Henning--- Posted August 8, 2006 Posted August 8, 2006 - passer girkasse fra 88 iS på 86 mellomaksling? - hvordan er det med ledningsnett? må jeg bytte alt over fra 88 modellen, eller er det bare et eget nett til motoren ? - bensinpumpa går ikke når du vrir om tenninga, men funker når du kobler den på et batteri, så går ut i fra at det er relèt som må byttes, hvilket er dette? og plassering? delebilen er en iS 88 model motoren skal inn i en 3-dørs 86 model...
D.Toft Posted August 8, 2006 Posted August 8, 2006 motor har løst elnett ja, smal sak det. aksling kan du bruke fra 86 modellen, tror du kan bruke 88 modellen.. pumpen har relee ja
Henning--- Posted August 8, 2006 Author Posted August 8, 2006 okay, skal klare ledningsnette da tror jeg.. aksling ok men dette relee, har det noe nummer ? farge? bare finne det å bytte det..
D.Toft Posted August 8, 2006 Posted August 8, 2006 men det må koples opp seperat, (legge opp nye ledninger) da dette ikke følger med i motor elnett, kjøp deg en haynes bok om sierra, der er koplingskjema..
MrFord Posted August 8, 2006 Posted August 8, 2006 men det må koples opp seperat, (legge opp nye ledninger) da dette ikke følger med i motor elnett, kjøp deg en haynes bok om sierra, der er koplingskjema.. Evnt se i heynes bok om scorpio. for de koplingskjemaene i sierra boka suger tiss....Er mye enklere å bruke scorpio boka... snakker av erfaring. Men stå på “Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”― Jeremy Clarkson
Kaasin Posted August 8, 2006 Posted August 8, 2006 Men du burde sjekke at bryteren som sitter i bagasjen ikkje er utløst. Den kutter strømmen til bensinpumpa, hvis den er utløst Sierra IS 88
Henning--- Posted August 9, 2006 Author Posted August 9, 2006 motoren å gir pluss ledningsnett til motoren er ute nå.. har sjekka det bryteren, klarte ikke "trykke" den inn, så går ut i fra den ikke har løst ut. men, fra hjernen går det noen stikk, som går bort mot instrumentene, er det bare plug and play å koble disse i en 86 forgasser (sierra 2.0L 86mod altså ?
Henning--- Posted August 10, 2006 Author Posted August 10, 2006 men finner ikke koblingskjemaet til bensinpumpa pluss relèt noen som kan gi meg ein kjapp forklaring?
Bewnie Posted August 17, 2006 Posted August 17, 2006 (edited) Fra tenningspluss til "85" på releet. Fra "86" på releet til jord. så: Fra f.eks batteri til sikring. Fra sikring til "30" på releet. Fra "87" (evt "87a") til pluss på pumpa. Fra minus på pumpa til jord. Enkelt og greit. Dersom du vil ha litt mer sikkerhet i bilen når du først er i gang kan du jo alltids legge opp egen bryter på hovedstrømmen. Kobl da denne inn mellom sikringen og releet. Kjøp deg f.eks en slik sikkerhetsbryter med rødt vippelokk som er NC (normalt lukket). Dersom det da f.eks skulle ta fyr eller lignende vipper du opp lokket og kutter tilførselen enkelt. Edited August 17, 2006 by Bewnie <!--fonto:Comic Sans Ms--><span style="font-family:Comic Sans Ms"><!--/fonto--><!--sizeo:1--><span style="font-size:8pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#3333ff--><span style="color:#3333ff"><!--/coloro-->-86 Sierra xr4x4 2.8i - Momo Tuner Ratt - Gule Koni - Sparco tårnstag - Custom Green - Shortshift - Recaro. SOLGT<!--colorc--></span><!--/colorc-->Jobbet på Ford, med Ford:)<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--fontc--></span><!--/fontc-->
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now