Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tror sperra på vingebilen min begynner å takke for seg nå og da er spørsmålet hva som hva jg bør gjøre.. Overhale eller kjøpe feks quife atb diff? Koster jo fort endel kroner med en ny diff å. 'vor mye tåler den orginale i bra stand og hvor kjøper man rep sett/lammeler til den? Mulig å trøkke inn ett par ekstra får å få den litt stammere feks? Ideer og tips/linker mottas med takk..

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Posted

Okei.. Åssen shims er detta a? Er d å få kjøpt på ford? Blir shimsa slitt ned eller er d dreva som slites som gjør at du må bygge opp mer en orginalt? Har ikke hatt opp å sett enda men er d kun shims er jo d kurant.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Posted

Og overhale en diff er ikke noen jobb for en som som ikke har gjort det før..Skal det bli bra og ordentlig Bør det gjøres av en som har peil.! Det er klaringer og anlegg på tenner .forspenn,backlash, osv. Blir dette gjort etter "boka"vil diffen også rulle en go del fler mil :)

 

Skal til og se over min 7.5 nå. skal da ha med meg en som driver litt mer med differ og girkasser enn det jeg gjør...

 

Det er tannhjulene som blir slitt. åpner du den ser du ann hvordan tennene er slitt. Er det ille ville jeg annbefalt og få tak i nye...

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

 

  • 4 months later...
Posted

Det står beskrevet hvordan en skal sette sammen bakdiff i "build manualen" for Escort WRC og muligens i Gruppe A manualen.

Posted
men jeg banner på at de ikke går lydløst..

 

 

Det er korekt.

 

D kan jeg ikke garantere nei, men skal du ha en bil som går lydløst så legg cosworth tankene på hylla..

 

men vil nå heller ha alt inni der til å bråke litt enn at de klonker og klanker, fordi d gjør de hvis du følger alle målene og da tåler de mindre også. om man ikke kjøper alt nytt inni der da

Posted

Min lager ikke så mye som en lyd av seg.. Helt fint og den fikk det da ett par tre banedager etter overhaling i fjor. Spinner fint på begge og ikke noe slarking. Var ikke det granne vansklig spørr du meg. Sunn fornuft så kommeru langt.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Posted

Bør vel ha litt mer enn sunn fornuft men du kommer langt med det. Som at det ikke skal være noe slakk, men heller ikke noe klyping. Resten er jo rein skruing.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Posted
Bør vel ha litt mer enn sunn fornuft men du kommer langt med det. Som at det ikke skal være noe slakk, men heller ikke noe klyping. Resten er jo rein skruing.

 

ikkeno slakk? hvor?

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

 

Posted
Mellom tannhjulene, og sideveis mellom lagrene...

 

fler tannhjul der ;). noe slakk må det være for ellers går det til helv.... en viss klaring skal det være der.tenk selv når det blir skikkelig varmt...

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

 

Posted

Som sagt synes jeg det var helt kurrant å gjøre selv, og det funker fortsatt etter mange mil på veien og flere dager med missbruk på rudskogen uten noen antydning til uling e.l. Sperrer gjørn å.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...