Guest Komfort Posted June 9, 2004 Posted June 9, 2004 Har brent opp girkassa mi!! Noen forslag til åssen girkasse jeg skal bruke??Automat fra 1986-90 scorpio passer faenmeg ikke, kun 85!! Passer MT75 kassa ??? Åssen manuellkasser passer?? Hjelp......
Count Posted June 10, 2004 Posted June 10, 2004 Hva var'e jeg sa.... Hva var'e jeg sa? Alle kasse passer, men på noen må du skifte svinghjul. f.eks. hvis du skal bygge om til manuell. Men vil du virkelig ødelegge bilen din med manuell altså?! Skjønner du nå hvorfor noen bygger om til manuell? Fordi automatkassene ikke er verdt ei fille?Men seriøst, alle kasseer, så sant de er fra en v6 passer. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
Guest Komfort Posted June 12, 2004 Posted June 12, 2004 Ja du sa det!! Vet det!! Den har gått 300000km så det må jo knele før eller senere!! Trodde bare ikke at det skulle skje så fort !!?? Plutselig var det slutt. Mener du at MT75 kassa passer ?? Den er jo montert på 2,4 og 2,9 V6 men kom vel aldri originalt på 2,8 V6?? Koster 10000kr å overhale A4LD kassa mi da!!! Som du sier er det jo dumt å ødelegge bilen med manuell.........
Anders Posted June 12, 2004 Posted June 12, 2004 Koster 10000kr å overhale A4LD kassa mi da!!! Som du sier er det jo dumt å ødelegge bilen med manuell......... Automat er for gamle folk i MB Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle) BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)BMW 523i e39 (Brukstralle)
Guest Komfort Posted June 12, 2004 Posted June 12, 2004 Hmm tror jeg har hatt denne diskusjonen før??? Ved Racing kan vi vel konkludere med følgende : Manuell krever mer av føreren, men automat går raskere!!! Manuell gir er på biler for å spare penger, mao en primitiv nødløsning for å selge bilen billigere!! Kan ikke se noen grunn til at man skal gire manuelt med en spak som kommer opp av gulvet når det kan gå automatisk......med begge hendene på rattet!!!
WingDude Posted June 12, 2004 Posted June 12, 2004 Nå lar vi den diskusjonen ligge, argumentene som dere kommer her blir for dumme uansett, dine også Komfort !!
Count Posted June 14, 2004 Posted June 14, 2004 Ja du sa det!! Vet det!! Den har gått 300000km så det må jo knele før eller senere!! Trodde bare ikke at det skulle skje så fort !!?? Plutselig var det slutt. Mener du at MT75 kassa passer ?? Den er jo montert på 2,4 og 2,9 V6 men kom vel aldri originalt på 2,8 V6?? Koster 10000kr å overhale A4LD kassa mi da!!! Som du sier er det jo dumt å ødelegge bilen med manuell......... Det er samme boltsirkel, ergo, du får den på. Du må skifte svinghjul og lager men det er ikke noen sak. Clutch må du ordne deg, samt pedaler, wire, mellomaksel og spak. Endel pymseri, men meget overkommelig.Jeg hørte på pris på overhaling av kassa jeg og, men han frarådet meg det. De klarte ikke å lage den sterk nok likevel, så etter all sannsynlighet hadde jeg måttet ringe og hilse på'n igjen ett år senere i samme ærend.. Jeg slo det fra meg, og angrer ikke et sekund! 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
Guest Komfort Posted June 14, 2004 Posted June 14, 2004 Jeg går for overhaling av automaten! Koster 10000kr m/ 1 års garanti! Skal samtidig montere shiftkit som gjør kassa mer holdbar og større oljekjøler for at den skal tåle min kjørestil!! Da burde den holde minst et par år til!
Guest Komfort Posted June 14, 2004 Posted June 14, 2004 Sverre Kahrs Racing A/S Veldg bra service og priser!! Får`n fiksa på en uke!!!
WingDude Posted June 14, 2004 Posted June 14, 2004 Ja da greier de noe som ingen andre i dette landet har fått til før i hvertfall, det skal de ha. Interessant å følge med føljetongen i dette kapittelet, før det tror jeg det vil bli
Count Posted June 15, 2004 Posted June 15, 2004 Det spørs jo da, en helt standard 2.8, ei nyrenovert (øøhh...) AD4L med f.eks 24v innmat i kan jo holde ei stund. Intr i ei delekassa? 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
WingDude Posted June 15, 2004 Posted June 15, 2004 Har ikke opplevd å bytte ei slik kasse, som det ikke er blitt en "føljetong" av
Guest Komfort Posted June 15, 2004 Posted June 15, 2004 Ja da greier de noe som ingen andre i dette landet har fått til før i hvertfall, det skal de ha. Interessant å følge med føljetongen i dette kapittelet, før det tror jeg det vil bli Ja visst ikke du stenger linken så..........
Guest Komfort Posted June 15, 2004 Posted June 15, 2004 Det spørs jo da, en helt standard 2.8, ei nyrenovert (øøhh...) AD4L med f.eks 24v innmat i kan jo holde ei stund. Intr i ei delekassa? Garantien gjelder selvfølgelig ikke hvis motoren er trimmet!!! Tror uansett kassa holder levetiden på bilen!! Har du 1985 mod delekasse?? det er bare den som passer!! i 86 kom det annen type!
