Jump to content

Recommended Posts

Posted

escort cosworthen min har en tendens til å kutte ved maks pådrag, som regel i andre gir, men også i tredje.

Lurer på hva dette skyldes?

er montert greddy e- manager eller hva det heter. justerbart turbotrykk. dette skjer selv om den står på lav eller høy...

Noen som har noen ide?

et eksempel kan være at jeg girer ned til andre gir for å kjøre forbi, tråkker gassen i bånn. Bilen akselerer i noen sekunder, plutselig kutter tenninga, og jeg girer til tredje. da gir den på igjen.... :blink: :rolleyes: :blink:

Posted

leste det innlegget, men forsto det sånn at der er det snakk om at bilen spinner. min er jo 4wd, og ikke snakk om hjulspinn. forrige eier snakket om at det kunne være en sikkerhetsanodning som slo inn når turboen ladet for mye...

:blink:

Posted
plugger er feil?

Skal ikke være det. kjørt den helt fra trondheim til vestfold. 65 mil, og den gikk helt fint bortsett fra når jeg ga skikkelig på i andre og noen ganger tredje. er snakk om når jeg hører turboen lader skikkelig... plutselig kutter den, og jeg girer tredje el 4. ingen problem. har kjørt i 220 med den. i 5te ingen problem. :blink: :rolleyes:

Posted
Ved hvilket ladetrykk da? turtall?

Kan være turtallssperre, sperre i chip på ladetrykk, åpning på plugger osv.

 

Du må uansett komme med mer info om oppsett og slikt.

hm. bilen kan kutte på 3000-3500 rpm, så det er ikke turtallsperre.

er en blå boks oppå hjernen, trodde det var chip???

er litt grønn på det område... :blink:

pluggene er noen forrige eier fikk anbefalt på cosworth.no forumet

Posted
Hvilket oppsett? dyser osv.

Plugger kjøper du NGK BCR8ES. har du oppsett slå de inn til 0.5\0-6. De koster ikke mer enn 60-70 kr stk

er vel originale dyser tror jeg. skal ikke være så mange hk i den rundt 250 -270hk.

er en gruppe a- bensinpumpe ihvertfall...

Guest Berge Racin
Posted

Hjernen eller chip`n din da?

Posted

Regner med det er en T-25 turbo som står i bilen din da jeg leser at det er en 95 mod. Denne har innebygget en sikkerhetsanordning som gjør at den kutter dersom den har ladetrykk som er høyere enn 1.3bar mener jeg. den tillater peak i noen sek. Prøv å skru ned ladetrykket ditt litt, kanskje det blir bedre. Jeg pleier å anbefale orginale Escort Cosworth plugger da jeg synes de er langt bedre enn alt annet. Holder glatt 20-30 000 km. Disse tåler og ganske mye effekt.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Guest Jenspeed-Girl
Posted

Hva med coilen f.eks da? (Om den henger med/gir fra seg nok liksom?) :)

Posted

fant du ut av problemet? kan være kjekt å vite vet du. :)

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...