Guest Hovden Racing Posted August 13, 2006 Posted August 13, 2006 Ja da har jeg klart å ta diffen min. Den er såvidt den vil dra seg framover å bakover etterpå uten å hugge eller noe.. Hva er sundt inni der da? Å hva koster det? Eller må jeg ta hele driten? Skal kjøpe meg en Qaife diff, men har ikke kroner til det akkuratt nå så jeg tenkte jeg skulle ordne den iallfall midlertidig.Takker for svar.
Asil Racing Posted August 13, 2006 Posted August 13, 2006 er det ikke bare å få sveisa den da kjekt å ha en ruudskogen herje diff da .. ellers så tror jeg hel bakaksling ligger på 3-4 tusen brukt ..
Loffen Posted August 13, 2006 Posted August 13, 2006 er det ikke bare å få sveisa den da kjekt å ha en ruudskogen herje diff da .. ellers så tror jeg hel bakaksling ligger på 3-4 tusen brukt .. Stemmer den prisen der ja, og jeg foreslår en real sveis inntil du får kjøpt deg den diffen du vil ha... Er nok de 2 småhjulene i diffen som har gått, etter hva du beskriver. Snakker av erfaring -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth
Cossi2wd Posted August 13, 2006 Posted August 13, 2006 Må jo kanskje regne med at Pingjongen er gåen også.. www.frodeholte.com
bart Posted August 13, 2006 Posted August 13, 2006 har en 2wd innmat med helt nye planetgir og solhjul liggende du kan få kjøpe, har helt nye i eske solhjul og planetgir til 4wd liggende også
bart Posted August 13, 2006 Posted August 13, 2006 2000 for innmat 2wd , 1500 for 4x4 planetgir og solhjul, mener å huske dei kosta over 2000 kun for 4x4 hjula hos ford i si tid
Guest Hovden Racing Posted August 13, 2006 Posted August 13, 2006 2000 for innmat 2wd , 1500 for 4x4 planetgir og solhjul, mener å huske dei kosta over 2000 kun for 4x4 hjula hos ford i si tid tar 2wd innmaten jeg da! er alt jeg trenger det??
bart Posted August 13, 2006 Posted August 13, 2006 det eg har er diffbremsen med huset ( det som du fester kronhjulet på) dette er brukt.... men med helt nye planetgir og solhjul mener pinnen og er ny dette er montert men aldri brukt, du må i tilleg ha eller flytte over kronhjulslager fra den diffen du har, og inspisere kronhjul og piniong for skade dersom dette er skadet lønner det seg nok å kjøpe en komplett brukt diff.
Mark1 Posted August 13, 2006 Posted August 13, 2006 synes for meg det høres ut som at kronhjulet og pinjongen har glippi når du har kjørt sånn at noen av tenna har knekt.derfor du får den smellinga/Rykkinga fordi den glipper av og til når den passerer det området tenna mangler. Du må uansett ha ny innmat, da bitene fra hvanåenn du har ødelagt har knast/slitt mye inni diffen sånn at resten står for tur (det gjelder også lagra) WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
Eirik Vestre Posted August 13, 2006 Posted August 13, 2006 om pinjongen og kronhjulet er fint fra gammle so må du bruke d.. skal du ha nytt kron hul so må vel pinjongen skiftast? Ford Capri 3.0 BrattvågSpesialwww.haramgatebil.net
Guest Hovden Racing Posted August 13, 2006 Posted August 13, 2006 Som sagt, den drar seg sakte framover og bakover nå også.. Den hugger ikke, ingen ulyder eller noe.. Men den slurer jo såklart.. Drar vel på ene hjulet da..
HUSNES MOTORSPORT Posted August 13, 2006 Posted August 13, 2006 da er det eine planethjulet knust so det er kun viskose sperra som flytter bilen litt at og fram.........
Guest Hovden Racing Posted August 13, 2006 Posted August 13, 2006 da er det eine planethjulet knust so det er kun viskose sperra som flytter bilen litt at og fram......... Å da må hvor mye byttes? Hadde håpet på å fått burna litt igjen te helga da men
Guest Hovden Racing Posted August 13, 2006 Posted August 13, 2006 Unasett så blir den åpnet i morgen så da vet jeg sikkert hva som har gådd til helvette inni der
bart Posted August 15, 2006 Posted August 15, 2006 har du funne ut om du trenger di delene er visst en anen og som trenger de
Guest Hovden Racing Posted August 16, 2006 Posted August 16, 2006 I morgen tidlig blir den åpning av diffen, har fått den av nå, men da vil selvsakt dama ha selskap så da får jeg ikke skrudd mere ikveld. Men men. Sånn er livet! hehe.. Den drar på et hjul ihvertfall... Men på høyre sida kan jeg vri rundt hjulet hovrdan jeg vil.. Så da er det vel planethjulopplegget på høyre sida som har gådd til helvette da?
triggerhappy Posted August 17, 2006 Posted August 17, 2006 Knaste diffen din rett etter langsvingen? -x 1988 Ford Sierra Cosworth
Guest Hovden Racing Posted August 19, 2006 Posted August 19, 2006 (edited) Dissa hjula jeg har pekt ut her som har gådd til helvette.. Har tatt bilder men får dem ikke på datan før i morgen.. De som er merka med RØDTDet det er rød prikk på er gåent. men resten er bra som nytt inni der. Hvor mye koster disse 3 dreva og den "pinnen" i midten der? og hvor får jeg tak i det? Kanskje lurt å kjøpe alle 4 dreva inni der nye når jeg først skifter 3 av dem?Lurer på om en Harry Øien har det liggende.. Edited August 19, 2006 by Hovden Racing
Guest Hovden Racing Posted August 19, 2006 Posted August 19, 2006 Triggerhappy: Nei. Skjedde på Vinstra dette...
Panza Posted August 22, 2006 Posted August 22, 2006 Kan du ikke kjøpe en Quaife innmat da ? Da slipper du å få igjen det problemet senere.
Guest ttt-racing Posted August 22, 2006 Posted August 22, 2006 har komplett 2wd diff skal få den for 3500
Guest Hovden Racing Posted August 22, 2006 Posted August 22, 2006 Vil koste på den minst mulig nå, også blir det quife diff og 200hk til til vintern!
OleK Posted August 22, 2006 Posted August 22, 2006 hvis du vil koste på den minst mulig nå så er det bare å dra fram sveiseapparaten. koster deg ikke mer enn et par timer og en liter med olje Cosworth!
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now