Count Posted June 15, 2004 Posted June 15, 2004 Det spørs jo da, en helt standard 2.8, ei nyrenovert (øøhh...) AD4L med f.eks 24v innmat i kan jo holde ei stund. Intr i ei delekassa? Garantien gjelder selvfølgelig ikke hvis motoren er trimmet!!! Tror uansett kassa holder levetiden på bilen!! Har du 1985 mod delekasse?? det er bare den som passer!! i 86 kom det annen type! Nei, det var ikke det jeg mente. Hvis du har lyst til å bygge ei kasse med 24v innmat som passer på bilen din. (Les: bytt over innmaten i kassa di) Du må sikkert bytte noen clutcher eller noe i den dur, men det fikser sikkert de hos Sverres Kahrs. Selv om det kom ei ny kasse i 86 passer den på bilen din.. Det kan hende noen sensorer, stag, vaiere eller vakuumslanger er litt forskjellige, men det kan fikses. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
Guest Komfort Posted June 16, 2004 Posted June 16, 2004 Det spørs jo da, en helt standard 2.8, ei nyrenovert (øøhh...) AD4L med f.eks 24v innmat i kan jo holde ei stund. Intr i ei delekassa? Garantien gjelder selvfølgelig ikke hvis motoren er trimmet!!! Tror uansett kassa holder levetiden på bilen!! Har du 1985 mod delekasse?? det er bare den som passer!! i 86 kom det annen type! Nei, det var ikke det jeg mente. Hvis du har lyst til å bygge ei kasse med 24v innmat som passer på bilen din. (Les: bytt over innmaten i kassa di) Du må sikkert bytte noen clutcher eller noe i den dur, men det fikser sikkert de hos Sverres Kahrs. Selv om det kom ei ny kasse i 86 passer den på bilen din.. Det kan hende noen sensorer, stag, vaiere eller vakuumslanger er litt forskjellige, men det kan fikses. Det er elektrisk overdrive som styres av ECU`en på 86 mod!! Da man man bytte ECU`en også!! I tilegg er det elektrisk kicdown, men det går greit å fikse!!men uansett for mye prakk !! Får satse på nyoverhalt automat med K/N filter og et gromt eksosanlegg!!
Guest Komfort Posted June 16, 2004 Posted June 16, 2004 tror ikke det er så veldig mange som er int. i å følge en så lang og kjedelig tråd som vi fikk forrige gang. Så la være å følg den da!! Synes den var bra! Men hvis man ikke tåler å diskutere i et diskusjonsforum bør man vel heller ikke være der??????
Guest Komfort Posted June 16, 2004 Posted June 16, 2004 saklige diskusjoner er vel og bra, de kan det jo faktisk komme noe konstruktivt ut av. men dritt slenging og usaklige innlegg hører kun hjemme på bilforumet.net Litt hett må det da kunne være uten at man legger inn årene???!!!! Jeg synes ikke jeg har slengt noe drit her eller vært usaklig?? i så fall kan du jo vise meg hvor??Synes diskusjonene har vært saklige, men det kan virke som enkelte ikke takler å gå tom for argumenter..........! for så å si at diskusjonen hører hjemme i bilforumet.net???? Skjønner at forumet har et rykte å bevare, men det bør ikke bli for skinnhellig heller!!!
Guest Komfort Posted June 17, 2004 Posted June 17, 2004 Ja jeg skjønner det!! Den derre automat vs. manuell diskusjonen kommer opp nesten uansett hva man skal diskutere!!! Skal dessverre jobbe i helgen!!! Men skal til Rudskogen 9-11 Juli!! Med nyoverhalt automatkasse!!
Lanzin Posted June 21, 2004 Posted June 21, 2004 Jeg går for overhaling av automaten! Koster 10000kr m/ 1 års garanti! Skal samtidig montere shiftkit som gjør kassa mer holdbar og større oljekjøler for at den skal tåle min kjørestil!! Da burde den holde minst et par år til! Kan skaffe en 4 trinns automat i god stand for 2500,- står i en scorpio 2,8i GL så den kan prøves... 220000km,girer fint og mykt og ingen problemer ved kulde heller.. int? MvhUlf Andre Rakaas
Guest Komfort Posted June 22, 2004 Posted June 22, 2004 Jeg går for overhaling av automaten! Koster 10000kr m/ 1 års garanti! Skal samtidig montere shiftkit som gjør kassa mer holdbar og større oljekjøler for at den skal tåle min kjørestil!! Da burde den holde minst et par år til!Kan skaffe en 4 trinns automat i god stand for 2500,- står i en scorpio 2,8i GL så den kan prøves... 220000km,girer fint og mykt og ingen problemer ved kulde heller.. int? MvhUlf Andre Rakaas Jeg trenger ikke en automat til! Ellers takk. Hvis jeg skal lage en 350hk biturbo maskin er det ingen annen utvei enn manuell........ Automaten min er på overhaling nå.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now