Sierra IS-RS Posted August 10, 2006 Share Posted August 10, 2006 Skal montere orginal Diff sperre på min IS, med stikkaksler. Holder d å kun skru ut drivaksler og bremser osv på den ene siden, slik at man kan bare vri diffen av drivakselen på den andre siden, slik jeg slipper å løsne alt på begge sider, funker dette? Ikke gjort dette før setter pris på hjelp!! og hvordan gjør man dette enklest mulig??? mvh Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By: 2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift... Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT Bmw 523 98 Mod Yamaha RX1 Mountain 06 Link to comment Share on other sites More sharing options...
to far gone Posted August 10, 2006 Share Posted August 10, 2006 Skal montere orginal Diff sperre på min IS, med stikkaksler. Holder d å kun skru ut drivaksler og bremser osv på den ene siden, slik at man kan bare vri diffen av drivakselen på den andre siden, slik jeg slipper å løsne alt på begge sider, funker dette? Ikke gjort dette før setter pris på hjelp!! og hvordan gjør man dette enklest mulig??? mvh ta ut begge stikkakslene du ikke nødvendig å løsne noe på bremsene kun de fire boltene på hvert hjullagernav HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra IS-RS Posted August 10, 2006 Author Share Posted August 10, 2006 ta ut begge stikkakslene du ikke nødvendig å løsne noe på bremsene kun de fire boltene på hvert hjullagernav De får jeg ikke opp, varma å stressa sitter som bare d så da må jeg vel av med bremser og hele shiten ja Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By: 2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift... Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT Bmw 523 98 Mod Yamaha RX1 Mountain 06 Link to comment Share on other sites More sharing options...
cross-box Posted August 10, 2006 Share Posted August 10, 2006 jeg bytta diff på min satt på is diff, der er jo akslingene stikkene inn i diffen ikke skrudd, jeg løsnet til mellom aksel og måtte opp med bremse klokkene for å skru ut de 4 som satt der for å få ut akslingenen aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted August 10, 2006 Share Posted August 10, 2006 vi bytta på din kunne ikke dy meg Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra IS-RS Posted August 11, 2006 Author Share Posted August 11, 2006 (edited) Hjullagernavmutterne er umulige! varmet og slått som en gal, så blir å demontere bremseskjold og alt av bremser, så må lufte bremsene på nytt også menmen på skal den uansett om d blir endel arbeid Edited August 11, 2006 by Sierra IS-RS Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By: 2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift... Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT Bmw 523 98 Mod Yamaha RX1 Mountain 06 Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworth540 Posted August 11, 2006 Share Posted August 11, 2006 Skal montere orginal Diff sperre på min IS, med stikkaksler. Holder d å kun skru ut drivaksler og bremser osv på den ene siden, slik at man kan bare vri diffen av drivakselen på den andre siden, slik jeg slipper å løsne alt på begge sider, funker dette? Ikke gjort dette før setter pris på hjelp!! og hvordan gjør man dette enklest mulig??? mvh har du fått tak i diff med sperre der drivakslinger ikke er skrudde,men bare dyttet inni klokka? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford ragger Posted August 11, 2006 Share Posted August 11, 2006 Vis du ikke har skrude drivaksler så trenger du jo bare og ta av bremse trommelen og skru ut dem fire skruene bak navet.. 13mm hue på dem.. så er det bare og dra ut stikkakslene... lett som bare det.. det er ikke nødvendig og løsne den mutteren men 41mm hue, hvis du ikke skal bytte hjullager da... Livet er farlig.. Man kan dø..! Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..! Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link Ford Sierra IS bruksbil- Link Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworth540 Posted August 11, 2006 Share Posted August 11, 2006 Vis du ikke har skrude drivaksler så trenger du jo bare og ta av bremse trommelen og skru ut dem fire skruene bak navet.. 13mm hue på dem.. så er det bare og dra ut stikkakslene... lett som bare det.. det er ikke nødvendig og løsne den mutteren men 41mm hue, hvis du ikke skal bytte hjullager da...hvis diffen er i fra en aksling med skrudde drivaksler,så passer ikke uskrudde drivaksler på diffen.den høyre drivakslen går ikke langt nok inn i klokka til å få tak drevet i diffen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fakeworth Posted August 11, 2006 Share Posted August 11, 2006 Mente alle orginal diff sperre aksler hadde skrudde drivaksler jeg da.. -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworth540 Posted August 11, 2006 Share Posted August 11, 2006 Mente alle orginal diff sperre aksler hadde skrudde drivaksler jeg da..finnes orginale sperreaksler uten skrudde drivaksler også.satt det på en stasjonsvogn jeg solgte for et år siden.I sverige ble alle Sierra 2,0 IS levert med sperre standard fra 87 og oppover. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zr50sl Posted August 11, 2006 Share Posted August 11, 2006 har diffbrems på min med standar akslinger,altså dem man bare dytter inn i diffen, org ekstra utstyr i 86 på sierra d, med 3.92 i utveksling, funka som F d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest btl Posted August 11, 2006 Share Posted August 11, 2006 Jeg har køddet litt med dette her jeg også.Jeg kan bekrefte at en diff med sperre fra skrudde akslinger ikke passer til vanlige akslinger, fordi drivakslene stopper på vei inn i diffen. Mye kortere splines og glider på skrudde akslinger med diffsperre. Jeg vil benytte anledningen til å spørre hvordan drivakslene til en trommeldiff med sperre ser ut og hvordan innstikket på drivakslene på en bil med skivebremser og uten sperre ser ut. Jeg skal ha diffsperre på min stasjonsvogn, men jeg vil ha 3.38 utveksling. Kan jeg benytte sperra fra skivebrems diffen og sette den over i en trommeldiff med 3.38 utveksling? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra IS-RS Posted August 12, 2006 Author Share Posted August 12, 2006 Trenger ikke løsne Hjullagermutter altså?? genialt !!, skal bytte den når jeg får tid, som d står i FØRSTE post ja så er dette ei Orginal Diffsperre til en IS ja, med stikkaksler Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By: 2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift... Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT Bmw 523 98 Mod Yamaha RX1 Mountain 06 Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossie_storm Posted August 13, 2006 Share Posted August 13, 2006 Stemmer de sierra is rs:tar bare av trommelen, og løsner de 4 13 mm boltene, så bare til og dra den ut. Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra IS-RS Posted August 13, 2006 Author Share Posted August 13, 2006 Takker for alt av svar, nå ryker den på bilen snart Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By: 2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift... Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT Bmw 523 98 Mod Yamaha RX1 Mountain 06 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford ragger Posted August 13, 2006 Share Posted August 13, 2006 JA da blir det spinn på begge hjula og skrens på vognen... Livet er farlig.. Man kan dø..! Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..! Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link Ford Sierra IS bruksbil- Link Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS_Hage Posted August 14, 2006 Share Posted August 14, 2006 er morro det spinn på begge å vrir seg sidelengs=) er sperre på min 84 3Dørs med stikkaksler som dyttes inn også... Sierra sedan-Garett'RS500'2wd'bilstein'powerflex'204hk 'Voldenracing performance'Taunus 2 dørs 81 mod -> sølvpila Sierra 3 dørs 86 mod -> brukshest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now