finner du det ut.

89-Ford sierra Doch - Solgt. 90-Sierra cosworth 4x4 - Solgt

97-Bmw 325 tds touring - Solgt. 07-Jeep Commander

88- Sierra sedan IST - vraka

75- Escort Mk2 2.0L

Link to comment
Share on other sites

Hadde så og si samme problem til morran i dag jeg også. Bilen putra, fjuska, røyk svart og gikk ikke på tomgang i det hele tatt. Fant ut at det var en slange som gikk inn på et t-stykke og inn på innsuget som hadde detti av. Trur det var slangen til map-sensoren. Kanskje det er noe galt med hele map-sensoren i ditt tilfelle?

Link to comment
Share on other sites

Har sjekke koblingene til map-sensoren og skal ikke være noe galt der, men kanskje hele map sensoren som du sier.... Visst det ikke hjelper og bytte fordelerlokk, rotor og plugger skal jeg prøve med ny map sensor... Bestillte fra ford ja, fordelerlokket kosta 350 og rotor 150... Så da får jeg bytte det og håpe det hjelper.. RS200 var det du som spiller fotball for Ringebu eller? Da så du på bilen min her om dagen=)

Edited by Ford_Sierra_Sedan
Link to comment
Share on other sites

Stemmer det...jeg er den håpløse venstrekanten til ringebu. :lol: scora vel et mål og du? bilen din så forøvrig ****** fin ut.

89-Ford sierra Doch - Solgt. 90-Sierra cosworth 4x4 - Solgt

97-Bmw 325 tds touring - Solgt. 07-Jeep Commander

88- Sierra sedan IST - vraka

75- Escort Mk2 2.0L

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

På tide med en liten update på situasjonen for og si det sånn.. Hehe.. Har ikke fått bytta fordelerlokket eller noe enda... Men har funnet ut flere opplysninger som kanskje gjør at noen vet hva det er... Bilen fjusker kun ved belastning, tar jeg inn clutchen og ruser bilen er det ikke antydning til fjusking.. Merkelige er at det kommer og går litt.. Noen ganger er den helt håpløs men andre ganger funker den fint.. Sånn som idag, skulle hjem fra jobb.. Dro på litt akkurat når jeg reiste, også lå jeg i 5 gir og kjørte normalt opp en bakke og plutselig kom fjuskinga tilbake igjen.. Men så når jeg så begynte og gi på litt mer igjen.. Og tvinga den opp i litt turtall ved og gire ned til lavere gir så blei den litt bedre igjen.. Ihvertfall ei lita stund.. Blir ikke klok på det her.. Håper noen har forslag...

Edited by Ford_Sierra_Sedan
Link to comment
Share on other sites

På tide med en liten update på situasjonen for og si det sånn.. Hehe.. Har ikke fått bytta fordelerlokket eller noe enda... Men har funnet ut flere opplysninger som kanskje gjør at noen vet hva det er... Bilen fjusker kun ved belastning, tar jeg inn clutchen og ruser bilen er det ikke antydning til fjusking.. Merkelige er at det kommer og går litt.. Noen ganger er den helt håpløs men andre ganger funker den fint.. Sånn som idag, skulle hjem fra jobb.. Dro på litt akkurat når jeg reiste, også lå jeg i 5 gir og kjørte normalt opp en bakke og plutselig kom fjuskinga tilbake igjen.. Men så når jeg så begynte og gi på litt mer igjen.. Og tvinga den opp i litt turtall ved og gire ned til lavere gir så blei den litt bedre igjen.. Ihvertfall ei lita stund.. Blir ikke klok på det her.. Håper noen har forslag...

hei, ville fulgt det rådet du får om fordeler lokk eg du!! har hatt akkuratt det samme problemet selv, skiftet fordeler lokk så var den tipp topp :) var ein bitteliten sprikk i lokket såg eg... min var og værst når det var fuktig, såg og att det lyste blått rundt fordeler lokket når det var skikkelig fuktig...

Link to comment
Share on other sites

bytt nå det ***** lokka da, når flere anbefaler deg det... inkl meg, som har hatt det samme,..!!!!!

 

jepp ikke for a kritisere men hvorfor ikke heller bytte deler i steden for a sitte pa data :)

ingenting som virker evig uten service :)

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

Guest Komfort

Du har nok for stor åpning på pluggene dine! 1,1mm tenker jeg. Det som sker er at gnisten rett og slett "kveles" av det økte turbotrykket. Ta ut pluggene, bank sammen åpningen til ca 0,7mm så går den som en kule!

Link to comment
Share on other sites

Guest Freddie

bytt lokk,rotor,plugger og ledninger så er nok problemet løst.har slitt med akkurat det samme selv på to biler og det har vært min oppskrift for å få det til å fungere.har kjørt med qc59 og 0,6-0,7 i åpning. har du sett på pluggene da?

Edited by Freddie
Link to comment
Share on other sites

Guest Komfort
bytt lokk,rotor,plugger og ledninger så er nok problemet løst.har slitt med akkurat det samme selv på to biler og det har vært min oppskrift for å få det til å fungere.har kjørt med qc59 og 0,6-0,7 i åpning. har du sett på pluggene da?

 

Det er meningsløst å kjøre på iskalde champion qc59 racing plugger på en cossi med stage 1 !!

Kjøp originalplugger (Motorcraft AGPS 092 P) bank dem til 0,7mm. Holder i massevis!

Edited by Komfort
Link to comment
Share on other sites

de pluggene jeg bruker og har funnet ut egner seg best er org Escort Cosworth-plugger. Disse er platinum og bankes fint ned til 0.6-0.7mm. Holder i masse vis til både steg 1-2 og 3. og sikkert enda lenger og. Kjørte de på forrige Cosworthen også som var steg3 og denne var det ikke nødvendig å skifte plugger oftere enn vanlige biler. 10-20k km. Da ble bilen brukt til drag (mye tomgang før kjøring) og bane. Åsså småkjøring da. :) Hadde ALDRI problemer med plugger.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

Guest Freddie
Det er meningsløst å kjøre på iskalde champion qc59 racing plugger på en cossi med stage 1 !!

Kjøp originalplugger (Motorcraft AGPS 092 P) bank dem til 0,7mm. Holder i massevis!

 

jeg sa vel ikke at han skulle kjøre qc59 vel???sa hva jeg hadde kjørt med og erfart på mine biler og de hadde ikke steg1 :blink: motorcraft pluggene holder i massevis med rett åpning.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...