Guest toreandre Posted August 12, 2006 Posted August 12, 2006 noen forskjeller?er den ene bedre enn den andre?
Guest Komfort Posted August 13, 2006 Posted August 13, 2006 Er det ikke bare manifolden som er forskjell på 2wd og 4wd. Trodde turboen var lik (t-3 a/r 0,46) ?? Sitter t-34 og t-25 på escort cosworth da.
Guest Larsern Posted August 13, 2006 Posted August 13, 2006 Det er forskjellig turbo også.Så og si alle kompressorhusene på t3 serien har a/r .42 og har ingenting med størrelsen på kompressoren og gjøre.A/r forholdet på kompressorsiden har nesten ingen betydning for effekt/flowkapasitet. 4x4 har 60 trim kompressor og 2wd har hakket under som blir 50 eller 55 trim kompressor. Det skiller ca 20-30hk mellom de.
RS 1000 Posted August 15, 2006 Posted August 15, 2006 Det er 2 wd som er trim 60. 4x4 turboen er ikke oppgitt, men den er trim 62. T3 super 60 er trim 64. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
ford-racing Posted August 15, 2006 Posted August 15, 2006 ifølge turbotecniks i englan så 2wd 57tim o4x4 60 trimm "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford
RS 1000 Posted August 16, 2006 Posted August 16, 2006 ifølge turbotecniks i englan så 2wd 57tim o4x4 60 trimm Forklaringen må da være at det er en skrivefeil eller at noen har misforstått noe. Det må ikke være tvil om at Cosw. 2wd har trim 60 kompressor. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
cossie4ever Posted August 17, 2006 Posted August 17, 2006 hvor mye hk drar du av en t34? standar og den andre med kulelagre eller noe?
mr.cossie Posted August 18, 2006 Posted August 18, 2006 ca 380 -400 vis resten er optimalt. hva turboen har får lagring går vel mer på holdbar-het -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
morten_cosworth Posted August 18, 2006 Posted August 18, 2006 ca 380 -400 vis resten er optimalt. hva turboen har får lagring går vel mer på holdbar-het Er det berre meg eller er det andre som synst t-34 turboen er bås, er lite fornøyd med den, er så slapp den turboen, lader jo aldri, kanskje den er gåen... hehe
RS 1000 Posted August 18, 2006 Posted August 18, 2006 Er det berre meg eller er det andre som synst t-34 turboen er bås, er lite fornøyd med den, er så slapp den turboen, lader jo aldri, kanskje den er gåen... hehe En Escorth Cosw. T34 turbo, men med Sierra Cosw. A/R0.48 turbinhus klarer 1,0 BAR ved 2600 o/min på Cosw. De aller fleste 350 hk + turboner (jeg vet om) er betydelig slappere, så om den "lader jo aldri" så kan du jo vurdere å bytte turbinhus. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
cossie4ever Posted August 18, 2006 Posted August 18, 2006 ca 380 -400 vis resten er optimalt. hva turboen har får lagring går vel mer på holdbar-het ok, så det blir ikke feil å kjøre grådyser og 400chip da jeg har kammer og portet topp?
mr.cossie Posted August 18, 2006 Posted August 18, 2006 (edited) Er det berre meg eller er det andre som synst t-34 turboen er bås, er lite fornøyd med den, er så slapp den turboen, lader jo aldri, kanskje den er gåen... hehe Var veldig førnøyd med den jeg hadde. hadde til og med det store eksos huset.. Den ble kjøpt heelt ny da en gang i tiden....Ikke alltid en kan skylde på turbo for at det virker som den kommer seint.... kan og være en u-justet motor..mange ting som spiller inn Edited August 18, 2006 by mr.cossie -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
morten_cosworth Posted August 18, 2006 Posted August 18, 2006 Var veldig førnøyd med den jeg hadde. hadde til og med det store eksos huset.. Den ble kjøpt heelt ny da en gang i tiden....Ikke alltid en kan skylde på turbo for at det virker som den kommer seint.... kan og være en u-justet motor..mange ting som spiller innok, får sjekke motor trur eg
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now