kikk0 Posted August 11, 2006 Posted August 11, 2006 hvor mange hk er det trygt å kjøre med på 205 blokk. snakka med jenspeed når eg leverte motoren til han og han sa at 300hk holder ei god stund før den sprekker, har på følelsen av at han ikkje tørr å love noe, så difor sier han et så "lavt" tall. har hørt om folk som har bremse 380hk og kjørt med det på 205 blokk, er dette tilfelle eller er det bare skryt? fint viss noen kunne dele erfaringene sine med meg ang dette.. har ein t34 som er kunne tenke meg å tyne heilt ut til 380hk, men får sjå kva som skjer og om blokka er i god stand. alternativet er å få tak i 200blokk med nye stempler. evt kjøpe ny blokk og stempler til ca 20 lapper. da holder den til 500hk, må kjøpe meg større turbo og sikkert forsterke drivverk, så viss eg kunne greidd å kjørt med 380hk på 205 blokk så hadde jo det vert best. kan evt kjøre med justerbart trykk så til vanleg kjører eg lavt trykk og når eg trenger det skrur eg berre opp...
Guest Hovden Racing Posted August 11, 2006 Posted August 11, 2006 (edited) Uborra er 205 blokka beregnet for akkuratt 380hk faktisk Edited August 11, 2006 by Hovden Racing
Asil Racing Posted August 11, 2006 Posted August 11, 2006 kompis av meg bremsa 380 på hjula med 205 blokk holdt lenge det , helt til han dro den maks ut på 5 og den gikk tørr å smelta et stempel
mr.cossie Posted August 11, 2006 Posted August 11, 2006 Tror nok 205 blokka holder til ditt bruk kikko... Holder fint 400 hk.. men så klart skal det lades 2 kg og kjøres/tynes maks hele tiden holder det nok ikke....En venn av meg har kjørt ca 500 hk et par 205 blokker. holder ei stund.... Sprakk etterværdt ved bane kjøring. -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
Guest rask-drosje Posted August 11, 2006 Posted August 11, 2006 http://www.siipicossu.com/manuaaleja/manuaalit.htm I trimmarens guide mener Alexander Stenvall (Big Al)at man kan ta ut inntil 550hk med modifiseringer av veiva. Bør vel ikke gå så mye over 350hk hvis man vil ha motoren ei stund.
bige Posted August 11, 2006 Posted August 11, 2006 (edited) jeg hadde hentet en sprukket blokk hos en som skulle hive den - eventuelt kjøpt ei vanlig blokk .Satt inn nika sil foringer , frest inn under spyling som det er på "blå" escort . og lange studs . da kan du få de HK du har penger til ............. http://www.suhe-motorsport.de/cosworth-motor.AT.htmlhttp://www.racetuners.com/html/julian_godf...eering_spe.htmlhttp://www.randbmotorsport.co.uk/shop/Part...4&offset=10 Edited August 11, 2006 by bige
kh turbo Posted August 11, 2006 Posted August 11, 2006 Kjørte 600hk på 205 blokk i fjord, holdt i en sesong med herjing før blokka sprakk helt rundt enern og toeren.Uborra og korrosjonsfri(innvendig) er ikke dette noe stort problem med 380+++++hk 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
Hansi Posted August 11, 2006 Posted August 11, 2006 Hva med 200 blokk? Stor forskjell? 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt
kikk0 Posted August 11, 2006 Author Posted August 11, 2006 Kjørte 600hk på 205 blokk i fjord, holdt i en sesong med herjing før blokka sprakk helt rundt enern og toeren.Uborra og korrosjonsfri(innvendig) er ikke dette noe stort problem med 380+++++hk er litt korrosjon innvendig i vasskanaler osv, men ikkje så veldig mykje, får berre vente til jens får tid til å sjå på den i september / oktober og høyre kva han seier. regner med motoren blir riktig mappet ho ringstad me autronic hadde vert fint å få tynt turboen heilt ut
kikk0 Posted August 11, 2006 Author Posted August 11, 2006 jeg hadde hentet en sprukket blokk hos en som skulle hive den - eventuelt kjøpt ei vanlig blokk .Satt inn nika sil foringer , frest inn under spyling som det er på "blå" escort . og lange studs . da kan du få de HK du har penger til ............. http://www.suhe-motorsport.de/cosworth-motor.AT.htmlhttp://www.racetuners.com/html/julian_godf...eering_spe.htmlhttp://www.randbmotorsport.co.uk/shop/Part...4&offset=10 er nok pengene som alltid er problemet får sjå kor mykje det kjem på.osso er jo drivverket eit spørsmål også med tanke på diffen og girkassen.kor mykje tåler ein god 7" escort cosworth diff og ein t5 kasse?
Guest Kevin Posted August 12, 2006 Posted August 12, 2006 http://www.siipicossu.com/manuaaleja/manuaalit.htmI trimmarens guide mener Alexander Stenvall (Big Al)at man kan ta ut inntil 550hk med modifiseringer av veiva. Bør vel ikke gå så mye over 350hk hvis man vil ha motoren ei stund. Denne guiden han skriver er den til å stole på?Mye fin info der om det stemmer..
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now