Jump to content

turbo


Recommended Posts

Guest toreandre
Posted

noen forskjeller?

er den ene bedre enn den andre?

Guest Komfort
Posted

Er det ikke bare manifolden som er forskjell på 2wd og 4wd. Trodde turboen var lik (t-3 a/r 0,46) ?? Sitter t-34 og t-25 på escort cosworth da.

Guest Larsern
Posted

Det er forskjellig turbo også.

Så og si alle kompressorhusene på t3 serien har a/r .42 og har ingenting med størrelsen på kompressoren og gjøre.

A/r forholdet på kompressorsiden har nesten ingen betydning for effekt/flowkapasitet.

 

4x4 har 60 trim kompressor og 2wd har hakket under som blir 50 eller 55 trim kompressor.

 

Det skiller ca 20-30hk mellom de.

Posted

Det er 2 wd som er trim 60.

4x4 turboen er ikke oppgitt, men den er trim 62.

T3 super 60 er trim 64.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted
ifølge turbotecniks i englan så 2wd 57tim o

4x4 60 trimm

 

 

Forklaringen må da være at det er en skrivefeil eller at noen har misforstått noe.

Det må ikke være tvil om at Cosw. 2wd har trim 60 kompressor.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted
ca 380 -400 vis resten er optimalt. hva turboen har får lagring går vel mer på holdbar-het

 

Er det berre meg eller er det andre som synst t-34 turboen er bås, er lite fornøyd med den, er så slapp den turboen, lader jo aldri, kanskje den er gåen... hehe

Posted
Er det berre meg eller er det andre som synst t-34 turboen er bås, er lite fornøyd med den, er så slapp den turboen, lader jo aldri, kanskje den er gåen... hehe

 

En Escorth Cosw. T34 turbo, men med Sierra Cosw. A/R0.48 turbinhus klarer 1,0 BAR ved 2600 o/min på Cosw. De aller fleste 350 hk + turboner (jeg vet om) er betydelig slappere, så om den "lader jo aldri" så kan du jo vurdere å bytte turbinhus.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted
ca 380 -400 vis resten er optimalt. hva turboen har får lagring går vel mer på holdbar-het

 

ok, så det blir ikke feil å kjøre grådyser og 400chip da jeg har kammer og portet topp?

Posted (edited)
Er det berre meg eller er det andre som synst t-34 turboen er bås, er lite fornøyd med den, er så slapp den turboen, lader jo aldri, kanskje den er gåen... hehe

 

Var veldig førnøyd med den jeg hadde. hadde til og med det store eksos huset.. Den ble kjøpt heelt ny da en gang i tiden....

Ikke alltid en kan skylde på turbo for at det virker som den kommer seint.... kan og være en u-justet motor..mange ting som spiller inn

Edited by mr.cossie

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

 

Posted
Var veldig førnøyd med den jeg hadde. hadde til og med det store eksos huset.. Den ble kjøpt heelt ny da en gang i tiden....

Ikke alltid en kan skylde på turbo for at det virker som den kommer seint.... kan og være en u-justet motor..mange ting som spiller inn

ok, får sjekke motor trur eg

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...