toma Posted August 3, 2006 Posted August 3, 2006 hva slags trykk toler standar rs turbo motor .med standar cooler
toma Posted August 3, 2006 Author Posted August 3, 2006 ikkje denne hadde 1bar i stad men tenkte og sette den på 0,6 eller noe
OleK Posted August 5, 2006 Posted August 5, 2006 hvis du ikke har chip så skal den kutte på 0.72 bar, men jeg har hørt om flere uchippa biler som har lada 1 bar. 0.8-1.0 bar funker på std. motor Cosworth!
Tombra Posted August 5, 2006 Posted August 5, 2006 Men da er det på høy tid å tenke på en større IC. Den orginale er en vits. Dropp amal-ventilen så lader du over 0.72 bar uten problem. Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD
tuszi Posted August 5, 2006 Posted August 5, 2006 åssen ser den amal el anal ventilen ut a? har noen bilde av den?
Tombra Posted August 5, 2006 Posted August 5, 2006 Den sitter oppe på girkassa, en liten rund boks med tre slanger koblet til. en til turboen til wastegateklokkaog en til LMM Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD
tuszi Posted August 5, 2006 Posted August 5, 2006 så får å koble den ut bare kobler du di slangene sammen da eller?
Tombra Posted August 5, 2006 Posted August 5, 2006 setter en slange mellom turbo og wastegate-klokka, og blender den i LMM. Da justerer du trykket med staget på wastegateklokka. Kortere stag = mer trykk og motsatt. kan også sette inn en strupeventil på den slangen, og justere trykket på denne. Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD
tuszi Posted August 5, 2006 Posted August 5, 2006 skjønner kjekt å vite. nå skjønner jeg litt mer hva den ventil tingen gjør.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now